Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Min host synes, at jeg er en belastning ;)

Side 4 ud af 10 (99 indlæg)
Tilmeldt 19. Aug 10
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 18:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Tænker lige på billederne:

Resize alle billeder og sæt dem ned i kvalitet (hvis det kun skal bruges online) slet URL til billedet, så der IKKE kan klikkes på det. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:09

Kære T-Nielsen! Jeg har tidligere stået i den sitaution. Både med Surftown og UnoEuro.

Det sidste først: Hvis din server hos UnoEuro kører med CloudLinux, så kan du holde øje med dit ressourceforbrug under adminsitation -> ressourceforbrug i kontrolpanelet.

Hvis du ikke er på en server med CloudLinux, kan du be' om at blive flyttet. Det er der ræson i af flere grunde.

1) Du kan følge dit ressourceforbrug.

2) CloudLinux forsøger at sørge for, at hver enkelt kunde på webhotellet ikke kan bruge for mange ressourcer i forhod til den samlede mængde ressourcer. Hvis du bruger for mange ressourcer, skæres der automatisk af, og dit site bli'r langsommere / eller svarer med en fejlkode, indtil der ikke længere er tryk på.

3) Du kan se, om de ændringer du foretager i Wordpress-setuppet gavner ressourceforbruget.

Plugins og andre forslag
Hvad angår plugins, så slå Related Posts fra; det har ry for at være en ressourcedræber af karat.

Derudover kan du også kigge på, om din MySQL server har for mange forbindelser åbne, der ikke er blevet lukket ned. Det gøres via PhpMyAdmin.

Når det er sagt, så er 120 samtidige brugere for mange brugere til de fleste standard-webhoteller, i hvert fald med en standard Wordpress-installation.

Billedmateriale?
Hvor meget billedmateriale har du på dit site? Hvis der er en del, kan du overveje at flytte det over på et CDN (Content Delivery Network), e.g. Amazons.

Hypercache, W3 Total Cache og WP Super Cache
Hypercache har jeg ikke selv erfaringer med, men UnoEuro har tidligere anbefalet W3 Total Cache. Jeg bruger selv WP Super Cache til mine Wordpress-sites (Modebevægelsen, Bergholts opskrifter).

Jeg er ikke sikker på, at en VPS-løsning er det rigtige for dig. Det kræver stor teknisk indsidt som udgangspunkt. VPS.net har fornylit lanceret en cloudbaseret løsning, som kan trække op til 120.000 unikke besøgende per måned.

Det kunne være en mulighed. Hvis hosting skal være i Danmark, er der sikkert også nogle af de mindre webhoteludbydere, der vil tilbyde dig en løsning. Pøj-pøj!

Tilmeldt 24. Nov 10
Indlæg ialt: 183
Skrevet kl. 20:18

Hvor meget betaler du nu?

er det et "normalt" webhotel til 9-30 / kr måned så er det hver fald for lidt og forståeligt de reagere sådan.

Tilmeldt 9. May 11
Indlæg ialt: 932
Skrevet kl. 21:34

Kasper:
Kære T-Nielsen! Jeg har tidligere stået i den sitaution. Både med Surftown og UnoEuro.

Kære Kasper!

Tusind tak for dit meget brugbare svar. Jeg tager det lige fra en ende af :-)

Jeg er ikke på en CloudLinux server, eller dvs.  jeg kan ihvertfald ikke se mit ressourceforbrug. Der er et link til det i kontrolpanelet, men det er vist ikke oppe at køre endnu. Det ser dog ud til at det er på vej.

Jeg vil straks prøve at slå "Related posts" fra. Jeg har en formodning om, at "Get recent comments" også trækker tænder ud, da den henter excerpts fra kommentarerne, hvor WP's indbyggede jo kun henter brugernavn og post-navn, har du nogen idé om det kan passe?

Ligeledes har jeg tænkt på, at skifte theme til et mere light weight. Jeg bruger Arras i øjeblikket.

Billeder har jeg ikke mange af. Og de bruges kun som thumbs i mit tema. Jeg har optimeret dem mest muligt og de fylder kun cirka 3-5 kb stykket.

