Alexander,
har du, jeg tvivler ;-)
jeg har givet TS et sted (2 indlæg fordi det første link var forkert)
jeg har spurgt dig om hvad du mente med at jeg fik PM på nakken - det valgte du ikke at svare på!
jeg har forsøgt at forklare forretningsmodellen og mulighederne der ligger i konceptet, som jeg forøvrigt intet andet har med at gøre end at bruge det.
PS. jeg udgiver selv såkaldt Open Source - et projekt jeg har brugt omkring 4000 arbejdstimer på - et globalt projekt der er ude i 70 lande og som alle kan downloade anonymt og bruge hvis de opfylder licensbetingelserne under GNU GPL v3 Open Source licensen - ellers skal de lige klikkøbe produktet for 995USD for at være på den "sikre side" - men den stopper jo ikke der, der er også et frit support forum som sålænge produktet er "ungt" giver excellent support, og så et professionelt forum der kræver dels en købt licens og så en support subscription, det er bare en helt anden forretningsmodel end hvad du er vant til at se.
Da hele kernen i projektet går ud på global collaboration og ikke "andedams tænkning" benytter jeg selvfølgelig også de muligheder der ligger i nettet i samme "ånd" og opfordrer selvfølgelig også andre til at gøre det samme.
Og så kræver det jo lige en lidt anderledes tænkning, da det produkt jeg har før finanskrisen kunne sælges for et sted mellem 20-500tkr pr. licens, men sådan er verdenen bare ikke skruet sammen idag. Med en licenspris på 995USD hører også dels udfordring i at skabe global volumen men også at være meget bevidst i hvad man giver f.eks. for et logo.
Eller har jeg fuldkommen misset at jeg er i en iværksætter debat, hvor det gælder om at dele viden og metoder for at skabe nye virksomheder der ikke blot tager afsæt i gammel "kasse tænkning"?