Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nødvendigt at stifte virksomhed?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Apr 11
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 21:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle.

Jeg og to venner har ambitiøse planer om at lave et musikstudie. Vi har gjort det et par gange før, men har nu fundet det rette, store, lokale, hvorfor vi vil gøre det ordentligt og prof nu.  

Spørgsmål

Vi vil gerne lave en virksomhed, men vi er i tvivl om det overhovedet er en idé i at stifte en virksomhed. Vi lejer lokalet, så vi har en lejeudgift --> trække moms fra.

Vi vil leje lokalet ud til to faste bands, som så kan øve, så vi har også lejeindtægt --> betale moms     (er dette fremleje?)

Vi har, hver især, en masse lydudstyr, som vi gerne vil have virksomheden ejer, fremfor hver enkelte. Hvordan kan vi det? Kan vi lave det som "materielle indskud" hver især? Er der noget at hente ift. moms hvis virksomheden købte det af os? Til hvilken pris?

Forretningsplanen er meget simpel egentlig. 

Vi lejer lokale og har udstyret. Folk kan leje sig ind til øvning og musikindspilning. 

Lyder det som en god idé at lave en virksomhed for os? Og hvordan vil man typisk forholde sig til vores individuelle aktiver som vi gerne vil have ind i firmaet?

Mange tak for hjælpen! 

Mange venlige hilsner

Thyboe. 

Fra Aarhus
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 1085
Fra  Linde-media Skrevet kl. 10:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ikke et spørgsmål om I gider laver en virksomhed. Hvis I har en omsætning på over 50.000 om året, så SKAL I være momsregistreret

Jeg tror at den idé kommer meget an på hvor I har lokalet henne. Derudover har alle, som har interesse i at spille musik, ofte instrumenter og et sted at mødes allerede. I skal være et sted, hvor der er mange mennesker, eller prøve at få en aftale med den lokale ungdomsskole og nogle lokale bands. Spørgsmålet er så bare, hvor mange penge de vil give for det - det tror jeg nemlig ikke de vil betale så meget for.

Men jeg tror, at hvis I laver det til et musikstudie, hvor man kan indspille cd'er osv. Så tror jeg at I kan tjene penge ved at være gode til at markedsføre jer.  

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)