Hej Aminoer! Jeg har i den senere tid spekuleret på, hvordan min fremtid skal se ud. Jeg er snart færdig med min HHX-uddannelse og søger derfor en ny uddannelse. Har overvejet lidt finanselev e.l. men det højeste ønske er helt klart at leve af SEO. Så er mit spørgsmål bare: Hvordan kan jeg blive SEO-ekspert? Jeg har undersøgt det lidt, og synes helt klart Thomas Rosenstands bog ville være et godt køb og et godt sted at starte. Findes der nogen form for uddannelse til dette fag ud over diverse kurser på DocTech etc.? Og er det endeligt en usikker branche, jeg bevæger mig ud i? For jeg kunne jo sagtens søge som finanselev, mens jeg uddannede mig lidt som SEO-ekspert imens... Håber I kan besvare ovenstående spørgsmål :) Mvh. Mathias Jensen. |
Du kan ikke uddanne dig som ekspert ... ikke i noget som helst, ekspert er noget du bliver i og med du har en mængde viden og erfaring, som gør at du selv kan tilegne dig ny viden, viden som før dig har besiddet eller viden som ingen andre, eller i det mindste et fåtal, andre mennesker besidder.
Så det korte svar er at du kan sagtens komme til at arbejde med SEO, men du bliver bestemt ikke SEO Expert af at læse Thomas' bog.
Hvis endelig du vil den vej, så skal du tage en uddannelsen indenfor kommunikation evt. målrettet med online markedsføring, jeg ved ikke om det findes, men ellers kan du vel tage en almindelige kommunikations uddannelse med marketing som speciale, og så vælge hovedopgave inden for online markedsføring.