Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Koster en indbygger i Danmark 800.000 i hele sin levetid?

Side 3 ud af 4 (31 indlæg)
Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Så skal du nok ikke gå meget i skole, ligge på hospitalet eller være i fængsel for den sags skyld.

Fra Herning
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 875
Skrevet kl. 18:22

Til trådstarter:

Det er stadig sort snak for mig.

Hvor vil du hen ? Er der nogen der skal skydes ? Og i så fald hvem ?

Fra Aarhus N
Tilmeldt 6. Sep 10
Indlæg ialt: 423
Fra  Jens Juul Nielsen Skrevet kl. 18:24

Det er blot en generel debat - jeg ønsker ikke at skyde nogen...

Hvis du er enig eller uenig er du meget velkommen til at komme med et indlæg.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 18:28

jjn:
Hej igen Mikael
Mikael christiansen:
hvad sker vis vi arbejder mere end de 12 minutter hverdag f.eks, 2 timer
lad os bare tage udgangspunkt i dette. Er vi enige om, at de eneste, der bidrager til samfundet er de private virksomheder? Lad os bare sige at de arbejder lidt mere og dermed tjener mere og dermed betaler mere i skat. Hvad sker der hvis vores kæmpe store statsapparat arbejder mere? Skal disse ikke have mere i løn for det ekstra arbejde? Det giver en ekstra udgift for statskassen - det giver ingen mening. Det er så rigtigt, at man også her vil betale mere i skat, men det holder jo ikke i sidste ende.
Mikael christiansen:
hvad vis nu vi havde lavet en fremtidens prognose fra 1930 krise og vi sagde den holdte , ja så vil det se sort ud nu
Der er uden tvivl sket et holdningsskifte siden da. I dag handler det væsentlig mere omkring hvad folk at krav på. Igennem 50 år har vi gjort danskerne mere og mere vant til at staten altid bare betaler. Det holder jo ikke i længden.

jeg kan ikke spå om fremtiden i alt det du skriver er vis...det skete ikke i 30erne der vil på et tidspunkt ske en naturlig udvikling og det sker lige vel hvad ellers gå Danmark fallit.

ja , holdning skrift er ved at ske korrekt mange unge vil gerne være uafhænging af offentlige ydelser http://old.konservativungdom.dk/holdninger-og-debat/politisk-program/den-offentlige-sektor/ vis søger kigger rundt er de unge mere tanken mod mindre offentelige ydelser end de gamle er , kigger på de fleste politik partier , så jeg tror fremtiden skal vi nok klare , med jo før jo bedre de unge holdinger kommer til

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:51

Nu aner jeg desværre ikke meget om økonomi, men hvad gør vi egentlig galt i Danmark?

Hvis man kigger på lande som eksempelvis Andorra og Schweiz, så er der tale om lande på størrelse med (for Schweiz' vedkommende) eller langt mindre (hvad Andorra angår) end Danmark.

Begge lande har lav arbejdsløshed, høj levealder, gode levestandarder, et godt uddannelsessystem, sund økonomi og en velfungerende sundhedssektor. Alligevel er der tale om lande, hvor beskatningen praktisk taget er nul eller ganske lav.

Hvad er det de gør rigtigt, siden de kan få det hele til at fungere alligevel, uden at majoriteten af borgerne tilsyneladende skal være en belastning for samfundet? Jeg ved at ca. 80% af Andorras bnp stammer fra turisme, Schweiz ved jeg ikke med, udover at det vist hovedsageligt er eksport?

Jeg synes umiddelbart ikke at forskellen i velfærden er så forfærdeligt stor, så for mig virker forskellen ift. beskatningen og belastningen den enkelte borger åbenbart udgør forholdsvis absurd.

Er der noget jeg har overset, eller noget Danmark har overset? Nogen der er søde at oplyse mig lidt?

~ Amaris

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 1367
Fra  Market Extensions Styrpaavarmen Skrevet kl. 23:33

Morten88:

Halfdan Timm:

Kender du den der med nogle sten og et glashus?

Du er selv igang med at hævde dig på trådstartes bekostning - ganske anonymt.

Er du fuld? Det er kun torsdag!

. . . Come on! Jeg hævder mig ikke - jeg synes blot det er til grin at han liiige skulle pointere at han havde betalt for en del selv, og nej jeg er hverken jaloux eller en jantelovs-rytter! Men det der var en opmærksomheds-bemærkning.

Jeg er anonym, men jeg kalder mig heller ikke for noget jeg ikke kan bevise.

Jeg tror de fleste har været fuld på en torsdag - hvad fanden' jeg gør det da også indimellem.. Cool

Hos www.bedrenaetter.dk sælger jeg alt til soveværelset. Skal du have en ny seng? 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15052
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 23:49

Morten88:

Sikke en sej lille detalje om at du har tjent flere millioner kroner. Bak det op, og så kan jeg som én tage dig seriøs.

Hvad er tråden? En seriøs debat, eller en tråd hvor man skal hæve sig selv - og gøre sig opmærksom på sig selv?

Vel og mærke anonymt!

Jeg har intet imod anonymitet, men at sige man har betalt millioner af kroner i skat, virker forkert at sige af en anonym.

Useriøst.

Øøøøhhhhh hva er dit problem? 10 år på arbejdsmarkedet, og en gennemsnits dansker har betalt et par mio i skatter, arbejdsmarkedsbidrag mm... Så hvor er der lige nogen, som hæver sig?

Er det ik mere ANONYME dig, som pisker en stemning op?

Og så kræver du endda dokumentation for påstanden... Et godt råd herfra. Prøv at tjek Danmarks Statestik, og kig under GENNEMSNITSLØNNEN i 2009 eller 2010. Så har du beviset for trådstarters totalt harmløse påstand...

