Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Stenrig udlandsdansker: Danmark stinker

Side 4 ud af 4 (34 indlæg)
Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 1511
Fra  GrN.dk Skrevet kl. 21:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Så vidt jeg kan forstå, så "stjæler" SKAT ikke Thomas' penge...

IT ++ GrN.dk - Flutter Mobil-Apps, Linux Servere, Webservere Litespeed, Wordpress, Drupal, Laravel, Systemintegrationer, Datakonvertering, Datahentning, Prototypeudvikling, Bash, R-Script, Python.

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Jun 11
Indlæg ialt: 1853
Fra  aupairs.se aupairs.se sverige Billig maler, murer med gode referencer 170 i timen Bolig-job-plan.dk Skrevet kl. 22:08
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Skulle man ikke heppe for Thomas for han er jo stenrig... en dansker der er stenrig.. måske multimilliandær?tænk hvis han kommer bla verdens rigeste mennesker!det ville da være dejligt for Thomas! Og Thomas er du gift ? hvis ja så kan du jo blive skilt, hvis nej hvor kan man træffe dig?

aupairs.se aupairagency.dk findaupair-findaupair.dk

Tilmeldt 14. Jun 11
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 12:23

Kaere Thomas Rosenstand

Jeg er helt enig i alt du skriver og hvad du udtaler paa din Vidio, Jeg har selv som udenlands dansker fulgt denne udvikling. Nu er jeg pensionist, udenlandsdansker i over tyve aar.

Jeg solgte min virksomhed, helt som vi havde planlagt det, gav vores to born en uddannelse, osv.

Jeg maa desvaerre sige at som sevstaendig har men (jeg) taget risikofyldte investeringer og set muligheder. Nogle ikke vellykkede, andre med realativ god gevinst.

Saadan er livet, var der ikke mennesker som var villige til at tage en risiko, var det jo intet ehverv.

Desvarerre for mig, og min dejlige hustru, saa investerede jeg den kapital vi fik ved salg af vores virksomhed, i banker, vores pension, vores opsparing til at blive gamle.

Vi mistede ALT, i global krise, to banker gik ned, en i Dk, og en i UK.

Da jeg ikke var paa det Danske arbejdsmark i de opligatoriske 40 aar, har vi ikke ret til fuld pension.

Hvad nu? Jeg fik et cock, og er aldrig rigtig kommet over det. Faktisk har jeg vaeret paa vej til at ta mit eget liv, men hvad saa med min husytru?

Vi er fortvivlede og uvisse om fremtiden.

Heldigvis skylder vi ikke nogen noget, men det var jo ikke lige det liv vi havde planlagt.

Vi er ikke i stand til at bede om -Bail out- for getting back on our feet.

Men nye CEO'er er paa plads i de banker som "stjal" vores og andres pension, og opsparing gennem hele livet. De faar gigant bonus for at lave profit, billige aktier osv. Dette er vanskeligt at se paa.

Min plan nu er. Vi ejer et dejligt hjem, og vi vil gerne blive hvor vi nu bor, et t fe bedste lande i verden, og et attraktiv omraade.

Kunne jeg saelge f.eks, hele herligheden til 50 % af vurderingen til en person, som ville investere i en sikker pensions opsparing, mod at vi blev boende, passede huset saa vaerdien blev holdt. F.eks i 15 til 20 aar. Saa ville en person, som ejer, have en enestaaende, og skattefri "pensionsopsparing" og vi fik fred.

Dette er en tanke, men skal det lade sig gennemfore, maa en Advokat, eller Notar ind i projektet.

Men en ting er sikkert, vi vil ikke tilbage til Danmark, til det er skuffelsen for stor.

Ok, dette er forste gang jeg lufter denne tanke offentilg, maaske der er nogen derude som har en kommentar.

Venlig hilsen

ANONYM

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 14:32

Sikke dog en tragisk historie! Jeg håber virkelig for jer, at I finder en god og brugbar løsning på den kattepine, I er landet i.

Side 4 ud af 4 (34 indlæg)