|
Ja det lyder som penge afpresning.
|
Så modtog jeg rykker nr. 2 + om besked om at jeg åbenbart har sendt mange spam mails til hende, haha..
Hvad gør jeg nu? Nu er det sgu alvor.. Kan man ringe til politiet?
Debat
|
Ja det lyder som penge afpresning.
|
|
Så modtog jeg rykker nr. 2 + om besked om at jeg åbenbart har sendt mange spam mails til hende, haha.. Hvad gør jeg nu? Nu er det sgu alvor.. Kan man ringe til politiet? |
Du skriver et brev (med frimærke på - ja, de findes stadig!) hvor du afviser kravet. Og så foretager du dig ikke yderligere. Det er faktisk din modpart der overtræder loven ved at uddele bøder - og en dommer vil da nok fortælle historien til julefrokosten, hvis hun skulle finde på, at stævne dig. Brian |
|
Brev til virksomheden? |
Ja. Skriv at du afviser deres krav. Skriv evt. også at du ikke betragter din henvendelse som spam, men blot som en venlig hjælp til forbedring af deres side, men at du naturligvis beklager ulejligheden. Så behøver du ikke foretage dig yderligere, og det eneste modparten kan gøre for at gå videre med sagen er at stævne dig, men det vil være usandsynligt og rablende sindsygt, hvis det skulle ske. I så fald er jeg 100% overbevist om, at du nok ikke engang komme i retten, selvom din modpart skulle være så vanvittigt at stævne dig.
|
Ja det er til virksomheden, da jeg går ud fra at det er virksomheden der uddeler "bøden" Historien bliver da sjovere og sjovere, efterhånden som rykkerne kommer Går ikke ud fra at du selv har gjort noget, for at fremprovokere rykker nr. 2? |
Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk
|
Okay.. :-) Ja det er ganske sjovt, men også lidt skræmmende med sådan en polak efter sig :-P
Jeg har intet gjort for at få rykker nr. 2, klap klap ;-) |
|
Som de andre skriver - Send et BREV med en indsigelse om at du ikke vil betale fakturaen, da du ikke kan se hvorfor du modtager en faktura for blot at have sendt dem en venlig opfordring - og at det på ingen måde var tænkt som en salgsorienteret email. Såfremt hun mener det er spam må hun kontakte forbrugerombudsmanden, da det så er derfra sagen skal vurderes og bøden eventuelt skal udstedes. |
Og allerede det dér er ikke synderligt smart. Så se nu at få sendt den indsigelse afsted. Husk på at det du skriver herinde altså også potentielt set kan læses af hende - eller en eller anden juridisk skarp person som hun måske kender og som blot venter på at du træder over grænsen. /Jesper |
Ja, Thore. Drop de smarte attituder. Få sendt brevet og foretag dig intet med mindre retten henvender sig til dig. Dvs. du skal på ingen måde svare på nogle henvendelser fra hende, uanset hvor provokeret du kan føle dig. Skulle hun være så dum, at få en advokat til at henvende sig, skrive du bare tilbage til denne, at du henholder dig til først sendte brev. Intet andet. Men tror du har lukket sagen med den første brev. |