Hej, Jeg har igennem længere tid været meget interesseret i webdesign, og lægger mærke til en sides design som det første. Jeg kan virkelig irriteres over lange loade-tider, håbløs navigation og uoverskueligt design. Et design behøver efter min mening ikke at være avanceret, jo simplere det er, og jo mindre grafik der er brugt, jo bedre er det, efter min mening. Især når det gælder en webbutik. Når jeg bruger nettet, til f.eks. at handle igennem, søger jeg blandt andet på Google efter et produkt og får så en liste med netbutikker der fører disse produkter. Når jeg så kommer ind på butikkens hjemmeside, ligner designet noget fra '99, eller også har de bare installeret en færdig e-shop og fået lavet et logo. Jeg får tit lyst til at lave mit eget lille webbureau, og tilbyde disse netbutikker et godt og simpelt design. Da jeg har erfaring både med Photoshop, CSS, XHTML og integration til diverse CMS systemer og e-shop løsninger, tror jeg ikke det bliver nemt for mig, men jeg synes selv jeg har forudsætningerne i orden. Men hvis jeg som helt ny og uerfaren skal til at kaste mig ud i sådan et projekt, hvor skal jeg så begynde? Jeg har tænkt mig at integrere et design med en Wordpress løsning og bruge det som repræsentation for interesserede virksomheder der ønsker at læse mere og tage kontakt. Er der i denne forbindelse noget der er vigtigt at medtage på sin hjemmeside? Licenser til software fra Adobe er møgdyrt, og jeg vil gerne have alle tilladelser og licenser iorden - men findes der mon et alternativ til Photoshop, som indeholder samme funktioner eller tæt på, til en mindre pris? Jeg vil gerne starte så småt som muligt, så jeg ikke har brugt en formue for bagefter at finde ud af at det ikke var så smart :-) Hvor skal man starte, når man ikke har nogen referencer, hvordan får man positiv kontakt til virksomhederne? Jeg forestillede mig at maile rundt, da jeg selv ved hvor irriterende det er at blive ringet op af en "sælger", som nogen gange ringer på meget ubelejlige tidspunkter. Det var lige et par spørgsmål til hvor man skal starte, glæder mig til at læse jeres svar :-) Med venlig hilsen Thomas Hansen. |
hej
Du skal finde dit kunde segment, dvs. udfra hvad du mener du kan skal du vurdere hvilke kunder du kan soege. Hvis du som du selv siger er studerende er mindre kunder nok en mulighed.
At du laver en side for din business ser jeg som mindre vigtigt. Det handler mere om referencer og hvis du evt. kan/gider lave noget gratis arbejde for en ven eller lignende.
Der er sikkert 500 fancy udseende sider med firmaer som tilbyder lignende af hvad du bskriver, i dk, men det betyder ikke at de alle er noget vaerd, og jeg tror de faerreste finder deres kunder via en fancy hjemmeside.