Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vandmærke på billeder, ja eller nej?

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 21:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg er i tvivl om, hvilket jeg skal vælge her. Vandmærker eller ej på mine produkter på billigegolfbolde.dk.

Fordele med vandmærke:

• Folk stjæler ikke mine billeder
  • Hvis mine billeder bliver brugt i nogen sammenhæng, får jeg stadig credits for det

Ulemper ved vandmærke:

• Folk skal sidde og se samme vandmærke
  • Det koster tid og en smule penge for fotografen

Det skal lige siges at vandmærket kun er på produktniveau.

Dvs. vandmærkerne bliver ikke vist ude i kategorien med golf handsker, men går man ind og klikker på Wilson golfhandsken, så bliver der vist et billede.

Lad stemmerne begynde! :-)

Skal der vandmærke på billederne?

• Ja (40%)
  • Nej (60%)
  • Totalt antal stemmer: 30
Fra København Ø
Tilmeldt 10. Jan 09
Indlæg ialt: 519
Skrevet kl. 22:40
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Casper,

Den generelle holdning, jeg har stød på, er, at vandmærker forretningsmæssigt er en skidt ting.

Det allerværste er, at de trækker opmærksomhed væk fra produktet nedenunder. Personligt er jeg en del gange hoppet over på andre butikker, fordi vandmærker har været så dominerende, at man mistede væsentlige detaljer på produkterne.

De er i dag så nemt at fjerne småting fra billeder i programmer a' la photoshop, at vandmærket skal være ret markant og dækkende for at være virkelig effektivt.

Hvis du vil lave vandmærke, så vil jeg foreslå et ret gennemsigtigt mærke, som man kun lige akkurat kan se. Til gengæld skal det dække ret meget af billedet og have en del features, så det bliver et stort arbejde at fjerne. Et godt eksempel er f.eks. din web-adresse skrevet med stor out-line font tværs over billedet eller diagonalt.

I øvrigt findes der tjenester på nettet, hvor man kan søge efter billed-indhold og på den måde checke for misbrug. Jeg kan ikke lige huske navnene.

Med venlig hilsen

Carsten

Fotograf Carsten Olsen - Bryllupsfotograf og portrætfotograf i København og omegn.

Tilmeldt 18. Jan 09
Indlæg ialt: 224
Skrevet kl. 00:01

>I øvrigt findes der tjenester på nettet, hvor man kan søge efter billed-indhold og på den >måde checke for misbrug. Jeg kan ikke lige huske navnene.

Benytter selv gratis tjenesten TinyEye. Det kaldes for 'Reverse Image Search'.

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 00:59

Hej Carsten.

Tak for et rigtig godt svar.

Det må jo for alt i verden helst ikke fjerne fokus fra selve produkterne - de er jo det vigtigste.

Ud fra afstemningen ser det også ud til et fler tal for at jeg skal droppe vandmærkerne..

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 17:52

Ud af 16 stemmer siger flertallet nej. Men vil gerne have flere stemmer :-)

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 22:34

Man kan sige: Tyv tror hvermand stjæler.

Når jeg siger det, så er det fordi at stort set det eneste sted, jeg er stødt på vandmærker, er på Alibaba.com. Kineserne, som selv kopierer voldsomt, elsker disse vandmærker og har dem konsekvent på samtlige billeder.

Det er faktisk ret irriterende, når man gerne vil se et ordentligt produktfoto, men sådan er det bare.

Jeg ved godt, at du ikke stjæler nogen steder fra, men ud fra ovenstående, ved du så hvorfor jeg skrev det.

Smid de vandmærker væk. Så mange stjæler heller ikke dine produktfotos.

Med venlig hilsen

Flemming

Fra København SV
Tilmeldt 2. Aug 10
Indlæg ialt: 2596
Fra  Fotology Fotology.dk Skrevet kl. 22:41

Nej du skal ikke have vandmærke på dine billeder..

Som mange andre skriver er det irriterende for den pågældende besøger at se hver eneste billede med vandmærke på, især når det drejer sig om et produkt...

Og tro mig, hvis grafikeren kan sit kram, så kan et vandmærke ikke hjælpe..

Der vil altid findes folk som vil kunne ferne det..

Som Tritonus skriver, kan du tage TinyEye i brug, udmærket værktøj til sporring at stjålne billeder, jeg bruger det nemlig også selv :) 

Roses are red, violets are blue, I’m schizophrenic, and so am I.
– Oscar Levant

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 12:38

Hej Alexander og Flemming.

Tak for jeres super gode svar.

Vandmærker er yt! ;-)

Tak for jeres gode hjælp, nyd påsken.

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 12:47

Casper Blom:

Vandmærker er yt! ;-)

Hej Casper

Hvad med muligheden for "usynlige" vandmærker så du kan spore dem der kopierer dine billeder. Jeg tænker derhen, at hvis der er danskere der "napper" dem, så er det bare at sende regningen.

Vandmærker kan altid omgås i photoshop, så hvis man bruger dem kraftigt generer man mere kunden i biksen end den der vil kopiere det.

Så de usynelige vandmærker tror jeg er bedre :)

/Jan

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 13:05

Ja lav et kendetegn i hvert billede, som ikke kan ses medmindre man forstørrer billedet nogle gange. Hvis du falder over et af dine billeder andetsteds, så har du bevissikringen.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)