Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg har fået virus på en Wordpress side, what 2 do!

Side 1 ud af 5 (42 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 08:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har for første gang fået en virus på en wordpress side www. bautik.dk <--- Klik på eget ansvar

Jeg kan ikke finde ud af hvor virussen ligger da jeg har smidt alle ftp filer ud og erstattet med rene filer, så jeg går udfra den ligger i mysql databasen.. er der en måde at finde en virus forholdsvis let på i mysql databaser eller en eller anden fremgangsmetode?

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Nov 09
Indlæg ialt: 770
Fra  HLnet Skrevet kl. 08:49

Hvis du har erstattet alle filer (Wordpress, Themes, Plugins), så kan jeg kun forstille mig at virus'en ligger som en post eller en page. Har du prøvet at kigge på dem fra kontrolpanelet?

 iPhone 6

Fra Ballerup
Tilmeldt 2. Dec 10
Indlæg ialt: 77
Skrevet kl. 08:57

Hvad er dine symptomer på denne "virus"? Kan du fortælle hvordan din side skulle se ud eller lign?

Mit gæt er at det ikke er en "virus" men en fejl 40 - men jeg tager gerne alle ord i mig hvis du skulle have fået en "virus".

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 09:07

bruger man chrome for gå in på din side så kommer der en advarsel.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:14

Nick Niebling:

Hvad er dine symptomer på denne "virus"? Kan du fortælle hvordan din side skulle se ud eller lign?

Du kan se Googles advarsel her.

Fra Ballerup
Tilmeldt 2. Dec 10
Skrevet kl. 09:22

Tommy:

Ahh.. Well.. Som der står, så er der blevet registreret ond kode på din hjemmeside 1 gang. Mit bud er det er igennem et WP-plugin eller måske bare en annonce/reklame..

Har du selv læst den side der kommer frem? Læs under "Next Steps", der står faktisk hvad du som webmaster skal gøre for at slippe af med denne besked igen..

Fra Ballerup
Tilmeldt 2. Dec 10
Skrevet kl. 09:24

Anmod om en malwaregennemgang af dit websted
http://www.google.com/support/webmasters/bin/answer.py?answer=168328

Når du har gjort det burde din side være klar igen..
(Jeg ville nok disable alle reklamer og plugins indtil siden er gennemgået og overvej nøje hvad du aktivere igen når siden er åben)

Som der også er blevet nævnt, så husk at gennemgå dine posts for malware.

Mit bud er at du via Webmaster Tools kan se hvilken side der er fundet malware på - og så kan du den vej igennem identificere problemet..

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 09:25

Husk at skifte alle passwords, det inkluderer emai, ftp, login til webhotel, passwords til mysql

husk, better safe than sorry!

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 09:32

Jeg har slettet alle plugins, og hentet dem rent igen, det samme med themes. Alle WP filerne er også fresh hentet fra wordpress.org og det eneste der går igen er MySQL. Men da min Database er på over 400MB  har jeg ikke kunne tage backup af den, så den sidste løsning ville være at slette databasen og starte forfra.

Men ingen kender en løsning til at gennemrode en MySQL DB efter virus?

Ellers må jeg bare starte på en frisk og håbe det virker :)

Fra Søborg
Tilmeldt 13. Dec 10
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 09:43

Det kan man godt der findes et par måder at gøre det på og alt efter hvordan du har bygget din data base er det lettere eller mere besværligt. Har du husket og lave inputvalidering??? (det er ofte den slags ting der er forskellen på at betale 100 kr/t for kode eller have en rigtig programmør). Hvis jeg var dig ville jeg finde en rigtig tekniker som ved hvad han laver til det job og ja det er dyrt.

Prøv en gratis personlighedstest på coreprofile.com

Side 1 ud af 5 (42 indlæg)