Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Pres politikerne – nu!

Side 5 ud af 23 (223 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Maria F:
Ingen tilskud til noget som helst - ens for alle uanset om man er iværksætter eller etableret virksomhed.

Hej Maria

Jeg har selv i sin tid brugt en opsparingsordning. Det gode er, at man kan samle et større beløb sammen inden man starter som iværksætter, det er da en stor fordel ikke? Det er ikke et tilskud det er et forskud på kommende afskrivninger.

Man kan i øvrigt ikke bruge ordningen år efter år, men det var da et positivt signal at sende til kommende iværksættere at spar op uden skattetræk, så I hurtigere kan komme i gang.

Vi stemmer om forslagene til sidst, så det vil være flertallets afgørelse om forslaget skal med.

Lyse hilsener

Flemming Hasselriis

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:22

Emil Blücher:
For at give et eksempel: dengang jeg startede på STX så min studievejleder det som et problem at jeg havde egen virksomhed - det var jo noget der kunne gå ud over skolen.

Hej Emil

Jeg forstår godt hvad du mener, men forstår også din erhvervsvejleder. Det han mener er, at du skal gøre din uddannelse færdig før du starter som selvstændig. Det lyder fornuftigt i mine ører. Kan godt forstå at du er utålmodig for at komme i gang, men hold din forretning på et niveau, så du med sikkerhed kan klare din uddannelse.

At elite idrætsfolk udskyder deres uddannelse, svier til dem senere, men de skal jo udnytte deres fysik medens de har den.

Gode hilsener

Flemming Hasselriis

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:34

Carsten Nielsen:
Syntes det er et problem når en ny startet iværksætte, som ikke kender til disse regler, kan blive udnyttet i forhold til når en anden virksomhed sælger en ydelse som enten er for dyr, for lang, eller som kunden evt ikke har brug for.

Hej Carsten

Dit indlæg giver mig mulighed for at fortælle at der findes rigtig gode kurser for iværksættere, der bl.a. afholdes af Ehversraadet.dk og her via Amino. Det er ligesom at tage et kørekort for at køre bil, så burde alle tage de nødvendige iværksætter kurser for at starte egen virksomhed.

Der findes masser af "hajer" som gerne snupper en lille ny fisk (uerfaren iværksætter), men man kan lære at klare sig i det farlige vand.

Mange hilsener

Flemming Hasselriis

Fra Split
Tilmeldt 13. Oct 06
Indlæg ialt: 411
Skrevet kl. 10:42

Promote Mogens Nørgård, hans tiltag vil gøre DK et perfekt sted for iværksættere.

alt det andet er kun lappe løsninger, når huset er ved at synke og væggene slår revner, ved vi jo godt at spartel og maling kun er "kosmetik"

2 mio. besøgende i Wordpress hvor jeg bla. skriver om ferie i Kroatien på 8 sprog

Fra Tåstrup
Tilmeldt 12. Aug 10
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 10:48

Forfatter:

Dit indlæg giver mig mulighed for at fortælle at der findes rigtig gode kurser for iværksættere, der bl.a. afholdes af Ehversraadet.dk og her via Amino. Det er ligesom at tage et kørekort for at køre bil, så burde alle tage de nødvendige iværksætter kurser for at starte egen virksomhed.

Der findes masser af "hajer" som gerne snupper en lille ny fisk (uerfaren iværksætter), men man kan lære at klare sig i det farlige vand.

Hej Flemming

Jeg har skam været på nogle af de kurser, som iøvrigt er rigtig gode.

Og kan skam også give dig ret i, at man som iværksætte gerne skulle sætte sig ind, hvad det indebære at være iværksætte, og vi alle lave fejl af og til, en del af den lærende proces.

Men udover det, så er det min personlige holdning, at de firmaer som lige holder sig loven, og engang imellem udnytte uvidende folk,fæ kald dem hvad du vil, er med til at give brancherne et dårligt rygte. Og hvis det er muligt med en simpel lovgivningen at forhenter at der er nogle som udnytter svage personer/virksomheder kunne det da være en start til at rydde/gøre op i brancherne og give dem et bedre ry.

Ved nu ikke om det kun er mig eller om der også er flere som har det på den måde.

Mvh

Carsten Nielsen

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:55

Hamburg1991:
Promote Mogens Nørgård, hans tiltag vil gøre DK et perfekt sted for iværksættere.

Jeg vil give dig ret i at Mogens har mange gode ting for iværksættere. Tror dog ikke på at en enmandshær er godt nok til at flytte noget rent politisk.

Indtil videre samler vi ammunition, som Mogens så evt. kunne bruge, hvis han gerne vil ind i Folketinget.

Jeg savner stadig meget konkrete forslag til hvordan vi får mere vækst i Danmarks små og mellemstore virksomheder, og hvilke tilskudsordninger, der let kunne undværes.

Mange hilsener

Flemming Hasselriis

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:06

Carsten Nielsen:
hvis det er muligt med en simpel lovgivningen at forhenter at der er nogle som udnytter svage personer/virksomheder kunne det da være en start til at rydde/gøre op i brancherne og give dem et bedre ry.

Hej igen Carsten

Hvis man lavede en fortrydelseslov for professionelle (momsregistrerede) virksomheder, som du foreslår så ville der sikkert gå mange varer retur. Jeg ville nok betakke mig for at operere i et sådant marked. Det berører aftaleloven og jeg synes at en aftale (ordre) skal være bindende for begge parter, hvor er vi ellers hende? Hvis jeg købte aktier eller ædelmetal og jeg efter 7 dage fandt ud af det var et dårligt køb, så skulle jeg kunne lade ordren gå tilbage?

Hører gerne andres mening om emnet.

Flemming Hasselriis

Fra Split
Tilmeldt 13. Oct 06
Indlæg ialt: 411
Skrevet kl. 12:11
Forfatter:
Hamburg1991:
Tror dog ikke på at en enmandshær er godt nok til at flytte noget rent politisk.
Det er ikke sikkert, men at tro at man kan få konsensus om 10 tiltag som virkelig batter noget, tror jeg er en illusion, og hvis det endelig skulle lykkes er det jo først derefter man skal finde 90 inde på Christiansborg som syntes det samme, så jeg tror ikke på det.
Mvh, Morten

2 mio. besøgende i Wordpress hvor jeg bla. skriver om ferie i Kroatien på 8 sprog

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:22

Hamburg1991:
Det er ikke sikkert, men at tro at man kan få konsensus om 10 tiltag som virkelig batter noget, tror jeg er en illusion, og hvis det endelig skulle lykkes er det jo først derefter man skal finde 90 inde på Christiansborg som syntes det samme, så jeg tror ikke på det.

Der er ingen som har lovet mig, at det jeg er startet på skulle være let og ligetil.

Det nytter jo ikke bare at brokke sig over de umulige politikere, man er da nød til at komme med sine forslag som tusinder står bag. Kan man det, så vil tingene flytte sig er jeg sikker på.

Forestil dig at vi kom frem til 10 forslag som xx.000 aminoer bakkede op. Disse forslag blev sendt til samtlige partier for at de kunne fortælle hvilke punkter de ville opfylde, hvis de blev valgt.

Deres svar vil ramme alle landets aviser, og der vil ske ting som ellers ikke ville være sket.

Optimistiske hilsener

Flemming Hasselriis

Fra Tåstrup
Tilmeldt 12. Aug 10
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 12:30

Hamburg1991:

Og hvis man ikke prøver sker der ikke noget på den front, det handler vel lige så meget om at gøre sig opmærksom på dette område.

Mvh

Carsten

Side 5 ud af 23 (223 indlæg)