Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan kan jeg starte mit eget webbureau ?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Apr 11
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 11:17
Hvor mange stjerner giver du? :

He jeg er en ung gut som der i fritiden leger lidt grafisk designer for nogle af sine venner. 
De syntes rigtig godt om mit arbejde, og jeg elsker at lave designs.
Mit spørgsmål er bare - hvordan kan man starte et mindre webbureau?
Skal man starte op sammen med nogle andre eller hvad kræver det egentlig ?

MVH. ham der har brug for lidt noget hjælp 

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:43

lav en webside med hvad du tilbyder, og så bare derudaf

momsnummer skal du først have når du har omsat for 50000kr. der skal ikke så meget til.  Bare sørg for at have dine licenser i orden til dit software.

Pas på med at sælge dine ydelser for billigt, for det er svært og hæve priserne bagefter

HL

Tilmeldt 11. Apr 11
Skrevet kl. 12:00

Hej tak for det hurtige svar :) 
Helt klart noget jeg kunne bruge til noget :) 

Tilmeldt 11. Nov 10
Indlæg ialt: 211
Fra  Plain Industry Skrevet kl. 12:21

Måske kan du også prøve at få en mentor? Du kan jo kontakte nogen af de førende i branchen der er the self-made-man og høre om vedkommende vil hjælpe dig med at blive etableret..

Mvh
PLI | Affugter

Tilmeldt 2. Sep 10
Indlæg ialt: 539
Fra  Minutdesign Skrevet kl. 12:51
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

I August `10 startede jeg et webbureau op med 1000 kr. i startkapital uden webrelateret uddannelse med det klare mål at have en ansat i firmaet efter tre måneder. Det bloggede jeg løbende om her på Amino i min lynblog.

Slutresultatet blev på 3 mdr.s dagen en omsætning på næsten en million. Min blog har ikke så mange læsere, men 150 mennesker fik en lille bog om eventyret samt en shoppingtur til London for overskuddet. Så hvis ikke man er nysgerrig nok, kan man altså gå glip af noget her på Amino :)

Det vigtigste er at der er orden i sagerne. Et godt produkt forudsætter at man kan stå ved det man laver, og det kan man ikke hvis man stjæler med arme og ben. Adobe har nu gjort deres udmærkede software tilgængelig på lejebasis, så nu er det endnu nemmere. Jeg skrev faktisk til dem under mit projekt - men det er nok ikke derfor :) Jeg brugte så med min beskedne kapital en del software i den billigere ende fra coffecup og fik min fotos fra Dreamstime.

Konceptet er utroligt vigtigt. Jeg faldt over to ting, den ene var Landing Pages, den anden bruger jeg idag i mit nye webbureau og det fortæller jeg om en anden gang.

Da jeg ligesom blev bekendt med teknikken bag hvordan man kigger på en hjemmeside (jeg var jo rookie) og sammenholdt det med min erfaring for værdien af gode tekster, - så blev mit koncept "hold fingrene væk". Alt, alt for mange laver deres egen hjemmeside uden at vide nok, og smider deres potentiale væk. De kunne ligeså godt smide de tusindkronesedler de tror de sparer i skraldespanden.

Mit koncept var ALDRIG BILLIGT - men effektivt. Således lavede jeg en Landing Page og en flyer med et billede og link via brevpost til netop de firmaer med hjemmesider som jeg opfattede som hjemmedesignede. Så istedet for at knokle til lavpris for et kundesegment man aligevel aldrig kan få til at forstå forretning, - så arbejdede jeg altså til lavpris for at reklamere for mig selv, Konverteringen var høj, jeg mener det var omkring 80% af dem der modtog mit tilbud der gerne ville prøve en Landing Page. Resultatet var forbløffende for dem, - de solgte rent faktisk mere og med Google analytic var det jo nemt at dokumentere. Så de kunder der havde råd, - lagde ordre på en komplet hjemmeside. Og reklamer. Og tekster. Og alt muligt andet fordi de jo kunne aflæse virkningen direkte på netbanken.

Jeg outsourcede en stor del til andre Aminoer - med både gode og mindre gode resultater. Sådan vil det altid være, men at det overhovedet kunne lykkes for mig skyldes ene og alene, - at jeg netop ikke var alene. Den sparring og de gode råd jeg fik fra de som leverede kode, grafik, billeder og tekst var en ikke uvæsentlig medvirken til min succes. Faktisk var det slet ikke mig der havde succes - jeg anede jo intet - men det var selve konceptet og måden det blev udført på.

Hvis ikke alting står og falder med netop dig, - så bliver det mere bæredygtigt i forretningsmæssigt henseende.

Så god fornøjelse - det er slet ikke så svært at starte et webbureau hvis bare man gør en helhjertet indsats. 

Fra Odense
Tilmeldt 10. May 11
Indlæg ialt: 145
Skrevet kl. 13:14

Som der også bliver sagt så kræver det egentligt ikke det helt store, for det første kræver det modet og lysten til at springe ud i det. Det kræver også en masse gå på mod og vilje til at føre det ud i livet. 

Med start med at få banket din egen hjemmeside op, skriv hvad du tilbyder og til hvilke priser, ville nok starte med at sætte dine priser omkring 30-40% billigere end hvad du ellers har tænkt dig, for at få lidt kunder i butikken og vise hvad du duer til :)

Du behøver ikke momsregistrerer dig, og oprette et CVR nummer før din omsætning overstiger 50.000kr, så det behøver du ikke tænke på lige i starten.

Vil derefter anbefale dig at få lavet en forretningsplan, med din idé, og målsætninger, så du har noget at forfølge. Få skrevet ned på papir hvordan du ønsker at brande din virksomhed, og hvad folk skal tænke når de ser netop dit logo.

Så spring ud i det og klø på, det gode ved at starte et web bureau, er at det kræver minimal opstart kapital, og du kan ikke tabe det helt store, og som du kan læse så kan det sagtens lade sig gøre og få banket en fornuftig omsætning om, forholdvis hurtigt..

Så klø du bare på.

Held og lykke

Mvh.

Morten S.

Tilmeldt 11. Apr 11
Skrevet kl. 13:18

Hej Morten
Tak for det hurtige svar :)
Jeg tænkte på om hvad der ville være bedst?
At starte det selv og så kører derfra eller at finde en der er lige så meget "in to it" ?

MVh. Frederik H. 

Tilmeldt 11. Apr 11
Skrevet kl. 13:19

Hej Michael tak for det hurtige svar -

Jeg tænkte på hvordan kan jeg få banket en hjemmeside op, for jeg kan ikke kode selv?
Nogle gode idéer ?

MVH. Frederik H 

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 13:27

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)