Hej med jer, Jeg har via Google Adwords en annonce for min webshop www.nomodi.dk hvor jeg sælger baby/juniorsengetøj og tilbehør til børn. Dog er jeg i tvivl om jeg anvender den rigtige opsætning så jeg får mange visninger og selvfølgelig besøgende på min side :-). Jeg har løbende vekslet mellem manuel og automatisk budgivning og kan ikke rigtigt gennemskue hvilken der er bedst? Jeg oplever at når jeg vælger manuel bud så går der få dage og jeg får besked om at min annonce er begrænset af mit budget. Når jeg så øger budgettet får jeg igen samme melding efter få dage? (det betyder jo så også at min annonce ikke vises tilstrækkeligt). Med automatisk budgivning kan jeg se at antal klik ligger ret jævnt men det er svært for mig at sammenligne med manuel budgivning når der hele tiden "spærres" for visninger pga. såkaldt begrænset budget... Når jeg anvender manuel budgivning kan det være at jeg "prissætter" de enkelte søgeord for højt så mit daglige budget hurtigt bliver opbrugt? Men løsningen på det er vel kun et dagligt højere budget? (hvilket desværre begrænses af økonomien som nyopstartet webshop). Gode råd modtages med kyshånd ;-) Fortsat rigtig god dag! Mange hilsner fra Diane
|
Diane Dyrholm:Når jeg anvender manuel budgivning kan det være at jeg "prissætter" de enkelte søgeord for højt så mit daglige budget hurtigt bliver opbrugt? Men løsningen på det er vel kun et dagligt højere budget?
Et andet alternativ er jo at sænke priserne på nøgleordene - men Google foreslår godt nok det andet ;-)
Hvis du bruger brede/fleksible søgeord, så prøv at gå ind og udvid dem med en liste over negative søgeord for at minimere den del af budgettet, der bliver brugt på ting som "brugt børnetøj".
Når dit budget er begrænset, bør du samtidig starte ud med en mindre kampagne, så du kan få noget statistik på hvordan den performer mens du arbejde med den. Har du valgt for mange søgeord ift. budgettet, vil hver søgeord kun få få visninger dagligt og der vil derfor gå for lang tid inden du kan konstatere om de virker eller ej.