Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tillykke til USA

Side 5 ud af 5 (46 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15083
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 23:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan ik helt se pointen i, at fejre en "mand" på flugts død... Hvis tingene er, som alle påstår, så er han jo bare en frontfigur i et større puslespil. Og der har i flere år været kronprinser til at tage over, så det ændre næppe det store på verdens tilstand...

Iøvrigt burde amerikanerne feje for egen dør. Det ville klæde dem, at vise samme indstilling overfor menneskerettigheder, terrorisme og mishandling i Israel! Men terrorisme er åbenbart kun et ord som bruges, når handlingerne påføres mennesker i den vestlige del af verdenen...

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15083
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 23:44
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

igang:

Til gengæld vil jeg næsten give dig helt ret, med hensyn til Israels rolle for verdensfreden. Men også kun næsten. Der er store penge i krig, så der vil aldrig nogesinde blive fred. Og sevom der ikke var penge i det, tror jeg ikke at det ville skabe langvarig fred, at Israel trækker sig ud.

Kan kun give dig ret! Krig er jo den eneste måde, hvorpå man kan skabe en vækst i den vestlige verden. Det er vel også derfor, at især USA har været meget aktive de sidste 30 år...

Det er jo lidt trist at tænke på, at i en verden i år 2011, hvor de fleste har en rationel og fornuftig holdning til livet, der findes der stadigvæk krige, som foregår i et niveau, som ik engang er middelalderen værdig! Men der er vel en bagside af historien, som ik kommer ud til den almene befolkning...

Fra Uldum
Tilmeldt 2. Aug 06
Indlæg ialt: 574
Fra  PetDreams.dk ApS Skrevet kl. 04:00

Henrik Nielsen:

rnthc:
Vi fik ikke smadret noget?
Og de 2 tårne, skulle alligevel været rævet ned 2011 ifølge kontrakten.. Så hvad er 2 tårne og 3000 mennesker for bush? Kontra MANGE MANGE MANGE MANGE milliardær og MASSER af olie. Yep, you do the math sonnyboy

Det er nu et extremt og billigt argument, det dersens med olien, som du overhovedet ingen former for argumentation har

Det må du absolut kunne gøre bedre

Ok, kom lidt sent ind, debatten er gået lidt i stå, men...så din teori med at vi vil gøre mellemøsten til en spirrende demokratisk region, hvor vi betaler alle omkostninger for at de kan få den form for demokrati og frihed som vi kan lide, er bedre? Tror du virkelig selv på den? Tror du det er helt tilfældigt, at krigene koncentrerer sig om områder, hvor 60-70% af jordens olieproduktion foregår?

Er man så ukritisk, at man kun ser det hele fra en og samme side. Selvfølgelig har det også noget med olien at gøre. Det ville være befriende, hvis der var et par politikere mere end de få der er, der gik ud og sagde det. Men så ville vi miste vores heltestatus som de "kæmpende for frihed med krudt og kugler". Spørgsmålet er så, er det nødvendigt vi er i krig, for at sikre os de naturressourcer der skal til, for at opretholde vores velstand generelt? Måske, men som regel ender profit fra krig på få hænder, mens den generelle befolkning betaler regningen gennem skatter og døde soldater.

Jeg er dog så naiv og tro på en verden, hvor man kan skabe vækst og økonomisk fremgang uden at føre aggressiv "forebyggende" krigsførelse. Vores nationale sikkerhed bliver efter min mening ringere og ringere jo længere vi fører den udenrigspolitik, der føres i dag, og hvis den generelle befolkning oplever vækst under krig, så er USA mildt sagt et dårligt eksempel i øjeblikket.

Jeg elsker USA. Det er mit andet hjemland. Men der er meget bekymrende elementer der er i spil, som aldrig ville få befolkningens accept, hvis de kendte baggrunden, og vi bakker deres politik op her i landet, og er derfor relevant også i forhold til os. Jeg sad i USA på valgaftenen i år 2000, og ville, hvis jeg havde haft amerikansk statsborgerskab, have stemt på Bush. Ingen tvivl om det. Han vandt valget bl.a. på en politik om ikke at invadere lande, og fortælle andre hvordan de skulle leve deres liv gennem militær. Men derfor var jeg alligevel med så langt som til 2003, at det eneste rigtige, var at gå ind i Irak. Jeg så os, de gode, mod Saddam, den onde, og det var vores opgave at fjerne ham. Bare det var så enkelt. Tænkte ikke på der også kunne være grunde, vi helst ikke vil høre om. Det har ændret sig siden. Jeg tror terrorisme stammer fra en forfejlet udenrigspolitik gennem mange år, selvom jeg også er sikker på der til tider manipuleres med hvad der faktisk foregår.

