Tænker lige på billederne: |
Kære T-Nielsen! Jeg har tidligere stået i den sitaution. Både med Surftown og UnoEuro.
Det sidste først: Hvis din server hos UnoEuro kører med CloudLinux, så kan du holde øje med dit ressourceforbrug under adminsitation -> ressourceforbrug i kontrolpanelet.
Hvis du ikke er på en server med CloudLinux, kan du be' om at blive flyttet. Det er der ræson i af flere grunde.
1) Du kan følge dit ressourceforbrug.
2) CloudLinux forsøger at sørge for, at hver enkelt kunde på webhotellet ikke kan bruge for mange ressourcer i forhod til den samlede mængde ressourcer. Hvis du bruger for mange ressourcer, skæres der automatisk af, og dit site bli'r langsommere / eller svarer med en fejlkode, indtil der ikke længere er tryk på.
3) Du kan se, om de ændringer du foretager i Wordpress-setuppet gavner ressourceforbruget.
Plugins og andre forslag
Hvad angår plugins, så slå Related Posts fra; det har ry for at være en ressourcedræber af karat.
Derudover kan du også kigge på, om din MySQL server har for mange forbindelser åbne, der ikke er blevet lukket ned. Det gøres via PhpMyAdmin.
Når det er sagt, så er 120 samtidige brugere for mange brugere til de fleste standard-webhoteller, i hvert fald med en standard Wordpress-installation.
Billedmateriale?
Hvor meget billedmateriale har du på dit site? Hvis der er en del, kan du overveje at flytte det over på et CDN (Content Delivery Network), e.g. Amazons.
Hypercache, W3 Total Cache og WP Super Cache
Hypercache har jeg ikke selv erfaringer med, men UnoEuro har tidligere anbefalet W3 Total Cache. Jeg bruger selv WP Super Cache til mine Wordpress-sites (Modebevægelsen, Bergholts opskrifter).
Jeg er ikke sikker på, at en VPS-løsning er det rigtige for dig. Det kræver stor teknisk indsidt som udgangspunkt. VPS.net har fornylit lanceret en cloudbaseret løsning, som kan trække op til 120.000 unikke besøgende per måned.
Det kunne være en mulighed. Hvis hosting skal være i Danmark, er der sikkert også nogle af de mindre webhoteludbydere, der vil tilbyde dig en løsning. Pøj-pøj!