Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Pres politikerne – nu!

Side 6 ud af 23 (223 indlæg)
Fra Split
Tilmeldt 13. Oct 06
Indlæg ialt: 411
Skrevet kl. 12:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Forfatter:
Det nytter jo ikke bare at brokke sig over de umulige politikere,

Det er ikke brok, blot en konstatering af at jeg personling tror at den løsning som Mogens har er langt mere brugbar - og faktisk er det som der er brug for, ikke kun for at hjælpe iværksættere, men for at hjælpe DK generelt
Forfatter:

Optimistiske hilsener

Med det er jo altid et godt udgangspunkt Big Smile
De bedste hilsener
Morten

2 mio. besøgende i Wordpress hvor jeg bla. skriver om ferie i Kroatien på 8 sprog

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:18

Hamburg1991:
personling tror at den løsning som Mogens har er langt mere brugbar - og faktisk er det som der er brug for, ikke kun for at hjælpe iværksættere, men for at hjælpe DK generelt

Vi venter spændt på at Mogens melder sig ind i et parti, så man kan stemme på ham. Han kan helt sikker tilføre meget godt for iværksættere ligegyldigt hvilket parti han valgte. Jeg har selv foreslået ham to partier som ville passe til hans stil.

Flemming Hasselriis

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 13:25
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Forfatter:
Kan godt forstå at du er utålmodig for at komme i gang, men hold din forretning på et niveau, så du med sikkerhed kan klare din uddannelse.

Hvorfor nu det? Nu er det jo ikke sådan, at man bare kan nøjes med en ungdomsuddannelse. Studentereksamen er en forberedende uddannelse der gerne skulle gøre dig klar til videre uddannelse.

Lad os prøve at tælle år sammen, hvis man først må blive iværksætter når man ikke er længere uddannelse.

• Du bliver hængende et år mere i børnehaven grundet at dine forældre ikke føler du er klar endnu - (efter hvad jeg kan høre på bekendte sker det mere og mere)
  • Du starter i folkeskolen (du er nu 7 år)
  • Du vælger 10 klasse (du er nu 18 år)
  • Starter på STX (du er nu 19)
  • Du starter på videre uddannelse af 4 års varighed (du er nu 22 år)
  • Du er færdiguddannet og er nu 26 år

I mellemtiden har du så fundet en sød kærste, flyttet i hus, købt bil, og snart er der et par børn på vej.

Er det så nu at det er fristende at prøve lykken som selvstændig? Nej, vel. Mange af dem der før var villige til at sprænge ud, nu hvor der nu ikke var så mange faste udgifter herunder andre mennesker i huset der skulle forsørges, tør ikke længere. Med andre ord er der mange der ikke bliver iværksættere her, uden at de bliver presset ud i det, eksempelvis i forbindelse med en fyrring, eller manglende jobmuligheder på andre måder.

Selvfølgelig skal man ikke starte et verdensomspændende firma mens man er under uddannelse, men man skal have muligheden for at starte op i det små. Man skal i hvert fald ikke blive "pillet ned" af systemet for at starte op.

/ Emil

Fra helsingborg
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 395
Fra  handyman-kompagniet Skrevet kl. 17:01

Hej.

Her lidt inspiration at hente.

Erhvervs- & Byggetyrelsens Iværksætterindex 2010.

4. Rammebetingelser for opstart og vækst

Regeringens mål er, at Danmark i 2020 skal være blandt de lande, der er bedst til at skabe nye vækstvirksomheder. Resultaterne fra kapitel 2 viser, at Danmark ligger højt på etableringen af nye virksomheder sammenlignet med de andre EU-lande. Resultaterne viser imidlertid også, at vi stadig – på trods af forbedringer – er et stykke fra de bedste OECD-lande mht. at skabe nye vækstvirksomheder. Danmarks vækstudfordring forstærkes yderligere af, at vi også har en relativ lav andel af etablerede vækstvirksomheder.

Et vigtigt middel for at opfylde regeringens mål er løbende at forbedre de vilkår – også kaldet rammebetingelser – der møder danske virksomheder, når de stifter virksomhed og vil udvide virksomheden. Tidligere iværksætterindeks har vist, at lande der formår at skabe nye vækstdygtige virksomheder, også er lande der har formået at skabe de bedste rammevilkår.Jo bedre vilkår, desto bedre præstationer. Dette kapitel vurderer Danmarks og OECD-landenes vilkår for iværksætteri.

God læsning til inspiration for politiske tiltag.

