Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal man indbertte årsregnsakb hvis man ikke har tjent noget?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Københavb
Tilmeldt 9. May 11
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 15:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle!

Jeg er ny bruger her på Amino, og har oprettet en bruger herinde fordi jeg længe har drømt om at blive selvstændig, og tænkte at siden er et godt sted at starte for at komme igang.

Jeg ved hvad hvilken virksomhed jeg vil starte, og mener selv at jeg gennem uddannelse er godt rustet til at starte, så mine spørgsmål går ikke på hvordan tingene gøres, men hvad der skal gøres.

Jeg overvejer meget nu, at registrere mig som virksomhed, men ved endnu ikke hvornår jeg vil begynde at "producere", det kommer jo an på hvornår jeg får nogle ordre i hus.

Derfor vil jeg gerne vide om jeg skal lave og indsende årsregnskab hvis jeg hverken har brugt eller tjent penge?, og hvor skilner det i så fald?.

Jeg er godt klar over at man først skal være momsregistreret når man tjener over 50.000 kr.

Håber at nogen kan hjælpe mig, for på nuværende tidspunkt er det dette spørgsmål som afholder mig fra at komme i gang.

Med venlig hilsen Kirstine Lauritsen

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 15:41

Du skal momsregisteres, hvis du omsætter for mere end 50.000 kr over en 12 måneders periode.

Hvis du har registeret virksomhed skal du indberette dine oplysninger via tastselv.skat.dk på din selvangivelse.

Hvis du ikke registerer virksomhed skal du indberette det du tjener som b-indkomst.

Fra Københavb
Tilmeldt 9. May 11
Skrevet kl. 15:46

Okay, men vil det sige at jeg ikke behøver at udarbejde en hel årsberetning med bogføring (hvor der evt. står 0 kr hele vejen igennem)?

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 15:50

missyDK:

Okay, men vil det sige at jeg ikke behøver at udarbejde en hel årsberetning med bogføring (hvor der evt. står 0 kr hele vejen igennem)?

Det er korrekt ja :-)

Dog skal du stadig, selvom du er under 50.000kr i omsætning og ikke momsregistreret, gemme dine bilag og bogføring i minimum 5 år.

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Skrevet kl. 15:53

missyDK:

Men hvis skat efterspørger en årsrapport, så skal du udarbejde en og indsende den.

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Skrevet kl. 15:53

missyDK:

Men hvis skat efterspørger en årsrapport, så skal du udarbejde en og indsende den.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 11. Feb 11
Indlæg ialt: 315
Fra  1264 Skrevet kl. 15:53

Hej Kirstine

Hvis du opretter en enkeltmandsvirksomhed (personligt ejet virksomhed) skal du faktisk slet ikke indsende årsregnskab.

Overskuddet i virksomheden vil være det, som du skal indberette på din selvangivelse, og det vil være det, som du beskattes af.

Du skal rent faktisk momsregistreres allerede, hvis du regner med at omsætte for mere end 50.000 kr. i en 12 måneders periode (altså salg - og ikke hvor meget du tjener).

Du skal være meget velkommen til at hente min iværksætter-guide. Den indeholder en masse gode råd og links omkring det at starte virksomhed op. Du finder den på www.1264.dk under fanebladet Iværksætter ... den ligger i en pdf-fil og er selvfølgelig helt gratis :o)

God fornøjelse med planerne,

Susan :o)

Fra Københavb
Tilmeldt 9. May 11
Skrevet kl. 16:52

Okay tak, din guide er jeg allerede begyndt at kigge på.

Hvad hvis jeg vil beholde alle tjente penge i virksomheden som egenkapital, skal man gøre SKAT opmærksom på dette, eller lade hver med at sige det nogen steder?

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 17:16

missyDK:

Derfor vil jeg gerne vide om jeg skal lave og indsende årsregnskab hvis jeg hverken har brugt eller tjent penge?, og hvor skilner det i så fald?.

Hvis du omsætter over 300.000 kr., så skal du udfylde en del oplysninger fra dit regnskab på selvangivelsen.

Hvis du omsætter for mindre end 300.000 kr., så skal du kun beregne og oplyse dit overskud/underskud på selvangivelsen.

For at kunne beregne dit overskud/underskud, skal du selvfølgelig opstille et regnskab, men du skal ikke indsende det til SKAT.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 11. Feb 11
Indlæg ialt: 315
Fra  1264 Skrevet kl. 20:48

missyDK:

Hvad hvis jeg vil beholde alle tjente penge i virksomheden som egenkapital, skal man gøre SKAT opmærksom på dette, eller lade hver med at sige det nogen steder?

Hej igen

Du skal ihvertfald ikke "lade være med at sige det nogen steder" ;o)

Hvis du ikke vil beskattes af hele overskuddet i enkeltmandsvirksomheden, kan beskatningen skubbes ved at benytte "Virksomhedsordningen".  Så betaler du ikke fuld skat af det beløb som du lader blive i virksomheden, men kun  25% i skat og fuld skat + AM-bidrag af det beløb du trækker ud. Se mere på SKAT's hjemmeside på:

http://www.skat.dk/skat.aspx?oId=133913&vId=202150&search=virksomhedsordningen

http://www.skat.dk/skat.aspx?oId=1648473&vId=0&search=virksomhedsordningen

Ordningen kan kun benyttes hvis man har en enkeltmandsvirksomhed (personligt ejet virksomhed) og ikke hvis man har et A/S eller ApS. Og virksomheden skal være en virksomhed, som har for øje at lave indtjening, og derfor kan virksomhedsordningen ikke bruges ved en hobbyvirksomhed. Du behøver først at beslutte dig for om om du vil benytte virksomhedsordningen i det øjeblik du udfylder din selvangivelse.

Susan :o)

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)