Det handler vel i bund og grund bare om prioriteter - og taktik. Vi forventer også alle sammen at når vi ringer til nogen at telefonen bliver svaret og vi har deres opmærksomhed. Hvis ikke folk svarer telefonen, og endda slet ikke har en telefonesvarer, så er den helt gal. Hvis man står på et pizzaria og stå i kø for at bestille. Så bliver dem som ringer op prioriteret højere end dem som er mødt op i butikken for at stå i kø i butikken. Jeg har prøvet flere gange at gå ud af en kø for at ringe op og bestille pizzzaen. Det virker fint! Jeg er også på det hold som for det meste svare mails meget hurtigt, og syntes det er træls når dem jeg skriver med ikke gør det samme. Men jeg må forstå at ikke alle læser mails så tit som jeg, eller læser mails hver dag. Og det har jag faktisk lidt respekt for. For livet leves bedst off-line! Og så er det også nogen der bruger ventetiden som en forhandlingstaktik. Et godt værktøj i en forhandling er at holde pauser og lade modparten blive lidt urolig. Hilsen |
Peter Lauge:Men jeg må forstå at ikke alle læser mails så tit som jeg, eller læser mails hver dag. Og det har jag faktisk lidt respekt for. For livet leves bedst off-line!
Genialt skrevet, Peter.
Helt enig og må lige tilføje at emails læses, men nogle prioriteres højere og lavere end andre mht. svar.
5 starbrucks fra mig