Med Dinero kan du nemt og hurtig oprette og sende fakturaer med vores intuitive mobil-app. Derudover er bogføringen en leg, og vigtigst af alt er, at du ikke behøver at have forstand på regnskab med Dinero.
Opret en gratis bruger på Dinero og kom i gang allerede i dag.
Problemet vil være det samme uanset hvilket bogføringsprogram du vælger. Det svære er ikke programmet men bogføringsmetodikkerne. :)
Så hvis det ikke lige er din stærke side så overvej at alliere dig med en bogholder i stedet der kan hjælpe med et vælge et program som er nemt for hende/ham at bruge, og så overlad det arbejde til dem og koncentrrer dig om at tjene penge og det du er god til. Du kan alligevel ikke være ekspert til det hele.
Jeg synes du skal prøve at kigge lidt på e-conomics hjemmeside, de er rigtig gode til at lave guides til alle programmets funktioner. Jeg har prøvet en del forskellige løsninger efterhånden - og jeg synes at e-conomic scorer flest point.
Herudover så er det en utrolig fleksibel løsning, da du uden problemer kan koble en ekstern revisor/administrator på dit regnskab, hvis din forretning på et tidspunkt vokser sig så stor, at du ikke selv har lyst til at sidde med bogføringen længere.
Som mindre eller nystartet virksomhed vil jeg anbefale dig at bruge Excel til bogføring. Hvis du selv har et godt kendskab til Excel, kan du på et eftermiddag eller to lave en glimrende skabelon, der sagtens kan leve op til de krav der stilles fra SKAT og Bogføringsloven.
Du skal særligt være opmærksom på at skabelonen skal indeholde: En posteringsliste, hvor alle bilag posteres, en funktion til udregning af moms/lønsumsafgift, en måneds, kvartals eller årsoversigt (alt efter eget ønske) samt en balancefunktion.
Dette er klart det billigste, men kræver dog at man har lidt erfaring i Excel.
Nu vil jeg ikke være lyseslukker, men hvis ikke man vil ofre 152 kr om måneden på et regnskabsprogram, og overvejer at bruge excel ark til regnskab for at spare på den konto, så bør man nok ikke drive en virksomhed set fra min synspunkt. Det koster altså at drive forretning, og de rigtige værktøjer der kan hjælpe ens forretning bedst muligt, koster altså penge...
Om valget så falder på e-conomic eller ej er underordnet. Men excel skal det i hvertfald ikke være