Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gettyimages brev

Side 2 ud af 5 (44 indlæg)
Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 21:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Det afhænger helt af, hvem der har ophavsretten. Stock photos er generelt en engangsbetaling. Du er nødt til St spørge hver enkelt udbyder af billederne.
Fra Aarhus
Tilmeldt 10. Dec 10
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 21:41
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person
De mails er autogenerede af en "robot" der leder efter bitmap oplysninger der matcher billeder fra deres database.

Deres metode minder lidt om APGs når der skulle opkræves penge for brud på ophavsretten hos studerende o.l.

Hvis du forholder dig roligt og smider brevet ud, får du måske to mere inden du tilbydes en kraftig reduktion på prisen, solgt som at du så ikke slæbes i retten.

Det kan aldrig betale sig for dem at slæbe dig i retten for så lille et beløb, så arkiver dem og lad det være en lektie i ikke bare at nole billeder du ikke har ret til.
Fra Randers
Tilmeldt 13. Nov 05
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 21:53

Jeg kender desværre også til en situation, hvor en af vores kunder fik en hilsen fra GettyImages, pga. et billede som deres tidligere webbureau (et af de rimelig kendte herhjemme i lavpris-segmentet) tilsyneladende havde glemt at betale for. Bad dem om at kontakte det tidligere bureau for at få sagen bragt i orden med dem, men de følte sig desværre mere eller mindre truet til at betale selv.. 

Fra København Ø
Tilmeldt 10. Jan 09
Indlæg ialt: 519
Skrevet kl. 21:54

Lasse:

Jeg fik selv et lignende brev for lomkring 8 måneder siden. Jeg tilbød at betale dem 800,- da jeg fandt det rimeligt. De afslog, men tilbød mig 10% rabat, så prisen nu ligger på 3.800. Den pris er alt for høj, så jeg har valgt at ignorere deres breve. Jeg har siden da fået en enkelt rykker, som jeg også har ignoreret.

Jeg tror ikke at de vil starte en retssag op på baggrund af et så lille beløb...

Hej Lasse,

Interessant at høre. Jeg kunne rigtig godt tænke mig at høre om det videre forløb i din sag. Getty er ufattelig aggressive med deres regninger. De ligger som regel fra 6000 kr. til 9000 kr. - at dømme udfra Amino-tråde samt nogle få andre forum-posts.

Jeg må indrømme, at jeg efterhånden er ved at synes, at de går over stregen. Ingen tvivl om, at trådstarter har brudt ophavsretsloven i en kort periode, men den her er altså den tyndeste, som jeg endnu har hørt om.

SmileCarsten

Fotograf Carsten Olsen - Bryllupsfotograf og portrætfotograf i København og omegn.

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 22:01
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej Carsten,

Ja jeg har lige Googlet dem og man får bestemt ikke indtryk af at det er noget problem - der står flere steder download  dit og dat .......?

mvh

john sommer

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Fra Århus
Tilmeldt 22. Oct 07
Indlæg ialt: 680
Fra  Hjemmesideshoppen Skrevet kl. 22:02

Jeg er i den situation, at jeg ønsker at skabe flere forskellige tribute sites til ældre, klassiske amerikanske sangere (som fx. Elvis Presley). Her vil jeg gerne have en stor bunke billeder, men jeg tør naturligvis ikke bare hente dem på Google Images og risikere en række retssager.

Hej Thomas,

Du kan bruge googles eller flickr's API til at hente billeder ind på din side via en simpel søgning. Derved overlader du hele risikoen til google :-)

Med venlig hilsen
Sven Philipsen
Hjemmesideshoppen.dk

Fra Aarhus
Tilmeldt 10. Dec 10
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 22:05
Vil lige tilføje er der fra Getty Images side er tale om Scare Tactics.

En hurtig søgning på Google giver tusindevis af resultater og så mange retsager har de jo ikke folk til at håndtere. De lever udelukkende på folks dårlige moral her.

Undlader du at rette henvendelse får du som sagt, måske, et par breve til der lover bål og brænd, inden du til sidst tilbydes en væsentlig reduktion i prisen mod ikke at blive slæbt i retten, hvilket i øvrigt ikke sker for så små beløb.

Så vidt jeg er orienteret skal sådan en henvendelse også være oversat til modtagerens lands sprog for at være juridsk gældende. Det er ikke sikkert du som modtager forstår et brev på engelsk i Danmark.

Som sagt, ignorer dem og se et kortere drama udspille sig og sidenhen gå i sig selv.
Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 22:14

Swon:

TT Tekstforfatter:

Jeg er i den situation, at jeg ønsker at skabe flere forskellige tribute sites til ældre, klassiske amerikanske sangere (som fx. Elvis Presley). Her vil jeg gerne have en stor bunke billeder, men jeg tør naturligvis ikke bare hente dem på Google Images og risikere en række retssager.

Hej Thomas,

Du kan bruge googles eller flickr's API til at hente billeder ind på din side via en simpel søgning. Derved overlader du hele risikoen til google :-)

Med venlig hilsen
Sven Philipsen
Hjemmesideshoppen.dk

Hej Sven, tak for input :-)

Men hvordan fungerer det egentlig i praksis? Kan man udvælge et ganske særligt billede, eller udvælger søgningen selv nogle, som jeg så må vælge imellem - eller? :-)

Dbh

Thomas

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 22:19

Hej Thomas,

Jeg har eks. bare googlet eks. solnedgang og så får du en masse foyo´s i den kategori !

mvh

john sommer

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 22:34

john sommer:

Hej Thomas,

Jeg har eks. bare googlet eks. solnedgang og så får du en masse foyo´s i den kategori !

mvh

john sommer

Men har du brugt en såkaldt API til det, som Sven skrev? Ikke sikker på hvad det er, og hvorfor Google så har ansvaret?

Dbh

Thomas

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Side 2 ud af 5 (44 indlæg)