Jeg synes WP Super Cache virker svært at gå til, men det ser ud som om det er det de fleste anbefaler, så måske jeg skal bide i det sure æble og forsøge mig med det.

Under alle omstændigheder har jeg fået uvurderlig hjælp i denne tråd, samt et par gode forslag til alternativ hosting, som jeg kigger på.

Tak igen :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:54
Hej igen! UnoEuros support plejer at være behjælpelige, hvis man ønsker at flytte server. Hør dem evt. ad, om det ikke kan lade sig gøre. Jeg kender ikke til Recent comments-plugin'et, men det kunne godt lyde til, at det kan trække tænder ud. Ok med billeder. Ja, gi' Wp Super Cache en chance. Der er mange indstillingsmuligheder, men du behøver kun at slå det til under Easy og så vælge "Use mod_rewrite to serve cache files." under advanced. Så burde det køre fornuftigt. Det kan også være en god idé at tilføje en php timer i bunden, så du kan se, hvor mange queries hver side kræver, og hvor lang tid det ta'r at processere dem. Slutteligt skulle tallet gerne forblive det samme ved reload af siden, hvis dit cache-plugin kører, som det skal.
Tilmeldt 9. May 11
Skrevet kl. 07:32

Hej igen, Kasper

Jeg vil helt sikkert prøve med Wp Super Cache, så. Er glad for at høre den kan slås til på Easy :-)

Desværre så trak de stikkket på mig igår aftes. Denne gang uden at informere mig, så mon ikke det er definitivt. Jeg er vist ikke den mest populære pige i klassen pt., så jeg tvivler meget på, at de vil hjælpe mig med at flytte til en anden server.

Heldigvis kan jeg stadig tilgå via FTP og phpMyAdmin, så jeg kan få lavet friske backups. Ser ingen anden udvej, end at flytte. Æv altså.

Fra Helsingør
Tilmeldt 23. Nov 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Hvorfor kan man ikke slette sin virksomhed fra Indeks? Skrevet kl. 08:02
@T-Nielsen: Kan du ikke bare cache siden? Overskrider du hvad de lover under deres specifikationer?
Tilmeldt 9. May 11
Skrevet kl. 08:21

Hej Peter, hvad mener du med "cache siden"? Hvordan gør jeg det?

Jeg overskrider ikke nogle angivne specifikationer. Mit materiale fylder 8% af den plads som er tilrådighed, og de fastholder, at de har fri trafik. Istedet henviser de til, at jeg må have noget tungt liggende, som belaster serveren. Mit problem er, at jeg ikke kan gennemskue hvad det skulle være.

For nogle uger siden, optimerede jeg, bl.a. fjernede jeg - og slettede - en del plugins, hvilket nedbragte min afvisningsprocent fra gnsnt. 25% til 0,5%, hvor den har ligget stabilt i nu 2 uger - så jeg troede egentlig, at problemet var løst. Men nix.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:29
Hej igen, T-Nielsen! Æv. Det er som sagt også sket for mig. Hvilke udbydere har du i kikkerten?
Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 08:35

At cache siden er fx det jeg skrev om tidligere i denne tråd. Som jo gør at den laver dit website om til statiske filer, og i ny og næ bliver de statiske filer opdateret. Som jeg også skrev der, så er det sådan at en apache server bedre kan køre statiske filer, det vil sige at fx i eksemplet, var der tale om at den kunne køre op imod 65 gange så mange filer i sekundet som hvis den køre med rene PHP filer. hvilket tydeligvis også vil gøre alt for at sætte belastningen ned.

Men det er selvfølgelig altid bedre at finde kilden til problemet og få det løst.

Jeg kan godt lave et hurtigt kig på din side, og teste forskellige steder for at se hvad der er galt. Dog kræver det at jeg får adgang til FTP, så jeg kan hente din side ned og teste det på min lokale server, og se siden i aktion.

SEnd en PB med oplysningerne hvis du gerne vil have jeg lige kigger på det.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Side 4 ud af 10 (99 indlæg)