Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har jeg spammet?

Side 8 ud af 17 (169 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 6. May 07
Indlæg ialt: 648
Fra  Webbureauet ComboWeb ApS Skrevet kl. 19:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er helt ude i hampen. Normalt er bøden for udsendelse af spam 100 kr. pr. mail - dog mindst 10.000 kr. Så de 20.000 kr. har han i hvert fald intet belæg for.

Desuden må jeg erklære mig enig med de fleste andre. Trådstarter har på ingen måde forsøgt at sælge nogen former for ydelser og dermed har det intet med markedsføring at gøre. Hvis en venlig mail af denne karakter er at betegne som værende spam, så er vi nok mange, der har begået adskillige overtrædelser!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:00
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Millard:

Desuden var beskeden egentlig mest til B. Hvarregaard, da det ser ud til at han driver en virksomhed, på nettet

Hej Millard

JEg ved godt at du henvendte dig til ham, jeg tillod mig bare at rette de faktuelle ting. Da du jo fik ham helt op at køre omkring det med e-mail.

Men husk på at en hjemme side ikke er ensbetydende med e-handel, og i mine øjne så driver han jo ikke e-handel. Men alm handel hvis man kan sige det sådan.....

/Kenneth

Fra Vesterbro
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 282
Fra  Heavyrope Skrevet kl. 20:15
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Thore:

Men i grove træk var det at jeg havde sendt spam, og skal derfor betale 1000,- og hvis jeg ikke gør det vil de stævne mig for det osv.

Så vidt jeg ved er det kun Forbrugerombudsmanden der kan uddele bøder for spam. Det kan virksomheden ikke selv gøre!??

/Flemming

For A Fact
Strategi og Rådgivning baseret på fakta!

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:16
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 4 person

Under alle omstændigheder mener jeg at det er ret provokerende at sende en mail til et firma, og "rette" på deres måde at drive virksomhed på, i dette tilfælde ikke lægge meget i SEO og ligefrem fortælle dem at de vil få flere salg ved at gøre noget ved det.

Hvis jeg selv modtog sådan en mail, ville jeg betragte det som spam da jeg ikke har bedt om dette "råd" og da jeg ville betragte dig som en sælger (dog en dårlig en af slagsen). Jeg ville dog ikke gøre mere ved det end at svare tilbage at det er noget som ikke vedkommer andre end os selv. Jeg ville ikke anmelde dig for spam da det kan være tvivltsomt set fra et neutralt synspunkt.

Et godt råd: Lad være med at maile til virksomheder og fortælle dem at der er noget galt her, og der og de burde få gjort noget ved det ene og det andet. Med andre ord: Mind your own business.

At sende en regning til dig er upassende, og du skal absolut ignorere den som de andre 80 personer herinde har skrevet allerede. Hvis de vil betragte din mail som spam skal de anmelde dig, og ikke tage sagen i egen hånd.

Tilmeldt 22. Oct 08
Indlæg ialt: 901
Skrevet kl. 20:19

Tør man spørge hvad meningen med din mail i det hele taget har været? For jeg synes det lyder som et forsøg på at få en "Det lyder spændende, kan du hjælpe?" mail tilbage.

Jeg synes det svarer til at gå ned til lokale bager og fortælle ham at han ville sælge mere hvis han havde en butik i centrum KBH. Surprise!

Fra 8600 Silkeborg
Tilmeldt 12. Jun 10
Indlæg ialt: 1458
Fra  Firm 2 Halfdan Timm ApS Skrevet kl. 20:23
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 4 person

Har I aldrig nogensinde tænkt 'Ham her kunne jeg da give et godt råd', uden at I skal have penge for det? 

Det er da en underlig moral. 

Tilmeldt 26. May 09
Indlæg ialt: 656
Skrevet kl. 20:35

Skriv lige hvem de er... Jeg har et par ideer til et par mails til dem

xxx

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:37

Halfdan Timm:

Har I aldrig nogensinde tænkt 'Ham her kunne jeg da give et godt råd', uden at I skal have penge for det? 

Det er da en underlig moral. 

Har du aldrig fået tilbudt en gratis hjemmeside, hvor hostingen kostede 500 kr om måneden.

/Kenneth

Fra Sjælland
Tilmeldt 3. Oct 08
Indlæg ialt: 1462
Skrevet kl. 20:40

PJEDSTED:

Skriv lige hvem de er... Jeg har et par ideer til et par mails til dem

Der må ikke udleveres navne i Amino´s forum, med henblik på at udstille nogen. Jeg siger det bare for god ordens skyld.

Mvh. Rune.

Tilføj mig på Twitter

Fra Esbjerg
Tilmeldt 4. Aug 10
Indlæg ialt: 171
Fra  maila Skrevet kl. 20:43
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

En lille sidebemærkning men, passer vel meget godt i denne sammenhæng: Jeg var engang inde på en hjemmeside/webshop som min virusscanner så flinkt gjorde mig opmærksom på var med virus/trojansk halløj. Jeg sendte indehaverne en lille mail og gjorde dem opmærksomme på dette. Kort tid efter fik jeg et svar, hvor de udtrykte stor glæde for min henvendelse og i øvrigt med en rabatkode til deres shop på 30% - havde det nu været til "dette firma" så havde de nok sendt en regning på kr. 1000,- i stedet... det er sq ikke nemt at være flink i dag ;)

Go' påske

Kennet

Side 8 ud af 17 (169 indlæg)