jeg forstår ikke hvorfor der er så stor fokus på dankort på nethandel, der er jo visadel på over 92% af alle dankort. Det har jo ingen betydning for kunden om han betaler med dankort eller visadelen...
Tror heller der skal fokuserer på at få lave en så smidig betalingsgateway som muligt i stedet for at tænke på om man skal tage dankort betaling eller visa betaling.
stort set alle banker giver jo også mastercard ud som slik til deres kunder idag...
fuck dankort når nets og bankerne udnytter det for groft, eneste måde de kan lære det på...
Sweedbank er hurtige til at behandle indløsning aftale, euroline er hurtige og uden alle de gebyrer...
/M
Grunden til at der er så stor fokus på Dankortet er i mine øjne soleklar, da det er én alle kan forholde sig til - nemlig Økonomi og cashflow.
Det er fuldstændig rigtigt at der på ca. 80% af alle dankort også er tilknyttet en Visadel, og denne også kan bruges til at betale med.
Det man som forretning skal være klar over hvis man anvender Visadelen fremfor Dankortdelen, er at transaktionen bliver dyrere at indløse hos den indløser man nu har valgt til at håndtere sine betalinger. PBS / Nets kører med en "trappe model" for dankortbetalingerne som starter ved Kr. 0,70, og slutter ved Kr. 1,45 + 0,1% af købsbeløbet, pr. transaktion. Anvender du Visadelen af kortet er det lige pludselig ikke et fast fee du betaler, men derimod en %-sats. Denne sats er jo så individuel fra kunde til kunde, men man ska som regel ikke specielt langt op i gennemsnitskøb for en transaktion med Visadelen er dyrere end transaktionen foretaget med Dankortdelen.
Det andet punkt som betyder noget er som sagt cashflowet - betalinger foretaget med et Dankort vil som udgangspunkt være på forretningens konto næstfølgende bankdag. Betalinger foretaget med et Visakort vil generelt set tage længere tid om at være på kontoen (fra 2 bankdage og op til 28 bankdage)
Alt ovenstående være sagt - så jeg jeg helt klart også tilhænger af at man ikke nødvendigvis kun kigger mod PBS / Nets, når man snakker indløsning af betalingskort - det værende Dankort såvel som de internationale kreditkort. DIBS Understøtter 14 internationale indløsere, som alle kan være behjælpelige med indløsningsaftaler med Internationale betalingskort
Mvh
Anders