Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

6 måneders arbejde skydes op idag. Vil sætte stor pris på din dom!(feedback)

Side 5 ud af 6 (57 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Kasper:

Har I været i kontakt med nogle virksomheder?

Jeg kan godt se idéen, fx for Arla eller Carlsberg. Men så vidt jeg ved, arbejder de allerede intensivt med brugerdreven innovation, fokusgrupper, osv.

Tak for din feedback Kasper, super gode pointer også i dit sidste indlæg.

Jeg er uenig.

Hvad tror du vil være mest effektivt, brugere som uden incitament vælger at judge og udvikle en ide eller et produkt på baggrund  af ren interesse og passion for virksomhedens produkter eller en nedsat fokusgruppe, som skal drive innovation og udvikling . ?

Jeg ved ihvertfald godt hvem jeg helst ville have til, at udvikle og dømme mit projekt. :)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:45

Casper Henningsen:

Kasper:

Har I været i kontakt med nogle virksomheder?

Jeg kan godt se idéen, fx for Arla eller Carlsberg. Men så vidt jeg ved, arbejder de allerede intensivt med brugerdreven innovation, fokusgrupper, osv.

Tak for din feedback Kasper, super gode pointer også i dit sidste indlæg.

Jeg er uenig.

Hvad tror du vil være mest effektivt, brugere som uden incitament vælger at judge og udvikle en ide eller et produkt på baggrund  af ren interesse og passion for virksomhedens produkter eller en nedsat fokusgruppe, som skal drive innovation og udvikling . ?

Jeg ved ihvertfald godt hvem jeg helst ville have til, at udvikle og dømme mit projekt. :)

Så I vil sælge idéerne og idégenereringsprocesserne til virksomhederne?

Hvad er jeres value proposition til brugerne af Judgeme? 

Grundlæggende er jeg, som også Apples stifter Steve Jobs, kritisk indstillet over for brugerdreven innovation på det konceptuelle plan (adfærdsanalyse er en helt anden sag).

Som Ford sagde engang:  "Hvis jeg havde spurgt køberne, hvad de ønskede sig, havde jeg udviklet en hestevogn med 12 heste i stedet for en samlebåndsproduceret bil." 

Frivillig, uafhængige inputs udelukker ikke strategisk arbejde med brugerdreven innovation. Starbucks er et godt eksempel.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:39

@Kasper. 

Hvis du havde læst tråden fra start til slut ville du vide, at vi hverken vil sælge ideer eller idegeneringsprocesserne (hvis det overhovedet er et ord :) ) til virksomhederne.

Vi vil være en platform som tager udgangspunkt i os forbrugere og hvad vi synes om det markedet og de produkter vi bruger samt udvikle helt nye ideer , som måske kan danne grundlag for at helt nye virksomheder vil kunne blomstre frem. 

Jeg håber ikke du selv deler Ford's citat... Verden er blevet så meget mere dynamisk, kompleks , åben og frem for alt mindre siden 1920´erne. Vi i teamet har langt større tiltro til os som forbrugere idag. Vi kan udvikle, vi kan tænke fremad og vi ved hvor vil vil hen. 

Vi er tydeligvis uenige, men jeg værdsætter dine indlæg og kritikpunkter da det skaber dynamik og udvikling i mit hovede.. ligesom vi ønsker ideer, virksomheder og dens produkter skal gøre når vi oprette et projekt og siger "please judge" og dermed udfordre og udvikler produkter og ideer i fællesskab. :)

God søndag.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:58

Casper Henningsen:

@Kasper. 

Hvis du havde læst tråden fra start til slut ville du vide, at vi hverken vil sælge ideer eller idegeneringsprocesserne (hvis det overhovedet er et ord :) ) til virksomhederne.

Så det er ren altruisme eller? Og hvad er jeres value proposition til brugerne af sitet? Jeg forstår det ikke.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:05

Og jo, jeg deler helt klart Fords skepsis over for brugerdreven innovation. Det gør manden bag nogle af verdens bedste produkter, Steve Jobs, også.

Jeg er primært interesseret i disruptiv teknologi, og inden for det område er der så godt som ingen eksempler på brugerdreven innovation.

'Som Harvard-professoren Clayton Christensen har beskrevet i mesterværket ”Innovators Dilemma”, får de succesfulde radikale innovationer typisk fodfæste i yderkanten af markederne, og størstedelen af brugere vil typisk ikke i første omgang kunne lide den nye innovation. Kort sagt: Hvis en virksomhed baserer sine beslutninger på brugerviden, vil den konkludere, at de mest radikale nye innovationer ikke er rationelle at gå efter.'

Jeres site beskæftigter sig derudover også kun med et lille område af brugerdreven innovation, som jeg ser det.

Læs evt mere her:

http://www.kommunikationsforum.dk/artikler/den-brugerdrevne-doed

Fire gode grunde til ikke at lytte til kunderne:

Brugerindsigter kan ikke forudsige fremtidig efterspørgsel
Brugercentrering ødelægger originaliteten
Brugerfokus forhindrer radikal innovation
Brugercentrering fører til ensartethed

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:25

@Kasper.

meget farvet artikel og vi i teamet er uenig i mange af de pointer.

