Når jeg føler mig lidt forretning- / markedsførings idéforladt, så finder jeg en stor inspiration i ordsprog, talemåder, citater, og andre former for visdomheder. I nær fremtid skal jeg lave en del forskellige koncepter - primæret inden for mit hovedområde som er markedsføring - og jeg kunne godt tænke mig at få noget feedback på denne her idé. Det drejer sig om at lave en hjemmeside / videokanal med anmeldelser af alle mulige forskellige slags produkter. Disse produkter skal anmeldes af stive mennesker - muligvis skal panelet bestå af 20 faste drankere der også er en smule kloge at høre på, selvom de har fået noget at drikke. Hvis man gør det rigtigt, så kan sådan en videokanal jo godt tiltrække en del opmærksomhed, og få mange faste seere til at kigge med - og så må der jo være grobund for at lave en lille forretning ud af det. Jeg har en løs idé om at firmaer at de skal betale 10.000 kroner, og så får de så en ærlig anmeldelse af deres produkt, og så bliver det smidt ud på kanalen. Hvis i står med et eller andet produkt, der trænger til en anmeldelse, kunne i så kunne finde på at benytte jer af denne service? Hvis ikke, hvorfor?
|
Hahaha fed ide! Jeg ville ihvertfald gerne kigge med hvis det var bare en lille smule seriøst!
Eneste minus ville være hvis der kom en ind som bare skulle være negativ, og trashe alting, lige gyldigt hvor godt produktet egentligt er.
Til sammenligning kan du tage "Will it Blend?" serien, hvor konceptet også er lidt gak, men fordi de præsenterer produktet på en sjov måde, er den blevet meget populær. Og i en tidsalder hvor noget så åndsvagt som Klovn kan komme til at ligge nr.1, så tror jeg dette her vil ramme lige i plet, hvis det bliver rigtigt udført
Jeg ved selvfølgelig ikke ret meget om markedsføring, men det kunne jo være at du skulle starte med at tage lidt mindre for det. Eller lave selve filmen gratis, men så ligge et link til produktet hvor producenten så betaler dig per besøgende de får via dig.
Du kan jo så altid ændre det senere hvis det viser sig at blive en succes
Men held og lykke med det!