Hej Aminoer. Jeg er begyndt at bevæge mig lidt ind på affiliate området, og har i den forbindelse en række spørgsmål jeg søger svar på, og som jeg håber i kan hjælpe med. Hvilke affiliate programmer vil i anbefale? Jeg har tilmeldt mig adservicemedia, euro ads og webgains samt tradedoubler. Tradedoubler syntes jeg kræver lidt tid at sætte sig ind i, mens de andre er nemme og overskuelige at komme i gang med. Har man mulighed for at følge om ens klik genere et salg eller må man blot stole på affiliate sites´ne? Og kan man stole på dem? :) Mange af programmerne sætter en cookie i f.eks. 30 dage. Men hvad sker der hvis kunden senere går ind på en konkurrerende side, og klikker på samme link. Peger cookien så på den seneste eller på første affiliate? Jeg kunne også godt tænke mig at høre om, i der har erfaring med affiliate programmer, har en tommelfingerregel for konverteringsrate. Er det ca. hvert 10 klik der genere salg eller? Jeg håber mine spørgsmål er til at forstå og at jeg ikke får blandet for meget rundt i begreberne. Mvh Kenneth |
1. Affiliate programmerne du har gang i vil jeg sige er fint. Jeg ville i dem du har valgt tage den med den højeste kommission.
2 .Så vidt jeg ved kan du ikke følge tingene helt til dørs - om de kan stoles på ved jeg ikke.
3. Ret sikker på det er den seneste.
4. På min bredbåndsside er den under, men tæt på 1%, min Tv-pakke side må jeg vende tilbage med - den er så ny, men helt anderledes i designet så bliver spændende om den konverterer mere eller mindre.