Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til moms

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 31. Mar 11
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 17:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Har længe gået med ideen om at starte en lille webshop, bare for at få lidt erfaring.

Jeg har ikke tænkt mig at omsætte for mere end 50.000 om året, så regner heller ikke med at blive moms-registreret.

Mit spørgsmål er så, hvordan jeg skal behandle moms?

Jeg køber produkterne fra udlandet. Nogle kommer i forsendelser som er mindre end 80DKK af værdi, så dem har jeg ikke betalt moms på, men selvfølgelig er der blevet betalt moms på nogle af dem, da de kommer fra Kina.

Men kan jeg så bare sælge tingene videre her i DK, eller skal jeg indberette noget til Skat?

Er 15 år,  så har frikort, men overskuddet fra min webshop skal de indberettes? eller ryger de bare ned i egen lomme?

Håber i kan hjælpe mig da jeg helst ikke vil komme i problemer med told og skat ;)

/Rasmus

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Nov 10
Indlæg ialt: 360
Fra  Auto-Butikken.dk SaleCity Import Skrevet kl. 17:25

Bliver det ikke et problem at kunder ikke kan få en faktura på deres køb ?

Mads G. Jensen

Auto-Butikken.dk - Bredt sortiment af biludstyr og autodele, der blandt andet byder på Danmarks største udvalg af justerbare gevindundervogne, sportsundervogne og sænkningsfjedre.

FKShoppen.dk - Danmarks største importør af biludstyr fra FK Automotive - Over 20.000 produkter på lager.

MotorOlien.dk - Lagersalg af motorolie i alle prisklasser.

Fra Odense
Tilmeldt 31. Mar 11
Skrevet kl. 17:26

Hmm, jo det tænker jeg også lidt. Men jeg kan vel bare vedlægge et papir, hvor der står på, hvad de har købt og, hvor meget det har kostet osv. Privat folk er ligeglade med om det er en faktura eller ej.

Fra Fur
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 549
Fra  LidtBedre Skrevet kl. 17:44
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Her er du nødt til at tænke lidt anderledes. Det er ikke et spørgsmål om private folk vil have en faktura eller ej, det er et lovkrav at der skal leveres en faktura til kunden. Du skal også selv have en kopi, så du kan dokumentere dit salg over for myndighederne. Lige på dette punkt er det uden betydning hvor gammel du er, og hvor meget du omsætter for.

Med venlig hilsen
Viggo Poulsen.

Fra København
Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 624
Fra  Teambuilding Skrevet kl. 17:57

Der er ikke moms på varer der kommer fra Kina. Og du fakturerer bare uden moms. Yderligere skal du bare indberette dit overskud som b-indkomst. Så skal de nok sørge for at tage højde for frikort mv.

/Tobias

Nyt projekt: polterabend .  Eller prøv teambuilding.dk

Fra Odense
Tilmeldt 31. Mar 11
Skrevet kl. 18:03

Tak for alle svarene :)

Men, hvis jeg så skal lave faktura uden at være cvr-registreret skal jeg vel putte mit cpr nummer på istedet, og det er jeg ikke så meget for.

Har hørt at man kan lave en faktura uden cpr, hvis du er et lille beløb, eksempel under 500?
Kan det være rigtigt? 

Fra Hadsten
Tilmeldt 16. Mar 08
Indlæg ialt: 462
Fra  Vesterskov Bogføring Skrevet kl. 18:08
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Når der tale om varesalg skal du ikke opgive dit CPR nummer i stedet. Men du skal huske, at du ALDRIG må tillægge moms når du ikek  er momsregistreret. Nærmer du dig en omsætning på 50.000 kr. inden for en 12 måneders periode er det vigtigt at du bliver registreret inden du når grænsen- Ellers skal du også indbetale moms af de første 50.000 kr.

mvh
Michael 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:10

Rasmus Adeltoft:

Tak for alle svarene :)

Men, hvis jeg så skal lave faktura uden at være cvr-registreret skal jeg vel putte mit cpr nummer på istedet, og det er jeg ikke så meget for.

Har hørt at man kan lave en faktura uden cpr, hvis du er et lille beløb, eksempel under 500?
Kan det være rigtigt? 

Tror ikke helt du behøver at CPR nr.. Bort set fra det, er det nu også nemt at blive en rigtig virksomhed, og blive momsregisteret :) Du kan læse lidt mere om faktura krav her.

Derudover har jeg skrevet en begynder guide til iværksættere, generelt om hvordan man driver forretning, som kan give dig et par råd eller 3 :-)

Og ellers vil jeg anbefale dig at kigge på Economic, det har jeg virkeligt meget glæde af mht faktureringen. Det er super nemt at benytte og de har ret gode guides til alverdens ting - endda til små penge :)

Fra Odense
Tilmeldt 31. Mar 11
Skrevet kl. 18:31

Tak, kigger det lige igennem nu (:

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:12

Rasmus Adeltoft:
men selvfølgelig er der blevet betalt moms på nogle af dem, da de kommer fra Kina.

Hvis du lovligt skal importere varer fra Kina med henblik på videresalg SKAL du importørregistreres. Dette kan du ikke blive uden at være momsregistreret.

/Henrik

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)