Hej Søren
Super god læsning, tog en lille time at kigge den hurtigt i gemmen. Og der er utrolig meget ny viden for mig, som jeg bestemt vil tage til mig, og kan nu også se at Emil er inde på det rigtige. Men det ændre jo ikke på hvorfor denne tråd er sat i verden, og dog, for før denne læsning kendte jeg ikke til rammerne og hvilke vilkår der er gælden for at skabe vækst og iværksætteri, hvilke jeg gøre nu. Men hvis jeg skulle komme med et seriøst bud, så skulle det nok være at skulle vores politiks system om, selv om dette nok ikke er muligt på nuværende tidspunkt. Men kan da godt prøve.
Der er sikkert en masse andre forslag der kan gøre det meget bedre, men det er da værd at bygge videre på. Derudover handler det også om kroner og øre, og det er penge som Danmark ikke har pt. så ved at fjerne personlige fredrag samt div. andre, kan det være muligt at skaffe finansiering til et større tiltag. Ved ikke om i lagt mærke til den seneste debat om virksomhederne rundt om i landet har svært ved skaffe kvalliteret arbejdskraft da de danske nyuddannede ikke er dygtige nok, og det nødråb de har sent til den danske regering. Og som nok alle ved er at den danske regering har valgt at vores fremtide indtægts kilde Viden. Syntes ikke at regeringen på nuværende tidspunkt har formådet at lave op til deres egne visioner. Derudover har jeg svært ved at se hvordan den nuværende regering har tænkt sig at opfylde sine visioner, når den virke så ideforladt. Der er sikkert 1000 ting der kan gøres bedre for alle i samfundet, da alle har indflydelse hvad der kommer til at ske i fremtiden, vi må bare lære at det ikke hedder Iværksætter, Uddannelse, Politik, Lovgivning, Økonomi, Marked, osv. men at det berøre os alle før eller siden.
Men nok om det og tilbage på sporet. Jeg er sikker på at hvis man lige ligger hovedet i blød, og tænker lidt over hvad der skal til, kan vi få lavet en strategi for hvordan vores oplæg skal se ud. Og hvis vi skal have noget, bliver vi også nød til at give noget. Mvh Carsten Nielsen
PS. mit udlæg er ikke 100% færdigt men ville gerne se hvad folk har at sige til det, inden jeg for skrevet en rapport på 10-15 sider, som går mere i dybten. |
sören :Link til den samlede Iværksætterindex 2010
Hej Søren
Tak for linket.
Jeg har læst de lidt over 100 sider og for mig er det et tilbageblik med en masse statistik. Der er ikke noget konkret om fremtiden.
Det er bl.a. os aminoer som skal komme med forslag til nye tiltag. Skal vi lære lidt fra Israel så må det være et bedre samarbejde med de offentlige udviklingscentre og samarbejde med udenlandske virksomheder, der er parat til at investere i Danmark.
Hvis nogen har erfaring eller konkrete ønsker til disse områder, så kom frem med dem.
Mange hilsener
Flemming Hasselriis