Hej Aminoer. Jeg er i tvivl om, hvilket jeg skal vælge her. Vandmærker eller ej på mine produkter på billigegolfbolde.dk. Fordele med vandmærke:
Ulemper ved vandmærke:
Det skal lige siges at vandmærket kun er på produktniveau. Dvs. vandmærkerne bliver ikke vist ude i kategorien med golf handsker, men går man ind og klikker på Wilson golfhandsken, så bliver der vist et billede. Lad stemmerne begynde! :-) Skal der vandmærke på billederne?
|
Hej Casper,
Den generelle holdning, jeg har stød på, er, at vandmærker forretningsmæssigt er en skidt ting.
Det allerværste er, at de trækker opmærksomhed væk fra produktet nedenunder. Personligt er jeg en del gange hoppet over på andre butikker, fordi vandmærker har været så dominerende, at man mistede væsentlige detaljer på produkterne.
De er i dag så nemt at fjerne småting fra billeder i programmer a' la photoshop, at vandmærket skal være ret markant og dækkende for at være virkelig effektivt.
Hvis du vil lave vandmærke, så vil jeg foreslå et ret gennemsigtigt mærke, som man kun lige akkurat kan se. Til gengæld skal det dække ret meget af billedet og have en del features, så det bliver et stort arbejde at fjerne. Et godt eksempel er f.eks. din web-adresse skrevet med stor out-line font tværs over billedet eller diagonalt.
I øvrigt findes der tjenester på nettet, hvor man kan søge efter billed-indhold og på den måde checke for misbrug. Jeg kan ikke lige huske navnene.
Med venlig hilsen
Carsten