Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg har fået virus på en Wordpress side, what 2 do!

Side 3 ud af 5 (42 indlæg)
Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 11:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Brunn,

Ligger der så ikke noget som du ikke kan se ?

Det problem har jeg haft ved udbyder her Stofanet de oplyste, at jeg havde råderet over 10Mb - men jeg fyldte kun 5,6 Mb med min filer, men pladsen var fyldt op og Stofanet måtte ryde op - der lå noget - men dette kunne jeg ikke se !

Så du har måske noget liggende som du ikke kan se ?

Arbejder nu på en anden løsning end Stofanet idet stien er for lang !

Mvh

john sommer  

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 13:35

john sommer:

Hej Anders,

Har med tak læst din artikel.

Spørgsmål:
Kunne man ikke bare slette alt på sit web-sted og up-loade en back-up af alle flier via Cute FTP og så er det vel løst ikke ?

Hej John

Det er ikke nødvendigvis nok. Fx kunne de slemme drenge have lagt en iframe direkte ind i et indlæg - og den slags ligger kun i databasen.

Mvh Anders

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Taastrup
Tilmeldt 12. Nov 06
Indlæg ialt: 422
Fra  arendtsen.dk Skrevet kl. 13:44
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

BruunMedia:
Jeg har søgt igennem MySQL Db'en efter <iframe> .ru osv men uden held. Så jeg forstår simpelthen ikke hvor virussen kan ligge...

Hvordan har du søgt?

SELECT * FROM tabel WHERE textfield LIKE "%.ru%"

Den burde ramme det.
Og har du brugt noget lignende så dump hele databasen til en fil og søg filen igennem der.
(Har du ikke mod på det kan jeg godt hjælpe dig med det. :) ) 

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Skrevet kl. 13:47

BruunMedia:

jeg har slettede alt i roden af ftp serveren og erstattede alle plugins, theme, wp filer.. ALT med friske filer fra Wordpress.org

Jeg har søgt igennem MySQL Db'en efter <iframe> .ru osv men uden held. Så jeg forstår simpelthen ikke hvor virussen kan ligge...

hej, 

Hvis du virkerligt har slettet alt på FTP og ikke har lagt noget som helst op fra din lokale backup, er det meget mærkeligt at den stadig virker befængt selv nu hvor databasen ikke er forbundet.

Jeg kan ikke komme med andre gode råd end at koden/linket/iframen ligger gemt et sted i filerne. Evt krypteret så du skal søge efter eval som beskrevet her i kommentaren: http://www.antphilosophy.com/hacket-wordpress-webside-guide/#comment-5299

Ellers skulle det være selve webserveren, som er inficeret, men det ses sjældent. Bed evt din host om at tage et tjek.

Mvh Anders

Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Skrevet kl. 13:49

Martin Arendtsen:

Hvordan har du søgt?

Den burde ramme det.
Og har du brugt noget lignende så dump hele databasen til en fil og søg filen igennem der.

Yes Det er vist et rigtigt godt tilbud! Jeg skal i lufthavnen nu for at hente min mor, så jeg kan desværre ikke springe til. 

Husk også at gennemsøge alle filerne for iframe, eval osv.

Mvh Anders

Fra Ballerup
Tilmeldt 2. Dec 10
Indlæg ialt: 77
Skrevet kl. 15:27
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Læste du min comment? Brug webmaster tools til at finde frem til den konkrete side der er fundet malware på. Så kan du se hvilken post der er omfattet af malware.

Mit bedste gæt er at du har lukket "hackeren"/"virus'en" ude ved at skifte koder, lægge ny kode op og disable alle plugins.

Så hvis du kan finde frem til det stykke malware du har tilbage på siden (som rigtig nok må være placeret i DB), så kan du identificere hvordan malwaren ser ud og potentielt finde andre sider som også har det.

Så kan du slutteligt bruge mit link fra tidligere comment til at ansøge om at få "låst din side op".

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 15:54

Martin Arendtsen:

BruunMedia:

Hvordan har du søgt?

Den burde ramme det.

Hej Martind et har jeg ikke prøvet på den måde, jeg er ikke så teknisk, jeg vil emget gerne tage imod din hjælp. Jeg er igang med at pakke autocamper inden jeg skal til Formel 1 & Cannes FIlm festival, så jeg fare lidt rundt i panik at min side ikke virker og pakkerod.

Jeg sender lige min information pr. PM. Jeg takker ydmygt mange gange!

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 15:59

Og jeg beklager jeg ikke har svaret alle dem der er kommet med forslag, jeg har været de fleste igennem af dem i er kommet med. jeg takker mange gange for jeres tid :) Jeg er bare ret stresset med at komme på den første ferie i lang tid.

Mange tak for alle jeres indlæg, jeg håber at det snart kommer iorden :)

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 17:55

Hej Anders,

Der er noget jeg må opdateres på  - hvis jeg sletter alt jeg kan se på den serverplads min web-adm. har stillet til min rådighed hvor er det så db-en ligger som du nævner kan være befængt ?

mvh

john sommer

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Skrevet kl. 00:41

BruunMedia:

Og jeg beklager jeg ikke har svaret alle dem der er kommet med forslag, jeg har været de fleste igennem af dem i er kommet med. jeg takker mange gange for jeres tid :) Jeg er bare ret stresset med at komme på den første ferie i lang tid.

Mange tak for alle jeres indlæg, jeg håber at det snart kommer iorden :)

bare du sørger for at poste løsningen på et tidspunkt :-)

Rigtigt god tur! 

Mvh Anders

Side 3 ud af 5 (42 indlæg)