Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilket bogføringsprogram skal jeg vælge?

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)
Tilmeldt 11. Apr 11
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 11:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg har en nyopstartet virksomhed, og som ny iværksætter er der ca en milliard ting, at sætte sig ind i! Herunder bogføring, fakturering, CRM system osv osv.

Jeg har afprøvet e-conomics testversion - men jeg synes ikke den er ret bruger venlig og let at bruge når man ikke har styr på regnskaber osv.

Har luret lidt på mamut - og skærmbillederne ser umiddelbart lettere tilgængelige ud ..... men hvad er jeres erfainger herinde?

Fordele - ulemper? andre forslag?

mvh

Camilla

Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:05

Med Dinero kan du nemt og hurtig oprette og sende fakturaer med vores intuitive mobil-app. Derudover er bogføringen en leg, og vigtigst af alt er, at du ikke behøver at have forstand på regnskab med Dinero.

Opret en gratis bruger på Dinero og kom i gang allerede i dag. 

Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 11:59

Problemet vil være det samme uanset hvilket bogføringsprogram du vælger. Det svære er ikke programmet men bogføringsmetodikkerne. :)

Så hvis det ikke lige er din stærke side så overvej at alliere dig med en bogholder i stedet der kan hjælpe med et vælge et program som er nemt for hende/ham at bruge, og så overlad det arbejde til dem og koncentrrer dig om at tjene penge og det du er god til. Du kan alligevel ikke være ekspert til det hele.

Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 12:01

Hej Camilla

Jeg synes du skal prøve at kigge lidt på e-conomics hjemmeside, de er rigtig gode til at lave guides til alle programmets funktioner. Jeg har prøvet en del forskellige løsninger efterhånden - og jeg synes at e-conomic scorer flest point.

Herudover så er det en utrolig fleksibel løsning, da du uden problemer kan koble en ekstern revisor/administrator på dit regnskab, hvis din forretning på et tidspunkt vokser sig så stor, at du ikke selv har lyst til at sidde med bogføringen længere.

Fra Risskov
Tilmeldt 12. Jan 08
Indlæg ialt: 238
Fra  iAdvice Skrevet kl. 12:08

Hej Camilla

Vi har brugt e-conomic igennem 3 år, og har været super glade for det. :)
Kan kun varmt anbefale e-conomic varmt herfra Big Smile

Fra Hadsten
Tilmeldt 15. Mar 08
Indlæg ialt: 462
Fra  Vesterskov Bogføring Skrevet kl. 12:23

Oscar Eg Gensmann:

Problemet vil være det samme uanset hvilket bogføringsprogram du vælger. Det svære er ikke programmet men bogføringsmetodikkerne. :)

Fuldstændig enig.

mvh
Michael

Fra København
Tilmeldt 7. Apr 11
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 12:26

Hej Camilla

Det kommer meget an på, hvilken type virksomhed du har startet.

Har du et stort varelager? Har du ansatte? Regner du med at skulle indtaste 10 udgifter om måneden eller 1000? 

Mvh
Andreas

Fra Ballerup
Tilmeldt 20. Jan 10
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 12:31

Hej Camilla

Som mindre eller nystartet virksomhed vil jeg anbefale dig at bruge Excel til bogføring. Hvis du selv har et godt kendskab til Excel, kan du på et eftermiddag eller to lave en glimrende skabelon, der sagtens kan leve op til de krav der stilles fra SKAT og Bogføringsloven.

Du skal særligt være opmærksom på at skabelonen skal indeholde: En posteringsliste, hvor alle bilag posteres, en funktion til udregning af moms/lønsumsafgift, en måneds, kvartals eller årsoversigt (alt efter eget ønske) samt en balancefunktion.

Dette er klart det billigste, men kræver dog at man har lidt erfaring i Excel.

Vh. Mathias Heinze

Fra Hadsten
Tilmeldt 15. Mar 08
Indlæg ialt: 462
Fra  Vesterskov Bogføring Skrevet kl. 12:35

Mathias Pedersen Heinze:
Som mindre eller nystartet virksomhed vil jeg anbefale dig at bruge Excel til bogføring

Excel er ikke et bogføringsprogram, og med ret mange posteringer bliver det hurtigt uoverskueligt.

mvh
Michael

Fra Risskov
Tilmeldt 12. Jan 08
Indlæg ialt: 238
Fra  iAdvice Skrevet kl. 12:39
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hejhej

Nu vil jeg ikke være lyseslukker, men hvis ikke man vil ofre 152 kr om måneden på et regnskabsprogram, og overvejer at bruge excel ark til regnskab for at spare på den konto, så bør man nok ikke drive en virksomhed set fra min synspunkt. Det koster altså at drive forretning, og de rigtige værktøjer der kan hjælpe ens forretning bedst muligt, koster altså penge...

Om valget så falder på e-conomic eller ej er underordnet.
Men excel skal det i hvertfald ikke være No

Dbh Johnny

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)