Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Feedback på ny fotograf-hjemmeside

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Fra København Ø
Tilmeldt 10. Jan 09
Indlæg ialt: 519
Skrevet kl. 20:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer
I forbindelse med en hårdt tiltrængt og større opdatering af min hjemmeside (med ændring til fokus på person-fotografering) vil sætte stor pris på jeres input.

Jeg har købt et Wordpress-theme og lavet to forslag (langt frafærdige). Jeg kunne godt tænke mig nogle umiddelbare kommentarer på:

  • - Hvilken side præsenterer mine billeder bedst - den lyse eller den mørke?
  • - Virker det visuelt godt med det vandrette galleri?
  • - Er navigeringen (slideren) til at finde ud af?
  • - Er siden for høj til at bruge på skærme med 768 pixels i højden?

Layoutet skal selvfølgelig finpudses, der skal laves SEO og især tekstsiderne skal laves meget bedre, så brug ikke krudtet på dette. 

http://www.colsenfoto.dk/darksite/

http://www.colsenfoto.dk/lightsite/

Præsenterer de billederne (og dermed mig) bedre end min nuværende hjemmeside?

http://www.colsenfoto.dk/

På forhånd tusind tak for hjælpen.

Med venlig hilsen

Carsten

Fotograf Carsten Olsen - Bryllupsfotograf og portrætfotograf i København og omegn.

Fra København
Tilmeldt 11. Jun 09
Indlæg ialt: 202
Fra  Monbo Skrevet kl. 20:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Den hvide synes jeg er rigtig flot.

Den giver en flot og luftig præsentation af dine lækre fotos.

 

768 - ja der skal man scrolle op og ned for at navigere - men det er ok.

Besøg webshop med unikke håndlavede smykker på Monbo.dk

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 11. Feb 11
Indlæg ialt: 315
Fra  1264 Skrevet kl. 21:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Carsten

Pudsigt ... så logger jeg på din side, og så er det min tidligere kollega, som dukker op som den mandlige del af brudeparret på forsiden :o)

Bortset fra det: Jeg er ikke så speciel teknisk anlagt, men jeg er også helt klart til den hvide baggrund.

Derudover synes jeg det er lidt synd, at den gode finesse med at man kan scrolle til højre og venstre i billederne slet ikke er så tydelig. Jeg var ved at logge ud, da jeg pludselig så den lidt utydelige pilemarkering ... og så var der jo en masse andre super fotos af brudepar gemt dér. Gør det lidt tydeligere - synd at gemme billederne væk.

Ellers super gode fotos.

Susan :o)

Fra Randers
Tilmeldt 13. Nov 05
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 21:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes bedst om den sorte - synes den hvide baggrund "kæmper" for meget med opmærksomheden med billederne. Det er heller ikke uden grund man slukker lyset i en biograf :)

Men måske kan du lave en kombination med en knap. så man selv kan vælge baggrundsfarve? Det tager en 5-10 minutter at lave (vil gerne hjælpe, hvis det er .. ;))  

Fra København Ø
Tilmeldt 10. Jan 09
Indlæg ialt: 519
Skrevet kl. 21:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Susan Vestergaard:

Derudover synes jeg det er lidt synd, at den gode finesse med at man kan scrolle til højre og venstre i billederne slet ikke er så tydelig. Jeg var ved at logge ud, da jeg pludselig så den lidt utydelige pilemarkering ... og så var der jo en masse andre super fotos af brudepar gemt dér. Gør det lidt tydeligere - synd at gemme billederne væk.

Ellers super gode fotos.

Hej Susan,

Tak skal du have, og sjovt sammentræf med din tidligere kollega.

Nede under billederne er der en slider med en masse små thumbnails. Desværre skal man scrolle lidt ned for at se den på de skærme med 768 pixels i højden. Det lyder som om, at du ikke har set denne slider. I så fald er du ikke den førsteSmile - og I øvrigt super tankevækkende feedback,, at du var ved at surfe væk. Den slags må bare ikke ske pga. uheldigt design. Mine kunder er typisk ikke specielt teknisk interesserede.