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 1367
Fra  Market Extensions Styrpaavarmen Skrevet kl. 23:57

Amaris Charvell:

Nu aner jeg desværre ikke meget om økonomi, men hvad gør vi egentlig galt i Danmark?

Hvis man kigger på lande som eksempelvis Andorra og Schweiz, så er der tale om lande på størrelse med (for Schweiz' vedkommende) eller langt mindre (hvad Andorra angår) end Danmark.

Begge lande har lav arbejdsløshed, høj levealder, gode levestandarder, et godt uddannelsessystem, sund økonomi og en velfungerende sundhedssektor. Alligevel er der tale om lande, hvor beskatningen praktisk taget er nul eller ganske lav.

Hvad er det de gør rigtigt, siden de kan få det hele til at fungere alligevel, uden at majoriteten af borgerne tilsyneladende skal være en belastning for samfundet? Jeg ved at ca. 80% af Andorras bnp stammer fra turisme, Schweiz ved jeg ikke med, udover at det vist hovedsageligt er eksport?

Jeg synes umiddelbart ikke at forskellen i velfærden er så forfærdeligt stor, så for mig virker forskellen ift. beskatningen og belastningen den enkelte borger åbenbart udgør forholdsvis absurd.

Er der noget jeg har overset, eller noget Danmark har overset? Nogen der er søde at oplyse mig lidt?

~ Amaris

Schweiz har investeret bedre i fremtiden i fortiden, og har jo nok verdens bedste offentlige skolesystem, tilgengæld også verdens dyreste. Men uddannelses niveauet gør at det er et attraktivt land for virksomheder der kan forøge værdien af deres servicer/produkter meget med hjælp fra højtuddannede.

Derudover så har de nogle gode store internationale virksomheder og banker der giver godt i statskassen, og formentlig er deres udgifter til militær nærmest ikke eksisterende.

^ Kunne være nogle af grundene. 

Hos www.bedrenaetter.dk sælger jeg alt til soveværelset. Skal du have en ny seng? 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15052
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:06

Amaris Charvell:

Andorra er lidt svært at sammenligne med, da det er mere eller mindre et turist land, som også har nogle skattefordele for større selskaber!

Schweiz er straks mere interessant.
I Schweiz er der over 110.000 ansatte i banksektoren, som forvalter kapital primært fra udlandet. Er det 60-70% eller der omkring, som er udenlandsk kapital?

Dertil kommer fidusen ved, at have selskab i Schweiz. De fleste større international koncerner, har enten datterselskaber, holdingselskaber eller driftsselskaber i Schweiz. Og det skaber masser af arbejdspladser.

Dertil kommer en stor eksport af ure og chokolade, samt en stor andel turisme...

Med andre ord, så er Schweiz dygtig til, at tiltrække velhavende personer og firmaer, og dermed få dem til at spytte penge i kassen. Det gælder både i form af skatter, afgifter og arbejdspladser...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:05

Hej Martin og Fashion-Seller.

Mange tak for Jeres svar begge to. Jeg sammenlignede med vilje med andre europæiske lande, der ikke var større end DK, og havde et velfærdssystem nogenlunde på niveau med DK. Andorra er korrekt nok langt mindre, men lad os så bare holde fast ved Schweiz, hvor landarealet er stort set nøjagtig det samme, og befolkningstallet også rimelig tæt på hinanden, dog lidt større i Schweiz (her ligger de vel lidt nærmere Sverige eksempelvis).

Det I skriver, stemmer sådan set meget godt overens med min egen opfattelse af, hvad de pågældende lande gør rigtigt. Det jeg har svært ved at forstå, er hvorfor vi dog ikke lærer noget af det i DK og følger det gode eksempel? Pt. gør vi jo, hvad angår det at tiltrække selskaber og investeringer i hvert fald, jo nærmest det stik modsatte.

Da vi sænkede virksomhedsskatten i DK fra 80'erne og ned til det halve over et par årtier, så fordobledes indtægten fra samme jo (fra at udgøre 2,1 % af DK's bnp i 1987, til at udgøre 4,3 % i 2006 hvis jeg husker korrekt?). 

Hvorfor er der ingen der er nysgerrige efter at se om den positive effekt ville fortsætte, hvis man sænkede den endnu mere? Altså hvor langt ned man kunne trække den, før det ikke længere afstedkom et positivt resultat?

Det er jo ikke blot et spørgsmål om at der sidder nogen og synes at "Det kunne være en skide god idé, lad os prøve det", uden noget konkret at begrunde det med. Vi har allerede set en positiv effekt af det herhjemme, og vi kan se at det fungerer overordentligt vel for eksempelvis Schweiz. Som man så ofte hører fra succesfulde forretningfolk: "Success leaves clues".

Og det er så derfor jeg spørger, om det er mig der har overset noget (en grund til at samme model ikke skulle kunne fungere lige så vel for Danmark), eller om man blot i Danmark er både døve og blinde, og ikke kan se svaret selvom det bliver viftet lige foran næsen på én? Det er dét jeg ikke forstår!

Jeg ved udmærket godt at man ikke laver den slags ændringer natten over, men jeg synes blot heller ikke at jeg ser ret mange tiltag der går i den retning? Jeg mener såmænd også at vi i bund og grund har et fint grundlag for at skabe langt større indtægter fra turisme i Danmark, men også på dette punkt, synes jeg at vi modarbejder os selv lidt. Det er ikke ligefrem "Danmark med de åbne arme", der bliver tegnet et billede af for tiden.

~ Amaris

Side 3 ud af 4 (31 indlæg)