Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Iværksætter drøm

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 11. Feb 11
Indlæg ialt: 315
Fra  1264 Skrevet kl. 00:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Shpetim

Du skal være velkommen til at gå ind på min hjemmeside www.1264.dk og klikke på fanebladet Iværksætter. Her vil du finde min iværksætterguide, hvor der er en masse informationer omkring opstart af egen virksomhed.

God fornøjelse og pøj pøj,

Susan :o)

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 11. Feb 11
Indlæg ialt: 315
Fra  1264 Skrevet kl. 00:07

Hej Shpetim

Du skal være velkommen til at gå ind på min hjemmeside www.1264.dk og klikke på fanebladet Iværksætter. Her vil du finde min iværksætterguide, hvor der er en masse informationer omkring opstart af egen virksomhed.

God fornøjelse og pøj pøj,

Susan :o)

Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 00:07

dobbeltpost  - fjernet

Tilmeldt 10. Apr 11
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 00:08

Heldal Design: Tusind tak for rådet sætter stor pris på det Big Smile

Henrik Duus: Og til dig Henrik tusind tak, jeg vil bruge en del mere tid her på siden, da jeg kan se at man får god respons på ens indlæg Big Smile 

Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 00:09
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

kbhsucces:
Min drøm er at få min egen it-firma/virksomhed der beskæftiger sig med IT på internationalt plan. Jeg brænder rigtig meget for computer og it, og etablering af firma Big Smile

Hvis du nogensinde skal gøre dig håb om den type success bliver du altså nødt til at finde ud af lidt mere præcis hvad du mener med IT.

IT er et buzzword som omhandler så mange discipliner at du lige så godt kunne sige du vil noget med "fabrik", "kommunikation" eller "service" :-)

Hvis du ikke kan finde ud af hvad du er god til eller hvad du gerne vil være god til og dermed i stand til at sælge til en kunde, så bliver det kun ved drømmen.

Alt for mange vil gerne have et firma på internationalt plan eller lave noget med IT, fordi det lyder smart eller fascinerende eller fordi de har set en amerikansk film om hvor fantastisk det hele er, eller tror de er den næste skype, facebook osv, men det er toppen af kransekagen som en ud af millioner når.

Inden den nåes så går der gerne årtier med hårdt slid og størstedelen af alle der starter bliver aldrig til noget. Fællesnævneren blandt dem der aldrig bliver til noget er at de har mere fokus på målet og slutresultatet end på hvad de skal gøre i morgen for at flytte deres nuværende situation 10cm.

Hvis du virkelig gerne vil være selvstændig og noget med IT på internationalt plan, så start med at finde ud af hvad du kan eller kan lære som du kan tilbyde det internationale it-marked og læs derefter denne:

http://blog.wilshipley.com/2011/04/success-and-farming-vs-mining.html

et kort uddrag:

" My success is because I worked to make the idea real. A lot. All my life. Starting when I was 12, I learned to program, and I’ve programmed every spare moment since. I didn’t become a millionaire until I’d worked at it for eighteen years. There was no genius idea I had. I just kept working, hating what I did before, and working some more to make it better.

The idea part is cheap. Try to think of an idea that’s actually worth something on its own. “I wish I’d thought up the web browser.” Bullshit. The web browser had been thought up at least twenty years before those high-energy frogs coded one up on NeXTstep (c.f. Dynabook, 1968). It was theactual shipping product they wrote that caused the internet revolution, not the idea."

og

" The most amazing thing about getting to go to TED was discovering that all the people I admire are farmers. The doctors and DNA-researchers and dancers and chocolate-makers and oceanographers and cosmologists and investors all have one thing in common: they are total nerds. They work on the thing they love literally all the time. You can't talk to them without talking about their passion.

The secret of success turns out to be so incredibly simple: Work your ass off. Really care about what you're creating, not the fame or fortune you'll get. You'll succeed."

