Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Google Adwords-Den rigtige opsætning?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Dragør
Tilmeldt 5. Dec 10
Indlæg ialt: 61
Fra  Nomodi Skrevet kl. 11:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer,

Jeg har via Google Adwords en annonce for min webshop www.nomodi.dk hvor jeg sælger baby/juniorsengetøj og tilbehør til børn.

Dog er jeg i tvivl om jeg anvender den rigtige opsætning så jeg får mange visninger og selvfølgelig besøgende på min side :-). Jeg har løbende vekslet mellem manuel og automatisk budgivning og kan ikke rigtigt gennemskue hvilken der er bedst? Jeg oplever at når jeg vælger manuel bud så går der få dage og jeg får besked om at min annonce er begrænset af mit budget. Når jeg så øger budgettet får jeg igen samme melding efter få dage? (det betyder jo så også at min annonce ikke vises tilstrækkeligt).

Med automatisk budgivning kan jeg se at antal klik ligger ret jævnt men det er svært for mig at sammenligne med manuel budgivning når der hele tiden "spærres" for visninger pga. såkaldt begrænset budget...

Når jeg anvender manuel budgivning kan det være at jeg "prissætter" de enkelte søgeord for højt så mit daglige budget hurtigt bliver opbrugt? Men løsningen på det er vel kun et dagligt højere budget? (hvilket desværre begrænses af økonomien som nyopstartet webshop).

Gode råd modtages med kyshånd ;-)

Fortsat rigtig god dag!

Mange hilsner fra Diane

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Diane Dyrholm:
Når jeg anvender manuel budgivning kan det være at jeg "prissætter" de enkelte søgeord for højt så mit daglige budget hurtigt bliver opbrugt? Men løsningen på det er vel kun et dagligt højere budget?

Et andet alternativ er jo at sænke priserne på nøgleordene - men Google foreslår godt nok det andet ;-)

Hvis du bruger brede/fleksible søgeord, så prøv at gå ind og udvid dem med en liste over negative søgeord for at minimere den del af budgettet, der bliver brugt på ting som "brugt børnetøj".

Når dit budget er begrænset, bør du samtidig starte ud med en mindre kampagne, så du kan få noget statistik på hvordan den performer mens du arbejde med den. Har du valgt for mange søgeord ift. budgettet, vil hver søgeord kun få få visninger dagligt og der vil derfor gå for lang tid inden du kan konstatere om de virker eller ej.

Fra Dyssegård
Tilmeldt 13. Sep 07
Indlæg ialt: 631
Fra  onlineeffekt.dk Skrevet kl. 16:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Diane.

I stedet for at spekulere over budstørrelse, budprincip eller antallet af søgeord, så bør du overveje at starte et helt andet sted.

Find ud af hvor meget du tjener, hver gang Adwords skaffer dig en ny kunde - altså hvor højt er dit dækningsbidrag på hver ordre? og endnu vigtigere, hvor trofaste er dine kunder? (altså hvor stort et samlet langsigtet DB giver hver ny kunde dig?).

Du har sikkert begrænset historik - men et sjus er bedre end ingenting.

Hvis du kender din konverteringsrate (altså hvor mange klik går der i gennemsnit til en ny kunde) og dit dækningsbidrag, så kan du sætte dine Max. bud efter dette - og ikke efter et samlet max. budget i Adwords.

Tænkt eksempel:

Hver gang du betaler for 100 klik, så får du en ny kunde.

Denne kunde har et livstids-DB på 500 kroner.

Dermed kan du betale op til 4,99 kroner pr. klik og stadig have et (meget lille) overskud.

Hvis du i stedet kan slippe af sted med at betale 2,5 krone pr. klik, så tjener du 250 kroner pr. ordre.

Til gengæld får du sikkert (lidt) færre kunder, så det er naturligvis en balancegang.

Dette balancepunkt skal i princippet findes for hvert enkelt søgeord - men uanset hvad, så har du brug for...

Konverteringssporing

Hvis du ikke allerede har sat konverteringssporing op, så bør du gøre det. Læs evt. dette indlæg om Adwords konverteringssporing.

Eller to andre simple råd til nye Adwords annoncører.

Den store AdWords bog

Og hvis du har god tid og ambitioner om selv at blive rigtig god til Adwords annoncering, så læs en af mine konkurrenters gratis Adwords bog. 189 sider med gode råd.

Mvh Troels.

Fra København
Tilmeldt 13. Sep 08
Indlæg ialt: 222
Fra  Trovatten Netspiren - Din helsekostbutik på nettet Skrevet kl. 17:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Jeg anvender altid Manuel budgivning.

Hvis du bruger dit budget hver dag, betyder det at din Max. CPC er for høj.
Først og fremmest vil jeg sænke min CPC og se hvad der skal med den gennesnitlige position af dine søgeord/annoncer og selvfølgelig se hvordan besøgstallet ændre sig.

Prøv at se efter hvilke søgeord som er de dyreste for dig og overvej enten at skrue ned eller pause dem, afhængig af hvordan de performer. Det dyreste søgeord er ikke nødvendigvis dem som giver dig størst omsætning.

Kig forbi min nye blog om Internet Marketing!

Fra Nærum
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 773
Fra  Partner-ads ApS (AdViva ApS) Skrevet kl. 07:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Diane

Det lyder umiddelbart som om du enten søger at bliver at blive fundet på søgeord med meget stor konkurrence (og dermed hurtigt bruger dit budget) eller ikke har optimeret din Adwords kampagne.

Jeg vil klart anbefale dig at downloade den gratis light udgave af Adwords Lex fra Thomas Rosenstand (find den her: http://adwords-lex.seo-lex.dk/download-light.html) og overvej at købe den fulde udgave. Der er rigtigt mange guldkor og en god vejledning.

Det er meget vigtigt at du får opsat konverteringssporing (se under Muligheder i Adwords menuen), så du kan se hvilke søgninger der giver salg. Når du har målt et stykke kan du se hvilke søgeord/søgeordskombinationer der koster dig for mangeg penge og som skal slettes.

Derudover er det meget vigtigt at passe på med fleksible søgeord. Disse er kun interessante i et stykke tid indtil du har fundet ud af hvad der virker. Brug derefter næsten kun eksakte søgeord eller søgeordssætninger. Målet bør være over 5%, og gerne over 10%, CTR på dine søgeord.

Kig også på dine annoncer. Husk at lave mindst 2 for hver annoncegruppe, så du kan se hvad der virker bedst. Og test, test og test dine annoncer. Målet bør her også være over 5%, gerne over 10% CTR.

Mvh. Ken

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)