Jeg så også lige månelandingskortet blev slynget ud. Det er en klassiker. Man tror på en anden forklaring på et punkt, end den man lige har hørt på CNN eller TV2 news, så derfor tror man selvfølgelig på alt hvad samtlige fjolser gennem tiden har haft af alternative teorier lige fra månelanding til mennesker der i virkeligheden er reptiler. De fleste af dem interesserer mig ikke, fordi det ikke har nogen indvirkning på livet i dag. Det har 9/11 og udenrigspolitik.

Jeg tænker ikke på nogen bestemt teori med dette. Det er bare som om, at enten er man et "konspirationsfjols" der tror på samtlige alternative teorier om 9/11, månelanding osv, eller også tror man på hele balladen fra main stream medierne. Sandheden tror jeg skal findes midt imellem, der er fejl, løgn og sandheder på begge sider, og derfor er det vigtigt at være kritisk uanset hvad man som udgangspunkt mener, og hvor nyhederne kommer fra. Den nemme løsning er selvfølgelig at sluge det hele fra en side.

Tænk på hvis vi havde kinesere rendende i vores gader og bombede, fordi de ville pådutte os deres form for politik. Soldater der drev politi i gaderne og beskyttede strategiske mål, mens bomberne falder. Jeg tror nok man kunne samle en gruppe til modstand i Danmark eller hvis det skete i Texas for den sags skyld. Jeg tror mange Irakere og afghanere ser på det som denne irakiske kvinde, lige efter Ron Paul.

Billigt Hundeudstyr Online

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 11:27

langvang:
Ok, kom lidt sent ind, debatten er gået lidt i stå, men...så din teori med at vi vil gøre mellemøsten til en spirrende demokratisk region, hvor vi betaler alle omkostninger for at de kan få den form for demokrati og frihed som vi kan lide, er bedre? Tror du virkelig selv på den? Tror du det er helt tilfældigt, at krigene koncentrerer sig om områder, hvor 60-70% af jordens olieproduktion foregår?

Jeg har brugt en del tid på at tænke om jeg overhovedet gad at bruge tid på at besvare dit indlæg, for du forsøger at vende mine ord imod mig, og det er sgu ikke helt fair. Grunden til at skrev som jeg gjorde, var at der blev skrevet og antydet at det er USA selv, der havde planlagt angrebet på WTC og baggrunden skulle så være at de så havde en undskyldning for at angribe irak og for at få fat i olien . Come on, det er , i min private ydmyge mening, kun teorier for folk, der ryger sjov tobak eller spiser små underlige piller

langvang:
Jeg elsker USA. Det er mit andet hjemland

og hvad rager det debatten? Hvad du har tænkt, følt og gjort, underbygger på ingen måde alle dine teorier

langvang:
Jeg tænker ikke på nogen bestemt teori med dette. Det er bare som om, at enten er man et "konspirationsfjols" der tror på samtlige alternative teorier om 9/11, månelanding osv, eller også tror man på hele balladen fra main stream medierne. Sandheden tror jeg skal findes midt imellem, der er fejl, løgn og sandheder på begge sider, og derfor er det vigtigt at være kritisk uanset hvad man som udgangspunkt mener, og hvor nyhederne kommer fra. Den nemme løsning er selvfølgelig at sluge det hele fra en side.

Det kan du så ikke vide, men jeg er vant til til at sortere kritisk, fordi jeg ved udemærket at sandheden får man som regel kun ved at undersøge noget nøje og høre det fra flere sider. Jeg bruger ingen lette løsninger, men hvis man tror på alt eller enten sort eller hvidt, så gør man sig selv en bjørnetjeneste

langvang:
Tænk på hvis vi havde kinesere rendende i vores gader og bombede, fordi de ville pådutte os deres form for politik. Soldater der drev politi i gaderne og beskyttede strategiske mål, mens bomberne falder. Jeg tror nok man kunne samle en gruppe til modstand i Danmark eller hvis det skete i Texas for den sags skyld. Jeg tror mange Irakere og afghanere ser på det som denne irakiske kvinde, lige efter Ron Paul.

Haha. I Danmark gik der flere år før vi greb til våben sidst vi var besat :-) Danskerne er sgu mere optaget af deres seneste indkøb end at gribe til våben.

og må jeg videre, jeg ved erfaringsmæssigt, så kan disse debatter trække ud og det har jeg ikke tid til, jeg har en virksomhed at passe

Kan du have en god dag!

