Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor får man lavet en prototype på en ide?

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Solrød Strand
Tilmeldt 19. Sep 10
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 00:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Kan nogle fortælle hvad man gør, når man synes man har en god idé til noget til hverdagen og hvor får man lavet en prototype og hvad gør man først. Jeg kan jo ikke selv tegne det ordentligt.

Altså bare i det i store hele fortælle hvordan man gør.

Håber at høre fra nogle med forstand omkring dette Smile

M.v.h.

Helle--

Fra København SV
Tilmeldt 2. Aug 10
Indlæg ialt: 2596
Fra  Fotology Fotology.dk Skrevet kl. 00:09

Enten skal du slå dig sammen med en som har det du leder efter om det er tegne talent eller guldsmed. Derefter tager i den derfra. Eller også kan du kontakte et eksisterende virksomhed som kan hjælpe dig på vej.

For hvis ideen kræver penge som de fleste gør skal du jo skaffe dem fra nogen, så i sidste ende skal du skaffe en investor eller gå i banken og i begge ender skal du have en ide plan /virksomheds plan klar :)

Roses are red, violets are blue, I’m schizophrenic, and so am I.
– Oscar Levant

Fra Solrød Strand
Tilmeldt 19. Sep 10
Skrevet kl. 11:54

Hej

Tak for svaret. Det med en investor, havde jeg ikke lige tænkt på. Skal man henvende sig til investoren før eller efter man har taget patent?

M.v.h. Helle

Tilmeldt 16. May 10
Indlæg ialt: 871
Skrevet kl. 12:11
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Hvis du har svaret på hvor du får den solgt "evt en forrerningsplan" er jeg ganske sikker på at  jeg kan hjælpe.

Preben

Fra København SV
Tilmeldt 2. Aug 10
Indlæg ialt: 2596
Fra  Fotology Fotology.dk Skrevet kl. 12:16

Hvis du er så sikker på din ide, så ville jeg sige at du først skal tage patent. For alle kan snuppe ideen fra dig hvis du ikke sikre dig :)

Roses are red, violets are blue, I’m schizophrenic, and so am I.
– Oscar Levant

Fra Slagelse
Tilmeldt 19. Mar 11
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 13:19

Hej Helle!

Det afhænger selvfølgelig af hvilken slags produkt det er, men hvis det ikke skal være super stort (Som fx et møbel), og du ved hvordan du vil have det skal se ud når det er færdigt, kan du prøve at søge efter nogen som laver 3D modeller, eller har en 3D printer.

Det plejer ikke at være super dyrt, og hvis du bare har nogle skitser af hvor stor produktet skal være og hvordan det skal se ud, er jeg sikker på at de kan hjælpe dig.

En 3D printer virker på den måde at den "bygger" emnet op i gips, ved at lime der hvor gipsen skal være fast, lægge et nyt lag gips på, og så fjerne det gips der ikke sidder fast i limen. Du kan jo så selv male den bag efter, og så længe du ikke smider den ned af trappen skulle den holde fint Smile

Det er alletiders hvis du bare skal bruge en model af din ide, til fx at tage med rundt og se om der er nogen der er interesseret i den, istedet for at bruge en masse penge på at lave et færdigt produkt, som ingen så er interesseret i. (Jeg vil gerne afsløre at det ikke er særligt sjovt)

Hvis du stadig er lidt usikker på hvordan din ide skal se ud når den er færdig kan du sende mig en besked, så kan jeg sikkert hjælpe dig på vej Smile

Mvh. Jens

www.heldaldesign.dk - Industrielt Design, Produktudvikling og andre kreative service ydelser!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:42
Prøv at kig på www.ilatek.dk

Han laver arbejdstegninger og skitser.
Fra Solrød Strand
Tilmeldt 19. Sep 10
Skrevet kl. 17:11

Hej Preben

Det kan jeg godt fortælle. Det er Dagligvarehandel, Brugsen, silvan o.s.v.

Hilsen

Helle

Fra Solrød Strand
Tilmeldt 19. Sep 10
Skrevet kl. 17:13

Hej

Tak for jeres svar. Vil evt. prøve at få lavet en 3d model på papir

Hilsen Helle

Tilmeldt 23. May 10
Indlæg ialt: 118
Skrevet kl. 00:07

Jeg har selv brugt Google Sketchup til at lave 3D tegninger - det er ikke så svært at komme i gang og billederne ser meget godt ud. Man kan så bagefter bruge dem i forretningsplanen, Power Point præsentation for investorerne mm.

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)