Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Affiliate nybegynder

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Danmark
Tilmeldt 30. Jul 10
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 23:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg er begyndt at bevæge mig lidt ind på affiliate området, og har i den forbindelse en række spørgsmål jeg søger svar på, og som jeg håber i kan hjælpe med.

Hvilke affiliate programmer vil i anbefale? Jeg har tilmeldt mig adservicemedia, euro ads og webgains samt tradedoubler. Tradedoubler syntes jeg kræver lidt tid at sætte sig ind i, mens de andre er nemme og overskuelige at komme i gang med.

Har man mulighed for at følge om ens klik genere et salg eller må man blot stole på affiliate sites´ne? Og kan man stole på dem? :)

Mange af programmerne sætter en cookie i f.eks. 30 dage. Men hvad sker der hvis kunden senere går ind på en konkurrerende side, og klikker på samme link. Peger cookien så på den seneste eller på første affiliate?

Jeg kunne også godt tænke mig at høre om, i der har erfaring med affiliate programmer, har en tommelfingerregel for konverteringsrate. Er det ca. hvert 10 klik der genere salg eller?

Jeg håber mine spørgsmål er til at forstå og at jeg ikke får blandet for meget rundt i begreberne.

Mvh

Kenneth

Tilmeldt 24. Oct 07
Indlæg ialt: 206
Skrevet kl. 23:29

1. Affiliate programmerne du har gang i vil jeg sige er fint. Jeg ville i dem du har valgt tage den med den højeste kommission.

2 .Så vidt jeg ved kan du ikke følge tingene helt til dørs - om de kan stoles på ved jeg ikke.

3. Ret sikker på det er den seneste.

4. På min bredbåndsside er den under, men tæt på 1%, min Tv-pakke side må jeg vende tilbage med - den er så ny, men helt anderledes i designet så bliver spændende om den konverterer mere eller mindre.

Fra Horsens
Tilmeldt 7. May 10
Indlæg ialt: 1022
Fra  SONNURMEDIA Skrevet kl. 23:31

Hej Kenneth,

Vil anbefale IQmedier, Euroads og Orville.

Al forretning bygger selvfølgelig på tillid. Du kan desværre ikke selv lave tracking til at  følge klikket og se om det genere et salg.

Det er altid den sidste hjemmeside der får salget. Mener der er nogle udlanske Affiliate firmaer der splitter indtjening mellem begge websites. Men spørg det pågældende affiliate firma.

Der er ingen tommelfinger regel hvor mange kliks der fører til et lead/salg. Det kommer an på så mange ting. Du kan sagtens have 1000 klik og ingen salg/leads.

Hvis du vil se hvor hurtigt og hvor meget man kan tjene på et relativt simpelt website kan du følge med i mit website statistik her. Arbejder dog på at lave den live. Så den kan passe sig selv. Laver det nok inden for denne uge så den opdatere hvert 15 minut.

Med venlig hilsen

Àsgeir Gunnarsson

Stifter af SONNURMEDIA  - Alt indenfor webudvikling 

Fra Danmark
Tilmeldt 30. Jul 10
Skrevet kl. 23:33

Hej Anders

Tak for dit svar.

Er det ca. 1% af de besøgende, eller af dem der klikker læs mere ud for dit bredbåndsprodukt?

Mvh
Kenneth 

Tilmeldt 24. Oct 07
Indlæg ialt: 206
Skrevet kl. 23:51

Det er 1% af dem, der klikker læs mere / andet affiliatelink.

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 08
Indlæg ialt: 1167
Fra  Sølund Marketing Skrevet kl. 00:14

Det er forskelligt fra Affiliate netværk til Affiliate netværk, om der er trackes efter første besøgende eller sidste besøgende. Men hovedreglen i DK er at sidste klik får lead. 

Jeg får et lead ca. pr 60 klik jeg sender videre. 

Stol du bare på affiliate netværkene, og når du ikke stoler på dem mere, så er det advokat tid... Det er træls :-(

Driver en række webprojekter, blandt andet rejstil.dk og bedste webhotel.

Fra Nærum
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 773
Fra  Partner-ads ApS (AdViva ApS) Skrevet kl. 10:16
Fra Danmark
Tilmeldt 30. Jul 10
Skrevet kl. 10:56

Tak for jeres svar.

Asgeir, interessant med din statistik side der. Den vil jeg følge lidt :)

Jesper/Anders - 1-1,5% Konverteringsrate er ikke meget i.m.o. Så er det ikke udelukkende Adwords man skal satse på for at få kunder på siden... 

Hvad er jeres erfaring med konverteringstiden? Jeg tænker om der er mange der konvertere senere inden for cookie tiden, eller om det stort set kun er dem der genere lead/salg med det samme der bliver til noget?

Ken - Tak for linket. Det giver stof til eftertanke. 

Mvh

Kenneth

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 11:42

shimse:

Jesper/Anders - 1-1,5% Konverteringsrate er ikke meget i.m.o. Så er det ikke udelukkende Adwords man skal satse på for at få kunder på siden... 

Nej mange satser rigtigt meget på SEO, men det kan sagtens lade sig gøre kun at bruge adwords.

Mobiltjek.dk køre næsten kun adwords og med de eCPC Nicolaj fortæller om, så kan det SAGTENS betale sig. Det handler bare om, at optimer dine adwords og tracke, tracke, tracke på alt og kun have det der virkelig spiller. Det er bl.a. også derfor Nicolaj i et tidligere blog indlæg fortæller om, hvorfor de næsten kun bruger tradedoubler og adservice - det er pga deres tracking muligheder.

Men er du ikke skarp til adwords og er det dine første affiliate projekter, så sats på SEO og den organsiske trafik - det andet kan hurtigt blive dyrt og du skal have en virkelig god likviditet.

Mvh

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 11:07

Præcis som Kristian siger, så er Adwords tværtimod en oplagt mulighed. Det kræver selvfølgelig en høj fortjeneste (det kan ikke betale sig på bøger/film), men indenfor mobil og internetbranchen er der gode muligheder.

Forskellen på Adwords og organisk søgemaskineoptimering er jo netop at du kan vælge præcis hvilke besøgene som du vil have, på Adwords.. :) Så er det bare med at finde de rigtige søgeord, og det er svært.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)