Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til fed fidus på tvangsauktion

Side 3 ud af 3 (23 indlæg)
Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 337
Skrevet kl. 09:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Du,

Jeg har selv lige budt på min næste lejlighed på tvangsauktion men desværre skal der en anden auktion til så jeg ved ikke om jeg får den, men det er anden gang så jeg har rimelig styr på reglerne.

Men for at vende tilbage til dig, først og fremmest er en af grundene til man kan spare ca 20% på at købe på tvangauktion at du skal have pengene når du køber, så kan man efter en periode (måske) få realkredit til at tage lånet, men du skal selv have pengene ude i den mellemliggende periode. For at nogen vil låne dig pengene skal du vise at du kan betale lånet af privat, med andre ord skal der være plads til det i din privat økonomi, du kan ikke godkendes hvis du siger at du regner med at kunne leje det ud inden alt for længe (hvis der ligger en uopsigelig lejekonrtakt kan det være en undtagelse) 

I dit regnestykke kan jeg ikke lige gennemskue om du betaler afdrag på lånet det virker ikke sådan?

Derudover skal du huske på at du hænger på HELE vedligeholdelsen incl evt fejl når du køber, og med så små margener som du kører med, vælter det hele jo mere eller mindre hvis du pludselig skal lægge 30.000 til en tømrer for at lave taget el.lign (og lejere passer ikke altid godt på det de lejer, og det koster penge at sætte ting i stand), eller hvis det lige står tomt i tre måneder hvilket jo heller ikke er helt umuiigt.

Jeg synes ikke rigtig jeg kan råde hverken fra eller til, da jeg ikke ved nok om sagen, men hvis jeg skulle give et råd ville jeg forslå at du allierer dig med en eller flere fra dit netværk, hvis nu f.eks du købte det sammen med en dygtig håndværker kunne han stå for vedligeholdelsen, eller hvis du nu kendte en der havde lidt penge på kistebunden (eller i det mindste en bedre kreditværdigihed) 

Bare mine 5 cent

Tilmeldt 7. Sep 09
Indlæg ialt: 166
Skrevet kl. 10:56

Jens Baagøe Thomsen:

El-manden:
Ofte kan man overtage disse lån, selv uden at have den mest bundsolide økonomi, da det er panthaverne der står med håret i postkassen. I hvert fald er der større sandsynlighed for at overtage et lån i forbindelse med tvangsauktion, i forhold til at skulle hente ny finansiering af erhvervsejendomme gennem realkreditten.

Det er ikke min erfaring. Langt de fleste kreditforeninger vælger for tiden at tage tabet her og nu.

Jeg tror, at Madsen skal forberede sig på, at hente alternativ finansiering i en opstartsfase. Når han så har bevist, at han godt kan håndtere sådan en ejendom, er kreditforeningerne langt mere medgørlige.

Jens Thomsen, advokat (L).

Der kan være forskel på dette afhængigt af, hvor du er henne af i landet, samt hvilke advokater de benytter, samt helt specifikt hvilken kreditforening, der er tale om. Snakker vi BRF er det 99% sandsynligt, at de ikke tager et tab - om det så er en ejendom finansieret til 2% forrentning.

Det er klart lettere at opnå finansiering af en ejendom ved overtagelse af prioriteterne på tvangsauktion, ift. at skulle skaffe alternativ finansiering.

Elbutik - Salg af Fuga Stikkontakter m.v.

Fra Åkirkeby
Tilmeldt 12. May 11
Indlæg ialt: 14
Fra  www.penge-i-lommen.dk Skrevet kl. 14:10

I det foregående regnestykke er afdrag og renter regnet sammen til en samlet ydelse. Selvfølgelig ved jeg med sikkerhed at der kommer nogle små reperationer til 50.000 Om der er yderlige skader ved jeg ikke på nuværende tidspunkt, da jeg ikke har være ud at se på ejendommen sammen med en, der har forstand på tingene.

I denne ejendom er det BRF der står som 1. prioritet med en restgæld på over 700.000. Det er meget mere end det jeg vil give, men jeg har også talt med den ejendomsmægler, som de allerede har allieret sig med og denne sagde, at de nok ville købe den og derefter ville ejendommen blive sat til salg til et betydeligt mindre beløb.

Ville det eventuelt være bedre at lave en forhåndsaftale om at købe alle BRFs obligatiner til lavere pris, hvis man blev vinder ved auktionen?

Side 3 ud af 3 (23 indlæg)