SmileCarsten

 

Fotograf Carsten Olsen - Bryllupsfotograf og portrætfotograf i København og omegn.

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 21:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Carsten

Jeg synes den gamle side var/er mere overskuelig. Dels fordi pilene til at scrolle på den nye side ikke er så synlige, og dels fordi man skal scrolle for at se de nederste thumbnails.

Men en helt anden ting der undrer mig. Og det er ikke kun hos dig, men hos de fleste fotografer. Hvorfor er fotograf-hjemmesider tit mest af alt et galleri? Ja du tager gode billeder, men det er der også 100-vis andre fotografer der gør. Garanteret også mange andre fotografer i dit område indenfor dit felt.

Og så må jeg jo spørge dig hvem din målgruppe er? Er det "almindelige" mennesker, der ikke er vant til at vurdere foto-kvalitet til hverdag? I så fald, så undrer denne galleri-hjemmeside-taktik mig endnu mere. For den gængse Hr. Jensen har nok meget svært ved at se forskel på din kvalitet og så Foto-Jensens......

Hvorfor ikke sætte mere fokus på andre ting? Det kunne være på dig som person, hvad er dine værdier og holdninger til optagelser? eller find ud af hvordan du ellers kan skabe tryghed overfor kunden. Kunden skal være tryg omkring dig som person i lige så høj grad som kunden skal være tryg og sikker på at du leverer kvalitet.

Det var blot mit indput, og min undren over fotografers tilgang til hjemmeside-design. Jeg håber ikke du tager det mega kritisk eller negativt - det er blot en undren, som jeg håber kan få dig til at tænke anderledes i din tilgang til hjemmesider.

Hilsen Morten Smile

Fra København SV
Tilmeldt 2. Aug 10
Indlæg ialt: 2596
Fra  Fotology Fotology.dk Skrevet kl. 22:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis valget er mellem den lyse og den mørke så vælger jeg helt sikkert den lyse, den giver et pusterum og er mere rolig at kigge på.

Roses are red, violets are blue, I’m schizophrenic, and so am I.
– Oscar Levant

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 22:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan kun sige jeg er så enige med de andre.. Syntes at du skal tage den hvide, da hvid er en prosivstiv farve.. :D  

Fra København Ø
Tilmeldt 10. Jan 09
Indlæg ialt: 519
Skrevet kl. 08:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten,

Du rammer en super relevant problemstilling og en af hovedgrundene til at jeg vil skifte side. Den gamle side handler alt for lidt om mig. Den er håndprogrammeret i html og php og er alt for stiv i opbygningen til at udvide.

Jeg købte et sæt workshop-videoer fra CreativeLive, der handler om at drive forretning og markedsføre sig som bryllupsfotograf. Størstedelen af hendes pointer er anvendelige for alle, der driver en lille forretning med et personligt præg (læs: i hvert fald alle enkelt-iværksættere).

http://www.creativelive.com/courses/building-your-wedding-photography-business-jasmine-star

De kan varmt anbefales, især til kreative sjæle, og til en 500-krone gåt man ikke helt galt i byenSmile

Jeg har blandt flere nye store fotografer (heriblandt Jasmine Star fra ovenstående videoer) set holdningen, at hjemmesiden er det professionelle ansigt udadtil med fokus på de bedste af de bedste billeder. Derudover bruges bloggen, Facebook, Twitter osv til at vise personen bag billederne. 

SmileCarsten

PS. Stor tak til jer andre for input. Jeg er i syv sind, hvilken vej jeg skal gå med siden.

Fotograf Carsten Olsen - Bryllupsfotograf og portrætfotograf i København og omegn.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 09:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Meget mørk baggrund til den lyse tekst især ude i den dejlige solskins vejr.

Kontaktformular på kontaktsiden en fordel derved lettere at kontakte jer.

Hvorfor kan man ikke zoom ind på billeder.

Meget tætskrevet på siden om jer , en fordel teksten, det deles op gerne maks. 4 linjer tekst sammenlet.

Jeg er meste mod den lyse lettest at læse teksten især

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)