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 00:15

kbhsucces:

Til Mikkel Mikjær Christensen: 
Jeg gør det fordi det er udfordrende, spændende og samtidig med at der ligger gode penge i det. Men også fordi jeg har gået med det i tankerne i 4 år. Smile 

Altså du skal ikke gøre det for pengene ... _overhovedet_, så er der bedre mening i at tage en kandidat uddannelse, stryge dit slips og få et job i en bank.

Derudover så siger du at "det" er udfordrende og spændende, men hvad er det helt konkret du forestiller dig at "det" er? Det har mange spurgt om nu uden du rigtig er kommet ind på det ... "IT" siger du ... det er mange år siden at banken gav dig en blanco-check bare fordi du kom ind og sagde "IT" til dem :p

Du er nok nødt til at sætte dit et mere konkret mål før vi kan begynde at give dig råd ... og tro mig, der er mange der gerne vil hjælpe dig, der er bare ikke nogen der gider bruge tid på noget så ukonkret.

Mit råd lige nu er at du finder ud af hvad du gerne vil ... tag en blok papir med ud i solen, langt væk fra alt der kan distrahere ... eller smut ud på en støjende vej, whatever der nu motiverer dig ... sæt dig så og skriv alle dine ideer ned ... det ku være "Jeg vil lave en webshop", "Jeg vil udkonkurrere google", "jeg vil starte verdens første hotel i rummet" ... you name it, og så brainstormer du i en times tid eller to, og går hjem med din liste. Hen over den næste uge løber du listen igennem flere gange, og hvergang du tvivler på et af projekterne så streger du det.

Og når jeg siger tvivler mener jeg ikke på at du tvivler på om du kan "finde ud af det" nej jeg mener om du tvivler på at lige præcis det projekt vil gøre dig gladere. Når du er færdig så har du 3-4 projekter som du tror på vil være det rette for dig at gå igang med ... fuck at det ene af dem handler om at udvikle laser våben, udkonkurrere world of warcraft eller blive statsminister, der ikke noget urealistisk her selvom det kan se sådan ud i første omgang ... der er bare kortere og længere projekter.

Tag så dine 4 projekter og præsenter dem herinde, og vær forberedt på at få nogle verbale tæsk, tag tæskene med oprejst pande, for kan du ikke klare lidt modspil herinde fra så bare vent til du står foran en flok investorer eller din bank ... så skal du se "modspil", jeg har været selvstændig i mange år med en omsætning der svarer til en mellemstor direktør-løn, og jeg kan stadig ikke få en kassekredit på sølle 50.000kr i banken selvom jeg har underskrevne abbonementsaftaler for 10 gange det beløb.

Forestil dig så hvor svært det er at låne eks. 100.000kr til et eller andet difust projekt som man måske endda har lidt svært ved at kommunikere potentialet i.

Jeg siger ikke du skal fare ud og låne penge, faktisk nærmere tværtimod, men du skal gøre dig beredt på at det gir nogle øretæver at komme frem i verden.

Mit motto som iværksætter er at det handler om at have krudt i røven og holde hovedet koldt ... det bliver _dig_ der skal skabe din success, og når det hele sejler er der kun _dig_ til at genskabe overblikket.

- Så nu, brainstorm, "Hvad vil du lave?" :-D

Go arbejdslyst.

Tilmeldt 10. Apr 11
Skrevet kl. 00:18

Susan Vestergaard: Tusind tak det vil nok hjælpe mig med at sætte nogle mål

og det samme gælder til dig Oscar Eg Gensmann, tusind tak sætter virkelig stor pris på at der er nogen at være så hjælpsom Big Smile 

Fra roskilde
Tilmeldt 28. Apr 08
Indlæg ialt: 152
Fra  FestFest.dk Skrevet kl. 00:24

Synes at du skal finde på hvad du vil lave og så tage den derfra :) Jeg vil også rigtig være iværksætter inden for noget med IT.

