Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ingen mindste løn i dk!

Side 1 ud af 6 (57 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 6 person

Hej Alle

mine indlæg provokerer vist mange mennesker så jeg få 1000 mails om dagen hvor mange af jer skriver at jeg overholder bla. a ingen mindste løn i dk osv.,

 og nu kommer der et indlæg til til alle jer, der har ansatte og tramper i gulvet og mener at der er mindste løn i dk:

Der findes ingen mindste løn i dk! man skal ikke give mindste løn til sine medarbejder som mange gætter på at det er 65 kr andre gætter på at det er 85 kr osv osv.

KUN, hvis du er medlem af hk, eller andre fagforeninger skal du indordne dig deres regler som kan også være tale om mindste løn krav, men du behøver ikke at være medlem af nogle fagforeninger! Der er INGEN KRAV på at du skal være medlem af hk, 3f eller hvad de nu alle sammen hedder. Meld dig ud af fagforeninger så ups der er ingen mindste løn!

Så efter mit indlæg hvis du er i tvivl om der er mindste løn i dk så google det spørg din advokat, din jurist og andre mennesker der kender til det danske lovgivning.....

 

 

 

Fra 8600 Silkeborg
Tilmeldt 12. Jun 10
Indlæg ialt: 1458
Fra  Firm 2 Halfdan Timm ApS Skrevet kl. 14:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det nu de der håndværkere, du er kommet i klemme for?

Uden at vide særligt meget, så tror jeg ikke, at det er grundet regelrytteri er folk er lidt sure over det. Nærmere at polske håndværkere og lignende ødelægger grundlaget for de danske af slagsen, når de ikke indordner sig efter de fælles regler.
På den måde er hele dikussionen vel lidt ligesom socialt bedrageri - bortset fra at socialt bedrageri rent faktisk ER ulovligt. Stick out tongue

Hvorvidt mindsteløner godt eller skidt, har jeg ikke taget stilling til, vil jeg lige tilføje.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:48
Hvor mange stjerner giver du? :

hej

 

nej jeg er ikke komemt i klemme med håndværkere?

hvorfor skriver du det? der er blot en kunde der ikke vil betale deres regninger. men nu er han komemt på talefod når inkasso har sendt ham en varsel.

Fra Hundested
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 457
Fra  Fatsak Skrevet kl. 14:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Mener stadig at man skal behandle andre mennesker som man gerne selv vil behandles Smile

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:50
Hvor mange stjerner giver du? :

 absolut og give dem løn man har aftalt med dem, desværre mange her i dk misbruger arbejdskraft og ikke udbetaler folk deres løn, men det er nok en anden diskussion.

Fra 8600 Silkeborg
Tilmeldt 12. Jun 10
Indlæg ialt: 1458
Fra  Firm 2 Halfdan Timm ApS Skrevet kl. 14:55
Hvor mange stjerner giver du? :

weddingdeluxe:

hej

 

nej jeg er ikke komemt i klemme med håndværkere?

hvorfor skriver du det? der er blot en kunde der ikke vil betale deres regninger. men nu er han komemt på talefod når inkasso har sendt ham en varsel.

Det er nok bare mig, der roder rundt i tingene - min fejl Smile

Fra Hundested
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 457
Fra  Fatsak Skrevet kl. 14:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Ja men jeg syntes samtidig også man skal give dem det de er værd.
Altså ikke udnytte folk bare fordi det kan være svært at finde noget arbejde overhovedet.

Fra Lynge
Tilmeldt 17. Nov 07
Indlæg ialt: 143
Fra  JH Service Skrevet kl. 15:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Vi kan kun være enig her Camilla - gode arbejdsforhold samt gode lønforhold

/ Jannie

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 15:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Burde mere være op til ens sammevigtighed ikke statens ansvar at bestemme en mindste løn.

Det giver jo ikke ligefrem den bedste arbejdeskræft at give under mindste løn.

Der skal jo være plads til gode og lidt dårligere arbejdes kræft ,vi kan jo alle ikke være lige gode.

Ser desuden frem til flere ting der gør man belønner den gode indsats på arbejdes market

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 16:15
Hvor mange stjerner giver du? :

weddingdeluxe:
Meld dig ud af fagforeninger så ups der er ingen mindste løn!

Afhængig af branche, historik osv. tror jeg nærmere det hedder: Drop overenskomsten, og ups så har du blokadevagter.

Og du har ret i at der ikke er nogen krav nogen steder, men hvis du bliver "udset" af fagforeningerne, skal de nok sørge for at du makker ret :o)

Bare se hvordan det gik for bl.a. Nørrebro Bryghus, fordi de ikke ville lave en overenskomst med 3F.

Så selvom der ikke er krav om mindsteløn, håber jeg da at du og andre behandler folk ordentligt. også lønmæssigt. Men gør du ikke det, skal fagforeningerne nok komme efter dig, hvis de finder ud af det.

Derudover håber jeg da ikke at der er nogen der betaler voksne medarbejdere hverken 65 eller 85 kr. i timen, men sørger for at de får en ordentlig løn.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Side 1 ud af 6 (57 indlæg)