Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger simpel projektstyringsværktøj...

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 26. Jun 07
Indlæg ialt: 181
Skrevet kl. 01:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg er på jagt efter et simpelt projektstyringsværktøj, der skal bruges i en mindre virksomhed. Det der skal styres er ikke store projekter, men mindre projekter der typisk kun har en person involveret.

Dette betyder alle sådanne funktioner, som opdeling af projektet til flere personer er ikke nødvendigt. Det derimod er nødvendigt er ting som hvem har ansvaret, hvornår skal det være lavet, samt et overblik over de projekter der findes, funktioner som status og lingende vil være rigtig fede.

Firmaet har mulighed for deling af filer, hvis dette kan have indflydelse på, hvilket system der kan anbefales. Det kunne være fedest med et online system, men ved ikke om dette er muligt.

Den eneste løsning, jeg kan komme på er Excel eller Word. Tænker bare det kunne være der var et bedre system der ude...

Dbh Kristoffer

Fra Aarhus C
Tilmeldt 9. Sep 10
Indlæg ialt: 684
Fra  1337 ApS Skrevet kl. 01:49

Lytter lige med her :-)

Kan dog lige nævne hvad jeg plejer at gøre.

Når jeg laver et tilbud til eventuelle kunder, så laver jeg et "process-setup" i form af et Gantt-diagram. Dette er med til at danne sig et overblik, både for en selv men lige så meget for kunden, om hvornår de forskellige parter er på.

Du kan se et simpelt eksempel her:

Gantt-diagram

Det er bare noget jeg har lavet i Word - men det ser faktisk helt okay ud, og har fået gode tilbagemeldinger fra mine kunder om dette :-)

På tegningen er der blå og grønne bars, det er henholdsvis mig selv og min kunde. Derudover er pilene en "afhængighed" - altså før man kan gå igang med Y skal X være færdig. De røde markører har jeg sat ind som en slags milestones.

Udover dette kan det bruges sammen med en eventuel faktureringsplan, hvor du indsætter en markør for hvornår første faktura falder, 2., 3. osv. Det giver kunden et rigtig godt overblik over tingene :-)

Der skal selvfølgelig også være en forklaring til de enkelte opgaver, men den plejer jeg bare at have i en tabel under.

Udover det jeg skriver ned på papir og laver grafer, kunne jeg godt forestille mig at jeg selv kunne bruge et ordentligt "projektstyringssystem". Men mine erfaringer om sådan noget er meget begrænsede, og ved ikke rigtig hvad jeg "leder efter" :-) Jeg er så småt begyndt at bruge et ticket/milestone-system, der er koblet sammen med mit versioneringssystem når jeg programmerer/designer. Det hjælper i hvert fald til at få et overblik over hvad der mangler osv.

Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 01:50
Fra Kolding
Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 742
Fra  Klubmodul ApS Skrevet kl. 09:34
Manymoon.com

Klubmodul - 600000 danskere, 800+ organisationer kan ikke tage fejl

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 669
Fra  GreenWeb ApS Skrevet kl. 09:39

Hvis i selv har mulighed for at hoste det på en MySQL Platform er JIRA det bedste der er lavet. Du giver et symbolsk beløb for 10 brugere og har så livstidslicens. Jeg bruger det selv til softwareudvikling, men ved ikke helt om det er det du kigger efter, se evt de introduktionsvideoer på deres site: http://www.atlassian.com/software/jira/

Jeg laver rådgivning, software, integrationer og softwarerrobotter. Se mere på median.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:46

Vi bruger Unfuddle med stor succes :-) Nemt at bruge, selv til mange projekter.

Fra Aarhus
Tilmeldt 26. Jun 07
Skrevet kl. 13:03

Hej,

Jeg takker mange gange for alle jeres bud.

Jeg vil prøve de kommende dage, at tage en kigger gennem dem alle. For at se om et af systemerne passer til behovet.

Endnu en gang tusind tak for hjælpen.

Dbh Kristoffer

Fra Aarhus C
Tilmeldt 9. Sep 10
Indlæg ialt: 684
Fra  1337 ApS Skrevet kl. 13:22
Egentlig bør jeg også nævne Springloops, som jeg pt bruger til milestones/tickets. Det er super godt integreret med SVN/Git og det har nogle cool features - fx deploy af filer til ftp server automatisk når man laver et commit, fra Web-administrationen eller via "koder" i ens commits - som også kan bruges til at opdatere tickets med :)
Fra Taastrup
Tilmeldt 12. Nov 06
Indlæg ialt: 422
Fra  arendtsen.dk Skrevet kl. 13:46

Nu vi er også i disse løsninger kan jeg da anbefale man kigger på redmine.

Det er ganske fornuftigt.

Fra Aarhus
Tilmeldt 26. Jun 07
Skrevet kl. 23:10

Hej,

Takker, for endnu flere gode forslag. Det er utroligt fedt. :)

Skulle måske have nævnt fra start, at det er til projekter i en kursus virksomheds administration. De er forholdsvis nystartet, og har brug for et værktøj til at holde styr på projekter/opgaver som skal laves, og hvem der laver hvad.

Det vil sige det er meget overordnet behov, i forhold til styring af kildekode.

Dbh Kristoffer

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)