Hej alle!
Jeg er ny bruger her på Amino, og har oprettet en bruger herinde fordi jeg længe har drømt om at blive selvstændig, og tænkte at siden er et godt sted at starte for at komme igang.
Jeg ved hvad hvilken virksomhed jeg vil starte, og mener selv at jeg gennem uddannelse er godt rustet til at starte, så mine spørgsmål går ikke på hvordan tingene gøres, men hvad der skal gøres.
Jeg overvejer meget nu, at registrere mig som virksomhed, men ved endnu ikke hvornår jeg vil begynde at "producere", det kommer jo an på hvornår jeg får nogle ordre i hus. Derfor vil jeg gerne vide om jeg skal lave og indsende årsregnskab hvis jeg hverken har brugt eller tjent penge?, og hvor skilner det i så fald?. Jeg er godt klar over at man først skal være momsregistreret når man tjener over 50.000 kr.
Håber at nogen kan hjælpe mig, for på nuværende tidspunkt er det dette spørgsmål som afholder mig fra at komme i gang.
Med venlig hilsen Kirstine Lauritsen |
Du skal momsregisteres, hvis du omsætter for mere end 50.000 kr over en 12 måneders periode.
Hvis du har registeret virksomhed skal du indberette dine oplysninger via tastselv.skat.dk på din selvangivelse.
Hvis du ikke registerer virksomhed skal du indberette det du tjener som b-indkomst.