Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Svartid på email

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Helsingør
Tilmeldt 23. Nov 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Hvorfor kan man ikke slette sin virksomhed fra Indeks? Skrevet kl. 09:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det handler vel i bund og grund bare om prioriteter - og taktik.

Vi forventer også alle sammen at når vi ringer til nogen at telefonen bliver svaret og vi har deres opmærksomhed. Hvis ikke folk svarer telefonen, og endda slet ikke har en telefonesvarer, så er den helt gal.

Hvis man står på et pizzaria og stå i kø for at bestille. Så bliver dem som ringer op prioriteret højere end dem som er mødt op i butikken for at stå i kø i butikken. Jeg har prøvet flere gange at gå ud af en kø for at ringe op og bestille pizzzaen. Det virker fint!

Jeg er også på det hold som for det meste svare mails meget hurtigt, og syntes det er træls når dem jeg skriver med ikke gør det samme.

Men jeg må forstå at ikke alle læser mails så tit som jeg, eller læser mails hver dag. Og det har jag faktisk lidt respekt for. For livet leves bedst off-line!

Og så er det også nogen der bruger ventetiden som en forhandlingstaktik. Et godt værktøj i en forhandling er at holde pauser og lade modparten blive lidt urolig. 

Hilsen
Peter Lauge

Fra Tårs
Tilmeldt 12. Dec 07
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 09:51

Peter Lauge:
Men jeg må forstå at ikke alle læser mails så tit som jeg, eller læser mails hver dag. Og det har jag faktisk lidt respekt for. For livet leves bedst off-line!

Genialt skrevet, Peter.

Helt enig og må lige tilføje at emails læses, men nogle prioriteres højere og lavere end andre mht. svar.

5 starbrucks fra mig

Tilmeldt 31. May 10
Indlæg ialt: 151
Skrevet kl. 09:52

Så har man vel et problem, hvis man får 200 mails om dagen og kun læser 50-100 af dem, så skal der ikke meget hovedregning til at se at der inden længe er 500-1000 ulæste mails. Hvad gør man så ?

Der er selvfølgelig mange som får mange mails, jeg skriver så åbenbart ikke med dem ( tror jeg ) men jeg kan godt se at nogle skal bruge 10-20 min på at svare på en mail, så må man jo prioritere, det tænkte jeg ikke lige på :-) 

Mvh
Hagbart

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 10:00

Jeg svarer så hurtigt jeg overhovedet kan, helst indenfor 1 time. Jeg synes det er enormt stressende at have ubesvarede mails liggende hvorimod det er enormt rart når man altid er i bund og det altid er kunden man venter på og ikke omvendt.

Jeg besvarer også gerne mails i weekenden så der ikke ligger en masse mandag når jeg står op.

Fra Tårs
Tilmeldt 12. Dec 07
Skrevet kl. 10:08

Helt forstået, Thomas.

Men for os er det helt umuligt at nå at besvare alle vores emails, da vi ofte er ude af huset m.m.

At betale en af mine medarbejdere timer for at sidde og besvare kan simpelthen ikke betale sig økonomisk.
Dermed ikke sagt, at vi ikke besvare emails. Men der er vel mellem 10-20% vi aldrig når at besvare. Ønsker modtageren svar alligevel er man jo velkommen til at ringe til os.
Mange ringer da også. Men jeg er da bestemt ked af ikke at kunne besvare alle emails.

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 10:20

Dommeren:

Helt forstået, Thomas.

Men for os er det helt umuligt at nå at besvare alle vores emails, da vi ofte er ude af huset m.m.

At betale en af mine medarbejdere timer for at sidde og besvare kan simpelthen ikke betale sig økonomisk.
Dermed ikke sagt, at vi ikke besvare emails. Men der er vel mellem 10-20% vi aldrig når at besvare. Ønsker modtageren svar alligevel er man jo velkommen til at ringe til os.
Mange ringer da også. Men jeg er da bestemt ked af ikke at kunne besvare alle emails.

Helt enig. Der er jo også stor forskel på brancher. En del af din indtjening kommer når du ikke er foran computeren, hvorfor du selvfølgelig må prioitere din tid og gøre hvad der er bedst for din virksomhed.

Jeg sidder foran comp hele dagen og tager mig bl.a. af alle kundehenvendelser/support/undervisning m.m. og er aldrig til møder så det er jo let for mig at besvare tingene hurtigt, men jeg har fuld forståelse for at brancher er forskellige og at man må prioritere forskelligt.

Fra København
Tilmeldt 15. Aug 10
Indlæg ialt: 364
Fra  Søren Sjøgren, foredragsholder Skrevet kl. 10:22
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Det er en sjov tråd det her. Jeg kan ikke lade være med at tænke:

Hvis man skal svare mails hele tiden, hvornår skal man så passe sit arbejde?

Jeg checker mails to/tre gange om dagen - også når jeg sidder på kontoret. Derefter lukker jeg mit mailprogram for ikke at blive forstyret. Jeg bliver stresset af at se mails tikke ind i min inbox - og jeg bliver meget mindre produktiv hvis jeg forsøger at multitaske.
Se evt. artiklen: "Your Brain on Computers" (NY times)

Det sagt, så vil jeg også gerne melde mig i koret af de som mener at det kommer an på branchen. Hvis man sidder i en support afdeling, så forventer jeg også svar inden for 24 timer.

Der er også mails jeg ikke når at svare på - men de vigtigste får jeg altid styr på. Som dommeren bruger jeg også flag-markeringerne ivrigt til at få fulgt op.

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 10:25

Jeg synes selv det er god kotume at svare hurtigt - ikke nødvendigvis med det "endegyldige " svar, men at man har modtaget mailen, og vil komme tilbage med svar inden for xxx tid.

Jeg forbløffes ofte over at der kan gå uger inden man får svar, og der er jeg nok så utålmodig at jeg allerede der har besluttet at dette ikke bliver en fremtidig samarbejdspartner.

Urimeligt eller ej - sådan er vi så forskellige.

Fra Tårs
Tilmeldt 12. Dec 07
Skrevet kl. 10:26

Lige præcis, Søren

Fra Fredericia
Tilmeldt 23. Sep 10
Indlæg ialt: 76
Skrevet kl. 10:35

Som Søren så forsøger jeg også at sætte min mail lidt i system.

Når jeg sidder på kontoret så tjekker jeg kl. 9, 12 og 15. Forventer man et hurtigere svar så må man fatte telefonen og ringe.

Mht. telefon, her gør jeg det med nogle kunde at jeg siger de skal sende mig en sms hvis jeg ikke svarer. Det er meget hurtigere end at skulle tjekke sin telefonsvarer. (Faktisk siger jeg også på min telefonsvarer at man er meget velkommen til at sende en sms)

Med venlig hilsen

Michael Rode

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)