Så hvis du har nogle spændende idéer eller bare har brug for noget hjælp til næsten alt er du meget velkommen til at skrive til mig. jeg afslutter HHX - iværksætter linje her til sommer :)

Vh

Peter

Entrepreneruship is living a few years like most people won't, and then living the rest of your life like most people can't

Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 00:40
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

kbhsucces:
Jeg gør det fordi det er udfordrende, spændende og samtidig med at der ligger gode penge i det. Men også fordi jeg har gået med det i tankerne i 4 år. Smile 

Det er en udbredt misforståelse det med pengene. For de fleste iværksættere er det en evig kamp om at skaffe økonomiske midler, private ejendele bliver pantsat og kassekrediter forhandles hjem på elendige vilkår med bankerne osv. og når det går galt så risikerer familier at må gå fra hus og hjem fordi alt er sat ind på at redde virksomheden.

Ofte er der meget få penge i de fleste projekter de første mange år da det meste går til geninvesteringer, lønudgifter og andet.

Nogen scorer kassen og får et par millioner på bankbogen pga et heldigt projekt og det næste  projekt koster dem det 4 dobbelte og sætter dem i evig gæld fordi de tror de har regnet formlen ud.

Der er selvfølgelig folk i "smart i en fart" kategorien der udelukkende er iværksættere fordi det er en nem måde at trække diverse udstyr fra i skat, de har en idé hvor de hurtigt kan skabe en omsætning med få midler der kan give nogen 100.000 hver måned i nogen tid, men ikke et bæredygtigt koncept der gør at du har penge på bankbogen når du er 65 eller kan udnytte et skattehul og lignende ting der på overfladen ser fantastisk ud (læs eventuelt historien om milliadærgruppen omkring Erik Damgaard for pragt eksempler), men i sidste ende er det også dem der lever kortest, på andres nåde og falder tungest når de smarte tricks eller den fantastiske idé viser sit sande ansigt.

Hvis du skal være selvstændig iværksætter, så skal du være parat til at miste alt hvad du har tjent hver eneste dag og stadigvæk være glad for at du gjorde det og du prøvede, for der er ikke noget reelt sikkerhedsnet og hvad der den ene dag kan være 1 mio på kontoen kan lynhurtigt den anden dag være -5 mio pga et par få uopdagede fejltrin og så er der lang vej tilbage bare til 0.

Du skal have et formål med din virksomhed der er stører end bare at tjene penge, for selvom det er sjovt, det med pengene, så er det yderst sjældent at det er nok for de fleste mennesker til at få dig ud af sengen om morgenen de dage hvor alting er lort med lort på. 

Det er klart at du ikke løber den store risiko hvis du ikke satser noget økonomisk og du bare er dig selv i en enmandsvirksomhed der fixer computere for naboerne, men hvis du er alvorlig med at bevæge dig på den internationale scene, så forvent at stressniveauet er højt, levetiden er kort og en ud af 1 mio der forsøger, bliver reelt til noget aviserne gider skrive om og oplever at pengene er til mere end et par ekstra ture på sticks'n'sushi. Resten ender ofte med gæld og et 8 til 16 job efter et par år.

Det lyder måske lidt demotiverende og det er det måske også, men det er den virkelige verden og jo hurtigere du lære at forstå den, jo hurtigere kan du ryste dig fri af det glansbillede mange ofte har af iværksætteri og selvstændige.

Et billede der ofte tegnes fordi selvstændige og iværksættere har det med kun at fortælle om glansbilledet i offentligheden, men hjemme bag lukkede vinduer det er der tårerne triller, konerne brokker sig fordi der ikke er tid til dem og børnene, skilsmisserne opstår og rudekuverterne taler deres tydelige sprog, når fogden kommer og henter bilen og tv'et mens huset ryger på tvangsauktion.

Alt det bliver meget nemmere at håndtere og retfærdiggøre i det øjeblik du har et højere formål end bare at tjene penge. :)

Tilmeldt 10. Apr 11
Skrevet kl. 00:51

Det er så også rigtig, man skal heller ikke sætte det mål om at blive "rig" jeg giver dig ret i det. Men det var bare en sjov tanke at have i hovedet. 
Men jeg kan godt lide at du kommer ind på hvordan det er som person at have en virksomhed kørende, det for nogle overvejelser igang. 

Jamen tusind tak for hjælpen sætter pris på det. Bedre kan det ikke blive. Vil tage højde for det. Smile 

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)