Du misforstår pointen og jeg må igen opfordre dig til at læse tråden igennem, selvom den er ved at være lidt lang :-)

Vi ønsker ikke at skabe den nye ipad, iphone eller andre radikale ændringer til produkter (kunne være fedt hvis vi på et tidspunkt kom til det punkt, men ikke målsætningen). www.Judgeme.dk skal være brugerdrevent innovation forstået på den måde, at vi tager allerede eksisterende produkter og udvikler på det vi som forbrugere kender til og benytter idag. Tror det vil hjælpe meget på din forståelse af konceptet når vi smider et eksempel på en case op senere.

http://mystarbucksidea.force.com/

Alle misunder dem.. Men ikke mange virksomheder formår at få deres brugere inddrevet på samme måde og få dem til at udvikle både produkt, brand og kendskabet til virksomhedens produkter ved at alle kunder/brugere nu bliver knyttet meget tættere til de produkter de anvender i deres hverdag og derfor vil blive ambassadører for virksomheden, ikke kun ude på gaden, men i høj grad også på diverse sociale medier og forums. 

Prikker lige til dig i aften, når videoen er lagt op, så vil det være mig en fornøjelse at snakke med dig igen og se hvad du dømmer , hvis du stadigvæk ikke er overbevidst vil det være super fedt hvis du gad skrive lidt mere, så vi kunne rette endnu mere til.  Tak for feedback endnu engang:)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:05

Casper Henningsen:

@Kasper.

meget farvet artikel og vi i teamet er uenig i mange af de pointer.

Du misforstår pointen og jeg må igen opfordre dig til at læse tråden igennem, selvom den er ved at være lidt lang :-)

Tror det vil hjælpe meget på din forståelse af konceptet når vi smider et eksempel på en case op senere.

http://mystarbucksidea.force.com/

Alle misunder dem.. Men ikke mange virksomheder formår at få deres brugere inddrevet på samme måde og få dem til at udvikle både produkt, brand og kendskabet til virksomhedens produkter ved at alle kunder/brugere nu bliver knyttet meget tættere til de produkter de anvender i deres hverdag og derfor vil blive ambassadører for virksomheden, ikke kun ude på gaden, men i høj grad også på diverse sociale medier og forums. 

Prikker lige til dig i aften, når videoen er lagt op, så vil det være mig en fornøjelse at snakke med dig igen og se hvad du dømmer , hvis du stadigvæk ikke er overbevidst vil det være super fedt hvis du gad skrive lidt mere, så vi kunne rette endnu mere til.  Tak for feedback endnu engang:)

Jeg har skam læst tråden, og jeg har besøgt jeres site. Jeg savner dog fortsat en value proposition for brugerne.

Bedre produkter i verden? Muligheden for eksponering ved at få sit idéforslag valgt? 'Gode Like Appeal' ved at kunne få indflydelse på en stor virksomheds produktdesign?

At få gjort brugerne til ambassadører for diverse brands og produkter er jo virksomhedernes vådeste drøm. Men hvad får brugerne ud af det? Og hvad får I ud af det?

Jeg agerer Djævlens advokat hér, som I bad om indledningsvist.

Jeg synes grundlæggende, det er cool, I udviser skabende kraft, evner og byggelyst! :)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:21

Nu har vi forsøgt at rette lidt op på problemet omkring budskabet via denne video:

http://judgeme.dk/?id=11&project=6

Går budskabet nu klart igennem ?

Vi vil rette teksten til senere i aften, så den også understøtter budskabet bedre.

Endnu engang tak for jeres hjælp og gode feedback :)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:49

Jeg har skam læst tråden, og jeg har besøgt jeres site. Jeg savner dog fortsat en value proposition for brugerne.

Bedre produkter i verden? Muligheden for eksponering ved at få sit idéforslag valgt? 'Gode Like Appeal' ved at kunne få indflydelse på en stor virksomheds produktdesign?

At få gjort brugerne til ambassadører for diverse brands og produkter er jo virksomhedernes vådeste drøm. Men hvad får brugerne ud af det? Og hvad får I ud af det?

Jeg agerer Djævlens advokat hér, som I bad om indledningsvist.

Jeg synes grundlæggende, det er cool, I udviser skabende kraft, evner og byggelyst! :)

Vi leger i øjeblikket med forskellige løsningsmodeller i forhold til at give vores bruger et endnu stærkere incitament for at udvikle eksisterende og skabe nye produkter. Som udgangspunkt ser jeg dog det som en klart win/win case - både for virksomhederne, men frem for alt for os forbrugere. Det er for os forbrugere judgeme er sat i verden. Vi skal udvikle de produkter, som vi går og ønsker os i vores hverdag - om det er mere chokolade i marsbaren, x-factor live streamet hver dag foran skærmen inden for forskellige kategorier - you name it.. Det bærende og drivkraften er, at vi som forbrugere skaber de produkter som er tilpasset vores behov og ønsker, i stedet for at lade virkomhederne diktere hvor mange gram smør der skal være i en pakke lurbakke eller hvor meget smoothie jeg skal have i mit glas, når jeg bestiller en stor til frokost. :)

Fra Møldrup
Tilmeldt 14. Aug 10
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 00:26

Godt fundet på - lækkert design - og næsten overskueligt indhold.

Genial idé med at bruge videopræsentationer af ideerne.

Side 5 ud af 6 (57 indlæg)