Hej Aminoer. Jeg skal til at starte for alvor op som selvstændig nu, og har fået anskaffet mig et kontor. Jeg starter op med programmering af hjemmesider, design af hjemmesider, udarbejdelse af brochurer, visitkort osv. Af den grund skal jeg formentligt ofte til en masse møder, så ville være enormt smart med en firmabil, men hvad er reglerne for dette, og hvordan fungerer det? Jeg vil kun bruge bilen til firma-relaterede ting, dvs ikke i privaten. |
Spørgsmål vedrørende firmabil
Billige webløsninger!
Firma, men er det en papegøje plade så må den også bruge privat. Dbh Tim |
Det er en gul-plade bil, men hvordan foregår det hele med forsikring, vægtafgift, driftsomkostninger osv. Hvem betaler det? |
Billige webløsninger!
Det er din virksomhed der betaler det, det er jo en aktiv i virksomheden efter at den er købt af virksomheden, så vedligeholdelses omkostninger er ligeså virksomhedens.. Held og lykke med det Emil. :D |
"Mit eneste problem er at jeg ser muligheder over alt, det er hektisk..... Nej det er faktisk også en mulighed"
Ok. Så SKAT går ikke ind og dækker benzin osv, da det jo kun er firma relaterede ting jeg skal bruge bilen til? |
Billige webløsninger!
Så meget kan jeg desværre ikke svare dig på.. |
"Mit eneste problem er at jeg ser muligheder over alt, det er hektisk..... Nej det er faktisk også en mulighed"
Hvis du køber en bil på gule plader kan du fratrække alle driftsomkostningerne i dit regnskab, herunder også moms på brændstof, vedligeholdelse mv. |
Lige præcis hvad jeg søgte. Tak! :D |
Billige webløsninger!
Husk der er specielle regler for brug af gulpladebiler. Eksempelvis må du ikke have den med hjem om aftenen, den skal holde på virksomhedens adresse, med mindre du kan få den godkendt som specialindrettet - men det tror jeg ikke din virksomhedstype ligger op til :-) Du må heller ikke transportere private ting i bilen, f.eks. bruge den til at køre din punkterede cykel til cykelsmeden, eller handle ind til privaten. /Brian |
Hej Brian. Tusinde tak. Hvad er reglerne så hvis det er en bil som jeg kommer til at køre til og fra arbejde i, men samtidig bruger den til at besøge kunder til møder? - Og hvad kan man få dækket? |
Billige webløsninger!