@Morten88
At ønske siden ikke findes gør den ikke mindre relevant, og hvis du tror at dens eksistens ændre noget som helst i samfundet tager du fejl. Folk har allerede inden de ser denne side taget beslutningen om de vil være utro eller ej. Der er ingen mennesker som går ind i et forhold med den hensigt at være deres partner utro, det sker uforudset. Folk er jo istand til at være utro uanset om de kender siden eller ej og dette kan ingen ændre. Jeg skriver også flere steder at man ikke bør indgå i en affære grundet dets konsekvenser.
Og jeg mener faktisk at denne side kan være en hjælp til mange mennesker. Jeg har selv reageret som du gør da jeg var yngre. Verden var sort og hvid, der var intet der kunne undskylde utroskab og det var udelukkende et spørgsmål om vilje. Folk der var utro var enten amoralske mennesker eller også havde de en svag viljesstyrke og jeg havde intet til overs for nogen af dem.
Men eftersom jeg har sat mig mere ind i emnet er det ligepludeslig ikke så simpelt mere. Som udgangspunkt, bør man aldrig være utro. Et forhold indeholder en aftale om troskab og man skal altid holde sit ord såvel i sit forhold som i forretninger.
Men så mødte jeg en mand hvis kone havde sagt til ham at hun ikke ville have sex med ham mere og hun ville gå fra ham hvis han var sammen med en anden.
Hvad gør man når man har valget mellem at forlade personen man elsker eller bedrage personen man elsker? Hvorfor skal børnene lide under sådan en situation?
I sådan en situation kan en affære redde en familie og utroskab har reddet mange lykkelige familier og forhold. Og du tager fejl hvis du tror at folk generelt gerne vil eller er i stand til at leve i åbne forhold. Du tager også fejl hvis du tror folk ikke elsker hinanden selvom de har en affære.
Jeg er også blevet af den overbevisning at monogami er en intellektuelt institution. Monogami ligger ikke i vores gener, man har faktisk fundet den skevens i dna'et der definerer om et dyr kan leve i et monogamt forhold eller ej, og det kan vi ikke.
Så vi lever i et paradoks, vi ønsker monogami men er drevet til polygami fra naturens side. Og for nogle mennesker er denne drift større end andre, der er nogle mennesker som har nemmere ved det monogame liv pga. deres gener og disse mennesker, som du måske tilhører, vil ikke kunne forstå den kamp som de andre kæmper dagligt.
Omkring 50% af befolkningen har været deres partner utro, 50% af alle kvinder som læser femina har været deres mand utro. Jeg har masser af statistiker der viser at utroskab er en del af vores race. I frankrig og italien har de langt højere forekomster af utroskab men lavere skilsmisse rate. Ingen af delene er ønskeværdige, så når du engang bliver gift så husk på at du på et tidspunkt skal tage et valg mellem at blive skilt eller bedrage din partner. Dette er selvfølgelig rent statisktisk, det kan sagtens være det ikke er tilfældet for dig men det er det for store dele af befolkningen.
Og jo, jeg vil hellere blive ført bag lyset hvis min partner var utro, jeg foretrækker lykkelig uvidenhed.
Så vi kan ikke leve i monogame forhold, vi ønsker ikke polygame forhold. Utroskab er det middel der gør mennesket i stand til at leve i illusionen. Jeg ved godt dette er ubehageligt for dig men det er desværre sandheden.
Jeg kan henvise til masser af videnskabelig forskning på området hvis du ønsker at læse om det selv.