Det kan godt være ar det er fordi jeg er pige jeg ikke kan finde tingene herinde. Vil høre om der er nogle konkrete artikler om søgemaskine optimering og blogs. Er uddannet sexolog og vil gerne have en blog om sex og samliv. så har oprette på blogger.com og netlog, men er i tvivl om nogen nogensinde kommer til at se det jeg skriver.
Hej Sara. Du kan læse om SEO på min firma blog: http://linde-media.dk/blog/ - Niveauet på bloggen er ret grundlæggende, og de fleste artikler er skrevet med udgangspunkt i at alle skal forstå det.
Der findes uanede ressourcer på nettet omkring SEO, men i mine øjne kommer det alt i alt an på, hvor seriøs du er med dit ønske om at lære SEO.
En god løsning - hvis du vil noget med SEO - er at købe enten seo-lex eller seo 2.0 (start i det mindste med at downloade gratis versionerne) og læse én af dem. Problemet ved SEO er, at man ikke blot kan læse i 3-4 timer (eller dage...) og så vide det hele. Med bøgerne derimod får du et godt overblik over- og indblik i SEO.
Samtidig bør du løbende - efterhånden som du lærer - implentere SEO'en i praksis på din blog og se resultaterne heraf.
Nu får jeg det måske til at lyde som en meget langvarig proces, men det basale SEO du som udgangspunkt har behov for, kræver ikke mere end ovenstående læsning, implementering og så lidt tålmodighed - du skulle gerne kunne se resultater inden for 3-6 måneder (hvis du laver noget).
God content med masser af keywords der matcher det der bliver søgt mest på. Desuden er der en MASSE plugins derude (i hvert fald til Wordpress) der kan hjælpe det lidt på vej med at bygge links osv. Ud over dit engagement på din egen side, så kan du jo kommentere på andre blogs der omhandler det samme som din (husk at tilføje link til din side) og aktivitet på fora + Facebook kan også give en del besøgende.
Måske skifte fra blogspot til eget domæne med en lækker wordpress blog?
Skriv indhold der skaber værdi. Interessante artikler, sjove blogindlæg, 6 tips til sjov sex, 10 fordele ved skiftende sexpartnere osv. Opdater siden jævnligt med nye indlæg. Opsæt Google Analytics, så du selv kan følge med i besøgstal, dette kan motivere dig.
Før du går i gang med alt muligt SEO arbejde vil jeg anbefale dig at købe et webhotel, som kan fåes for under 200.- om året. Derefter skal du finde et godt domænenavn og opsætte en wordpress blog på dette. Er du ikke i stand til dette, er der massere her på amino som kan hjælpe dig.
Du kan finde en oversigt over de mest populære webhoteller her