Link til den samlede  Iværksætterindex 2010 

http://www.ebst.dk/publikationer/ivaerksaettere/ivaerksaetterindeks_2010/ivaerksaetterindeks_2010/index.htm

venlig hilsen Sören

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:28

Emil Blücher:
Selvfølgelig skal man ikke starte et verdensomspændende firma mens man er under uddannelse, men man skal have muligheden for at starte op i det små. Man skal i hvert fald ikke blive "pillet ned" af systemet for at starte op.

Jeg er sikker på Emil, at der er ingen på Amino som drømmer om at pille dig ned, hvis du starter en virksomhed i en ung alder.

Jeg kan ikke se noget forkert i at du starter virksomhed som 26 åring. Jeg startede selv som 30 åring. En af min venner startede som 50 åring og nåede længere end jeg på kun 8 år.

Inden jeg startede studere jeg om aftenen i 6 år og havde både bil og hus inden. Kæreste og barn kom lidt senere.

Man starter simpelthen når man føler tiden er rigtig og man har energien og den gode idé.

Iværksættervenlig  hilsen

Flemming Hasselriis

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 21:26

Forfatter:

Jeg kan ikke se noget forkert i at du starter virksomhed som 26 åring. Jeg startede selv som 30 åring. En af min venner startede som 50 åring og nåede længere end jeg på kun 8 år.

Jeg snakker ikke om Amino, men om uddannelsessystemet. Det må ikke være skolernes job at pille folk ned, som jeg gav et eksempel på før.

Forfatter:

Jeg ser da heller ikke noget forkert i at man starter som 26 årig eller senere - det er da kun fedt! Jeg siger bare at der ryger en stor del fra, der ikke længere vil løbe risikoen. Med andre ord går Danmark glip af en masse nye iværksættere, hvilket jeg ikke tror vi har råd til på sigt.

/ Emil

Tilmeldt 16. Mar 06
Indlæg ialt: 851
Skrevet kl. 21:52

Jeg må give Emil ret mht. uddannelsessystemet. Danmark er ikke ligefrem et land der motiverer en til at blive selvstændig. Husker tydeligt første gang jeg for alvor tog springet og startede virksomhed med en kompagnon.

Samtlige venner, bekendte, familie osv. kiggede ondsvagt på mig og sagde jeg var sindsyg. Hvorfor opgive en tilværelse som lønmodtager, bare for at blive selvstændig.

Det burde være muligt at komme på iværksætter efterskole, hvor man kunne tage 9. - 10. klasse og få undervisning i iværksætteri. Eller noget andet, som f.eks. en iværksætter linie på lige fod med gymnasium, teknisk skole og handelsskolen.

En ting jeg faktisk har bidt meget mærke i her på Amino, er det store antal unge omkring 14, 15, 16 års alderen der skriver og spørger hvordan de kan starte firma, da de ikke må eje det selv (ikke at jeg mener der skal laves om på det, da det er et godt sikkerhedsnet at man skal være myndig først).

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 22:14

IT-Konsulenten:

Jeg må give Emil ret mht. uddannelsessystemet. Danmark er ikke ligefrem et land der motiverer en til at blive selvstændig. Husker tydeligt første gang jeg for alvor tog springet og startede virksomhed med en kompagnon.

Brian Mikkelsen erkendte faktisk i Køge, at der var et generelt problem med danskernes mentalitet, som der skal arbejdes med fremover. Som han sagde var der ingen der drømte om at være iværksættere når han spurgte eleverne i en typisk dansk folkeskoleklasse. Gjorde han det samme i USA, ville en ganske stor del svare ja.

Samfundet er sikkert ikke klar til, at have iværksætterlinjer på andet en handelsskoler. Samtidig synes jeg godt at man kan have en anden drøm end iværksætteri ved siden af - en uddannelse der stikker den stik modsatte retning end iværksætteriet. Men det mindste er sku, at man ikke bliver bevidst modarbejdet, samt at møder forståelse og annerkendelse i sin omgangskreds såvel som skolens side.

/ Emil

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:42

IT-Konsulenten:
Det burde være muligt at komme på iværksætter efterskole, hvor man kunne tage 9. - 10. klasse og få undervisning i iværksætteri. Eller noget andet, som f.eks. en iværksætter linie på lige fod med gymnasium, teknisk skole og handelsskolen.

Jeg har noteret ønsket.

Hvordan med den videregående uddannelse skal Iværksætteri være et frivilligt eller tvunget tillægsfag? Måske en linje?

Mange hilsener

Flemming Hasselriis

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:45

Emil Blücher:
Samfundet er sikkert ikke klar til, at have iværksætterlinjer på andet en handelsskoler.

Hvis vi kan få iværksætteri på skoleskemaet, så er vi vel nået langt. Lad os prøve.

Mange hilsener

Flemming Hasselriis

Side 6 ud af 23 (223 indlæg)