Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny ide? afhentning af indkøbsvogne.

Side 2 ud af 4 (32 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 13:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jimmy Carlsen:

Lasse Smith:
Så skal han jo bare bede om lov fra hovedkontoret at få stænger på vognene, så de ikke kan køres ud af butikken.
...og så er jeg da ikke kunde dér mere... med en 2-årig datter rendende ved siden af eller siddende i vognen og 4 tunge indkøbsposer, der skal ud til bilen uden en indkøbsvogn Skype-BigSmile

Det kommer an på antallet af vogne, folk stjæler dem tit.
1000 kunder om dagen og 1-2 vogne om dagen der forsvinder, så skal man ud og finde eller bestille nye vogne hver måned.
Så de hårdeste ramte butikker er nødsaget til at bruge stænger, selvom det er en dårligere service for sine kunder.
Metal vognene er ikke billige at indkøbe.

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 16. Apr 07
Indlæg ialt: 282
Fra  J. Møller Skrevet kl. 13:46

Jeg tror man skal vende den lidt om, og se på sin egen forretning frem for supermarkedernes forretning. Hvad vil det ikke koste, at skulle have et "hold" til at køre rundt for bare at "efterforske" hvor de stjålne vogne befinder sig. Og jeg har selv set folk henstille dem i mærkelige gårde, i åer eller i trappe opgange. Det vil koste enorme resource at udbyde sådan en service.

Måske den også kunne udvikles til en service, hvor man hjælp politiet med at finde stjålne cykler. Ej, vel. Det er for resourcepræget og ville være ALT for dyrt. Jeg tror i sandheden, at det er meget billige for supermarkederne at købe en ny vogn eller bruge penge på en kædesystem end det vil være at betale private detektiver for det:)

Husk på, den udgift du har, skal kunden betale + lidt ekstra du kan tjene på.

Tilmeldt 2. Sep 10
Indlæg ialt: 539
Fra  Minutdesign Skrevet kl. 13:47

I København omkring de større butikscentre har man enten egne medarbejdere der kører en runde i nabolaget eller samarbejde med boligforeningernes vicevært/gårdmænd der samler vognene sammen og så ringer når der er en 4-5 stk. til afhentning.

Jeg tror der er mere fidus i at udvikle konceptet lidt. Hvad med en gps-sender der er så billig at den kan monteres i vognen? Så kan man via en app finde vognene og dermed gøre det effektivt at samle dem sammen. Så kunne man som firma montere og vedligeholde systemet.

Fra Lystrup
Tilmeldt 20. Feb 11
Indlæg ialt: 476
Skrevet kl. 13:58

JesperMoeller:

Jeg tror man skal vende den lidt om, og se på sin egen forretning frem for supermarkedernes forretning. Hvad vil det ikke koste, at skulle have et "hold" til at køre rundt for bare at "efterforske" hvor de stjålne vogne befinder sig. Og jeg har selv set folk henstille dem i mærkelige gårde, i åer eller i trappe opgange. Det vil koste enorme resource at udbyde sådan en service.

Måske den også kunne udvikles til en service, hvor man hjælp politiet med at finde stjålne cykler. Ej, vel. Det er for resourcepræget og ville være ALT for dyrt. Jeg tror i sandheden, at det er meget billige for supermarkederne at købe en ny vogn eller bruge penge på en kædesystem end det vil være at betale private detektiver for det:)

Husk på, den udgift du har, skal kunden betale + lidt ekstra du kan tjene på.

super indlæg og kan sagtens følge dig i det du skriver.

Men jeg havede nu heller ikke forstillet mig at jeg ville vende hver en sten...

ville først og fremmest komme der, hvor en bil kan kører.... er der stisystemer og lign kan man evt tage en gåtur, en gang i mellem...

forstår du???..

Fra Lystrup
Tilmeldt 20. Feb 11
Skrevet kl. 13:59

Michael:

I København omkring de større butikscentre har man enten egne medarbejdere der kører en runde i nabolaget eller samarbejde med boligforeningernes vicevært/gårdmænd der samler vognene sammen og så ringer når der er en 4-5 stk. til afhentning.

Jeg tror der er mere fidus i at udvikle konceptet lidt. Hvad med en gps-sender der er så billig at den kan monteres i vognen? Så kan man via en app finde vognene og dermed gøre det effektivt at samle dem sammen. Så kunne man som firma montere og vedligeholde systemet.

ja den med Gps, er heller ikke helt dårlig :)

Fra Lystrup
Tilmeldt 20. Feb 11
Skrevet kl. 14:47

kontaktede idag 4 supermarkeder, de 3 var meget interesseret da de igennemsnit mistede 3 vogne  hver måned..... den sidste ville vende tilbage imorgen....

så hvis nogen keder sig og mangler noget lave, som ikke kræver en skid.... så bare kom ud og spørg de kære supermarkeder....

egentlig er jeg ikke interesseret i at starte dette... men skulle bare se om det var en service der kunne bruges....

im weird... i know ;)

Tilmeldt 3. May 11
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 14:55

Lidt inspiration Smile

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:19

Jeg synes det er en super idé. Jeg ved at f.eks. IKEA allerede betaler en alm. vognmand til at hente vogne. Han kører en aftalt rute og skal så samle alle de IKEA vogne op han møder.Jeg ved at IKEA Aalborg har betalt store beløb for at få hetet deres vogne. Hvis man kan finde et stort kundegrundlag, kan man lave et abonement til varehusene. f.eks. 12 gange indsamling på et år til en fast pris. En kunde vogn er utrolig dyr, og butikkerne er derfor meget kede af at de forsvinder. Et andet forslag er f.eks 75 kr pr vogn. Så kan du indsamle en masse forskellige vogne på samme tid. Du skal selvfølgelig kun indsamle de vogne du har aftale med.

Havde jeg haft en kassebil, så havde jeg ringet til alle supermarkeder/varehuse i hele min landsdel.

Fra Stoholm
Tilmeldt 9. Sep 08
Indlæg ialt: 311
Fra  Responsivemedia Skrevet kl. 18:17

Hvis der skal GPS på vil det så ikke være en stor og dyr klos der skal hvave nye batterier efter et par dage og hvad med herværk mod GPS.

Findes der meget små billige løsninger med GPS ?

Tilmeldt 2. Sep 10
Indlæg ialt: 539
Fra  Minutdesign Skrevet kl. 21:29
Bruno Høiberg:
Hvis der skal GPS på vil det så ikke være en stor og dyr klos der skal hvave nye batterier efter et par dage og hvad med herværk mod GPS.
Findes der meget små billige løsninger med GPS ?

Jeg har en cykel i city. Der er en GPS der først aktiveres når den er udenfor et givent område. Den er vel på størrelse med 5 stablede 5-kroner sta og kan sidde i saddelrøret.

Side 2 ud af 4 (32 indlæg)