Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Direkte kopiering af webshop?

Side 3 ud af 9 (82 indlæg)
Fra Tårs
Tilmeldt 12. Dec 07
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 15:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Stine Vestergaard:
Jeg ønsker ikke og blive forveksles med en anden netshop der sælger samme varer.

Så er jeg desværre bange for, at du har valgt den forkerte branche Wink

Fra Aarhus
Tilmeldt 12. Apr 11
Indlæg ialt: 49
Fra  Greenberg & Son Skrevet kl. 15:35

Hej Stine,

Jeg kan sagtens forstå dig og ville også føle mig en smule bitter, men brug dette som en motivation til at sørge for alt det der er på din side er så meget federe end den anden.

Så lig alle dine kræfter i konge service, gode leverings muligheder og de bedste beskrivelser af produkterne.

For kopiere de nogle tekster du selv har forfattet, så kan du gå efter dem, for det er ikke lovligt.

God arbejdslyst!

//henrik

Greenberg & Son udfører kundeundersøgelser på små håndholdte terminaler.

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:37
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Jeg har så ondt af personer der betaler dyre priser for en hjemmeside/webshop, og så bliver standard open source templates brugt. Det er bondefangeri og det burde være ulovligt, det er nu også ulovligt at sælge Open Source løsninger, men så kan der argumenteres for at man betaler for servicen/opsætningen. Dette skal bare stå klart i en kontrakt. Jeg mener stærkt at kunden har ret til at vide at de ikke har betalt for et skræddersyet design men et (tilpasset) template og hvad dette indebærer! 

Det er bondefangeri fordi kunden har ingen idé om at ens webshops webdesign er lavet med et Open Source (gratis, licensfrit) template. Og hvad betaler man så 12.000,- kroner for? Oprettelse af kategorier, produkter osv.? 

Jeg synes du skal hive fat i din webdesigner, konfrontere ham og fortælle ham at du ikke er tilfreds med at dit webdesign minder så meget om en anden hjemmeside, og fortæl ham at du synes at det ikke er fair at han bruger færdige skabeloner når du betaler 12.000 kroner for løsningen. 

Fra Randers
Tilmeldt 7. May 10
Indlæg ialt: 54
Fra  Concrete5 Danmark Skrevet kl. 15:57

Hej Stine,

Jeg vil da også gerne svare lidt på dette her. Men har dog et åbenstående spørgsmål (mon det er den samme webdesigner der har leveret begge webshops?) Det er nok svært at finde ud af.

Et forsinket råd vil nok være er, at du havde undersøgt forskellige webdesignere inden du kastede dig ud i din webshop. Jeg kan godt forstå du har undersøgt hvordan mange andre webshops ser ud, men det kunne jo godt farve din beslutning til dit eget design. Som jeg ser det når man skal lave et nyt design (til hvad som helst). Så er det nødvendigt at rense hjernen og kikke på hvor godt man kan understøtte produktet.

Jeg kunne nu godt tænke mig at vide hvad du har fået for dine 12.000,- (Vi tager selv ca. 5.000,- for et absolut unikt webdesign til CMS system som er Concrete5 og som er gratis). Lad os gå ud fra at din webdesigner tager 500,- pr. time - Det er så 24 timer (Det er mange timer for et layout. Men det er jo kun gisninger.

Med venlig hilsen

Michael Jensen-Maar

Fra Svenstrup J.
Tilmeldt 3. Nov 07
Indlæg ialt: 547
Fra  shopnord.dk Skrevet kl. 16:06

Hej Stine.

Jeg oplever, at en af jer er blevet inspireret en hel del af den anden, og det i sig selv er ok?

Men fx har i samme "fejl" (hvis man kan kalde det sådan): I bruger begge ordet "Shoppingbag" og "Kurv" i flæng og de samme steder. - Hvorfor er ingen af jer konsekvent, og anvender det ene ord gennemgående. - Dette at I anvender disse 2 forskellige ord om den samme ting, og de samme steder, kunne tyde på en vis inspiration.

Nu er jeg ikke i din målgruppe, men jeg ville ellers nok ikke handle i den anden, for jeg kan simpelthen hverken huske eller stave til shoppens navn - der har du en fordel, synes jeg.

Men ellers har den anden mange gode ting, som du kunne lade dig inspirere af.

Desuden synes det at være bemærkelsesværdigt, hvor voldsomt den anden fremhæver sin Copyright. - Hvorfor mon det?

Men du må lære at leve med en vis konkurrence (fair eller unfair) - vent bare til den anden sælger præcis de samme varer som dig, og til en lavere pris - så vil du føle dig virkelig trådt på.

Fra Køge
Tilmeldt 10. Dec 10
Indlæg ialt: 201
Fra  http://www.Martinskallerup.dk Skrevet kl. 16:28

Så må du vel gøre din butik mere unik og enestående layout mæssigt hvis den ikke skal ligne andres :)

Fra Odense
Tilmeldt 10. Feb 10
Indlæg ialt: 709
Fra  . . Skrevet kl. 16:39

Jeg synes også de ensartede produktfotos gør en del...

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 16:45

Jeg kan godt se de minde om hinanden, ligesom mange andre shops i samme branche minder om hinander....

Jeg synes du skal bruge din tid på at være unik på dine varer og dine ydelser i stedet for at bruge tid på nogen der måske har kigget til din side elle andre sider....

Kan godt forstå skuffelsen, en den kan gå begge veje som andre har nævnt. Men så tænk på at de evt. kopierer dig, så er din udfordring at være foran.... det er sådan at mange lever godt af at kopiere andre og ligge i deres slipstrøm, hvilket jeg ikke har sagt disse gør...

Brug din tid din fokus og energi på din egen shop hvad andre gør er du ikke herre over alligevel.

//

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Fra København (Rødovre)
Tilmeldt 3. Nov 08
Indlæg ialt: 130
Skrevet kl. 17:35

Sælger de 2 webshops også identisk samme varer/produkter?

xxx 

Jeg har valgt at fjerne dele af dette indlæg. Jeg har dermed ikke anerkendt at være forpligtet hertil, ligesom jeg ikke har taget stilling til, om indlægget indeholder injurier eller ej.
Jeg forbeholder mig at lade indlægget vise igen, hvis nogen direkte til mig kan godtgøre, at den påstand, der er anført i indlægget er sand. Men generelt er Amino et forum, hvor man holder en fri men respektfuld tone, hvorfor jeg altid forbeholder mig retten – men således ikke en forpligtelse - til at fjerne indlæg, som jeg ikke mener er i overensstemmelse med “god Amino tone”.

Dbh Martin
(Viceværten)

Fra Hobro
Tilmeldt 19. Oct 09
Indlæg ialt: 287
Skrevet kl. 17:41

Hej Alle,

Har desværre fundet ud af, at det er min egen designer jeg har betalt dyrt for at lave det design jeg har givet et oplæg til, som ejer siden.

Ved godt at hun har rettighederne over designet, men synes det er en uprofessionelt måde at behandle ens kunder på.

Så det kan jeg jo ikke gøre yderligere ved på nogen måde.

Mvh Stine

Side 3 ud af 9 (82 indlæg)