Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til opgave

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Apr 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 20:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er ved at lave en opgave om etablering af en ny virksomhed.. Hundedagplejer/pension i Nordjylland. Indtil videre har jeg lavet et resultatbudget, etableringsbudget og en åbningsbalance.. Hvad skal jeg ellers bruge til min fremlæggelse? Tænker lidt på nogen nøgletal?

Håber på at I kan hjælpe :)

Tilmeldt 24. Nov 10
Indlæg ialt: 183
Skrevet kl. 21:43

Måske få lidt fokus over på noget andet end tal og regnskaber, da du ikke kan skabe en virksomhed på baggrund af det. 

Hvad med med at undersøge noget om markedet og eventuelt konkurrence, og hvad du kan gøre for at udkonkurrere dem etc. Hvordan vil du markedsfører virksomheden?

Nogle gode ideer kunne være lokalaviser, sider der omhandler hunde etc.

Lav nogle planer og strategier for hvordan du vil få det op at køre. For du kan vel ikke bare starte den og sætte et skilt på vejen og forvente det strømmer ind med hundeejere der har brug for din service bare fordi du har opstillet nogle fine tal. Wink

Håber du kan bruge noget af det, Hvilket fag er det helt konkret til?

Tilmeldt 25. Apr 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 22:23

Tak for dit svar.. Det er til mit afsluttende projekt på HGS (erhvervsøkonomi og salg & service..

Rapporten er lavet med resultatbudget, etableringsbudget og åbningsbalancen.. Tænker bare at, det kunne være en idé at vise om der overhovedet er muligheder økonomisk på markedet. Min lære snakkede om at det kunne være en ide med lidt nøgletal som overskudsgraden, indekstal og måske bruttoavanceprocenten.. Men ved det ikke helt.. Det vil self. være en ide og vise om der er en indtjening i virksomheden.

Eller? :)

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 669
Fra  GreenWeb ApS Skrevet kl. 22:30

Jeg synes det er et svært spørgsmål, da det er en opgave til dit studie. Jeg vil normalt sige at hvis du skal lave forretningsplan og budgetter. Dertil kommer viljen og hjerte - derfor er det nok lidt svært at rådgive dig meget mere. Jeg synes du allerede har lavet meget mere end jeg ville have lavet. Jeg ville nok fokusere mere på segmentering af kunder, hvor meget skal sælge, hvordan skal der kommunikeres (marketing) osv. men det lyder lidt til at det er den "forkerte" boldgade i forbindelse med en skole rapport.

Jeg laver rådgivning, software, integrationer og softwarerrobotter. Se mere på median.dk

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)