Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indtjening pr. 100 kroners omsætning

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 18. Feb 07
Indlæg ialt: 776
Skrevet kl. 20:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Jeg skal til at starte ny virksomhed op, der skal sælge fra nettet af. Jeg har gjort mig nogle overvejelser over priser, og dertilhørende profit. Jeg vil derfor hører, om der er nogle derude der har nogle bud på, hvad en realistisk indtjening er efter der er betalt moms og skat. Foreksempel: 10-20 kr. pr. 100 kroneres omsætning er okay, eller er det helt uacceptabelt. Selvfølgelig afhænger dette af mange ting, men vil høre om der er en generel tommelfingerregel der siger, at en god indtjening er x% pr. 100 kroners omsætning?

Mvh RS

Fra Uldum
Tilmeldt 2. Aug 06
Indlæg ialt: 574
Fra  PetDreams.dk ApS Skrevet kl. 23:02
Det er meget svært at give en tommelfingerregel for indtjening. Faktisk umuligt. Mange web-butikker der sælger pc-hardware f.eks, ligger på 5-10% fortjeneste eller mindre, og andre typer butikker ligger på flere hundrede % fortjeneste, hvis der er tale om software, e-books eller lignende. Hvor stor ens butik er, afhænger også i den grad af fortjeneste, da du vil kunne sælge varerne billigere, hvis du køber større ind uden mellemled. Der skal mange flere detaljer på bordet, hvis man skal komme med blot et nogenlunde skøn om, hvad en realistisk indtjening er. Selv med detaljer er det svært, for hvor god er du til at markedsføre, og få det optimale ud af hver krone du bruger?

Så umiddelbart vil jeg sige, at det mest realistiske skøn du kan få, er ved at lægge en plan for din butik, hvad har du af midler selv, hvor meget skal du låne, hvilke produkter vil du sælge, og mange andre faktorer, før der kan gives bare et cirka skøn, og det kunne du evt. få med en plan for din virksomhed i samarbejde med din bankrådgiver.

Billigt Hundeudstyr Online

Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 23:08
For det første, så måles omsætning uden moms og dernæst er din personlige skattesats umulig at regne ud uden at kende helt konkret dine tal. Så de to faktorer vil jeg undlade i følgende:

Din omsætning/avance er meget afhængig af branche. I nogle brancher bliver der solgt store kvantum med lille avance pr enhed, og i andre sælges færre specialfremstillede produkter med høj avance pr. enhed.

Lad os antage, at du sælger musemåtter med tryk. Dine omkostninger står mål med dine leverandørers salgspriser og det kvantum du sælger pr. tidsenhed (måned, eksempelvis). Herunder er en lille "indkøbsliste"
Musemåtte: kr. 4,-
Transferark: kr. 3,-
Farve: kr. 2,-
Omkostninger ialt pr. enhed: kr. 9,-

Andre omkostninger:
Varmepresse, printer (husleje, telefon, etc) - som skal afskrives over nogle år. Måske koster det dig kr. 1200,- pr. måned omregnet.
Arbejdsløn - 250,- i timen (eller anden sats, du er tilfreds med)

Hvis du så sælger dine musemåtter for kr. 35,- pr. stk er der altså et UMIDDELBART overskud på 26,- pr. stk. MEN:

De første ca. 46 musemåtter, du sælger til denne pris betaler dine afskrivninger. Og hvis de er 5 minutter om at producere måtten, så er der altså en mer-omkostning på ca. 21,- pr. måtte. Avancen er altså kr. 5,- som kan opspares eller investeres i firmaet efter at du har produceret 240 musemåtter.

Hvis du til gengæld har optimeret din proces, således at du kan håndtere store volumener og dermed har fået dine leverandørers priser længere ned, så ser regnestykket anderledes ud.

Materialer: kr. 4,- pr stk.
Arbejdsløn: kr. 10,- pr. stk
Omkostninger ialt: kr. 14,- pr. stk.

Til gengæld er din maskinpark også vokset for at kunne klare det høje kvantum - lad os sætte det til 5000,- om måneden. Endelig er dine salgspriser også sat ned, fordi folk bestiller mange ens måtter: kr. 25,- pr. stk.

Nu er der altså kr. 11,- i overskud pr. stk efter 455 producerede musemåtter.

Avancen er altså meget afhængig af måden du arbejder på og i sidste ende må du selv fremlægge de tal, der gør din forretning til en sund forretning.

Vh
Peter

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)