Fra Uldum
Tilmeldt 2. Aug 06
Indlæg ialt: 574
Fra  PetDreams.dk ApS Skrevet kl. 13:10
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Henrik Nielsen:

langvang:

Jeg har brugt en del tid på at tænke om jeg overhovedet gad at bruge tid på at besvare dit indlæg, for du forsøger at vende mine ord imod mig, og det er sgu ikke helt fair. Grunden til at skrev som jeg gjorde, var at der blev skrevet og antydet at det er USA selv, der havde planlagt angrebet på WTC og baggrunden skulle så være at de så havde en undskyldning for at angribe irak og for at få fat i olien . Come on, det er , i min private ydmyge mening, kun teorier for folk, der ryger sjov tobak eller spiser små underlige piller

Nu var hele indlægget ikke lige rettet mod dig, det blev måske lidt en sammenblanding, men jeg forstod det sådan, at du mente at olie var en billig baggrund som svar på, hvorfor invasionen af både Afghanistan og Irak kom. Jeg tror olie og militær profit var en altafgørende faktor, men jeg kan ikke vide det, udover at se hvor mange ting der peger hen på, at det er noget der holder.

langvang:
Jeg elsker USA. Det er mit andet hjemland

og hvad rager det debatten? Hvad du har tænkt, følt og gjort, underbygger på ingen måde alle dine teorier

Rager måske ikke umiddelbart, men jeg skriver det fordi mange tror man hader USA, fordi man kritiserer deres udenrigspolitik eller har andre teorier om 9/11. Og jeg vil nødig sættes i den bås.

langvang:

Det kan du så ikke vide, men jeg er vant til til at sortere kritisk, fordi jeg ved udemærket at sandheden får man som regel kun ved at undersøge noget nøje og høre det fra flere sider. Jeg bruger ingen lette løsninger, men hvis man tror på alt eller enten sort eller hvidt, så gør man sig selv en bjørnetjeneste

Der er jeg helt enig, men der er en tendens til at det bliver helt sort eller hvidt i disse debatter. Jeg synes bare det er ærgerligt at det i mange tilfælde latterliggøres at have andre teorier, og der blandes som modsvar konspirationer sammen til, at man nok også tror på de ikke landede på månen, UFO'er og andre ting, fordi man stiller tvivl ved den officielle forklaring på 11. september.  Det er et spørgsmål, der er så vigtigt, og har så stor betydning for hvordan verden ser ud, og kommer til at se ud. Alle vil i bund og grund gerne kende svaret. Jeg kan ikke vide det ud over de ting jeg ser, der kan understøtte andre teorier. Men du siger jo også selv, at de der mener nogen fra regeringen havde en finger med i spillet ryger fjollet tobak, selvom du ikke ved det. Der var masser af intelligence, men der blev ikke reageret. Hvad der så reelt skete, om der var viden om det ville ske, om der var sprængstoffer involveret, om der var personer i regeringen som havde forhåndsviden eller opildnede til angreb, kommer måske frem om 50 eller 100 år, når det ikke længere er tæt på, men de endelige svar kommer nok aldrig. Det vil blive diskuteret mange år endnu.

langvang:

Haha. I Danmark gik der flere år før vi greb til våben sidst vi var besat :-) Danskerne er sgu mere optaget af deres seneste indkøb end at gribe til våben.

Jeg tror så ikke folk ville finde indkøb vigtigere, hvis der hver dag blev kastet bomber over København og der var fyldt med soldater i gaderne, og mange tusinde mennesker omkom. Her kan krig retfærdiggøres, selvom kineserne, som eksemplet, mente de kom med gode hensigter. Det tror jeg alle der invaderer andre lande mener de gør, eller i det mindste prøver at bilde sig selv eller befolkningen ind, selvom der skulle være andre skjulte hensigter bag.

og må jeg videre, jeg ved erfaringsmæssigt, så kan disse debatter trække ud og det har jeg ikke tid til, jeg har en virksomhed at passe

Enig, og jeg har måske kørt det en smule off topic, men der er så mange ting der er forbundet i de her emner.

Kan du have en god dag!

I lige måde :)

Billigt Hundeudstyr Online

Tilmeldt 26. May 09
Indlæg ialt: 656
Skrevet kl. 13:15

Er der forskel på om det er amerikanerne der bomber et hospital og slår 1000 civile ihjel, eller om en selvmordsbomber løber ind i metroen med en stang dynamit?  Til lykke til amerikanerne er nok ikke lige det rette ord at anvende.

xxx

Side 5 ud af 5 (46 indlæg)