N1974,
det er faktisk ret enkelt, du skal jo beskrive "projektet" og hvad du vil have og sagtens vedlægge grafik i din beskrivelse.
Det hele får så igang og man har 7 dage hvor der kan bydes ind - man skal selv være aktiv og vægte og beskrive de indkomne designs om de går i den rigtige eller forkerte retning - et design kan jo godt være fedt omend det ikke går i den retning man ønsker - ros og konstruktiv kritik er en god ting i den sammenhæng.
Jeg fik faktisk nogle designs som hvis det var bensin jeg solgte fra en gruppe tankstationer - var det helt klart det design jeg ville vælge - men nu sælger jeg ikke bensin fra tankstationer - og det er okey at skrive.
Man kan rate de forskellige designs der kommer ind fra 1-5, jeg valgte så i stedet for at bruge ratingen som statisk - 3 point til alle der gik i den retning jeg ville uden at favorisere nogen - det gælder jo netop om at udstikke directions uden at ødelægge kreativiteten - for selv der er der jo lykkeriddere og kopister.
Får man noget der er kanon lavet - uanset om det lige opfylder ens krav - er en PM til designeren kanon og man skal ikke være bange for at stille krav på den fede måde - jo mere positiv diaglog jo bedre designs.
Man skal heller ikke være bange for at kommunikere i plenum, som jeg primært har valgt i mit projekt - da det jo ikke handler om at point out directions til en enkelt designer men til alle.
mvh