Nu fik jeg ( igen) ødelagt løbeturen, fordi "sønderOmme og omegns Syklub" synes det ville være alletiders ide, hvis jeg lige kunne sponsorere deres månedlige aftenmøde. Jeg tror jeg efterhånden får mellem 10 og 15 henvendelser pr. uge nu - og jeg taler ikke om godgørende formål - næ det er sku alle mulige mærkelige lokale arrangementer.
Hvad tror de lige reklameværdien er ( hvis de da overhovedet ligger brochuren/reklamen frem).
Er der ligesåmeget "tiggergang" hos jer andre med webshops - eller er det bare fordi jeg har en slikbutik ?
Det ser jeg også rigtigt meget (mere) af, men jeg tror det hænger sammen med at mange foreninger dels ikke tør hæve kontigenterne, dels har svært ved at fastholde de nuværende medlemmer. Især lige omkring april/maj hvor mange foreninger har deadline på fornyelserne.
På den anden side set, kan man jo også se optimistisk på det. Der er nogen der har lagt mærke til din forretning, og anser den for så succesfuld at du da fint kan sponsere noget hos dem.
Jeg plejer at sende en lille prøvekuvert med en ting og en lille hilsen om at jeg desværre ikke kan sponsere deres udmærkede formål i deres spændene og interessante forening, - og ønsker dem al mulig held og lykke i fremtiden.
Det kan gøres for en flad 50´er hos mig, - og på sigt skaber det vel lidt goodwill. Hvis ikke, så har man da ikke ødelagt nogens dag
Det er godt nok mange henvendelser og hænger nok sammen med, at du sælger slik som "alle kan bruge"
Vi får ca. 1-2 henvendelser om ugen med den slags, primært på email.
Fornylig fik vi en henvendelse fra selveste Aller (I ved...dem der omsætter for nogle mia. om året) om ikke vi havde lyst til at sponsorere en jukebox til deres firmafest!
Hvis ikke firmaerne skulle betale for vores ydelser så ved jeg sgu ikke rigtig hvad vi skulle leve af ;-) Jeg tænkte at det var lidt flabet af dem at spørge, men på den anden side kan man jo højst få et nej...
Jeg ved ikke om de store firmaer er klar over at medarbejderen ringer rundt og "tigger". Jeg synes sku det er for pinligt af sådanne store firmaer gør det - har også selv haft et par stykker i mia. klassen, hvor man netop tænker - hvad sker der for jer ?
Ja, helt ærligt! Vi er også blevet kontaktet af Aller. Man kan jo ikke drive forretning ved at give alting væk gratis.
En ting er, hvis det går til et godt formål. F.eks. har vi lige tilbudt gratis lån af sumodragter til et arrangement til fordel for tsunami-ofrene i Japan, men til en firmafest... nej det er sgu ikke i orden!
Jeg tror da heller ikke Aller f.eks. vil give 12 månederst gratis magasiner til alle Aminos brugere.
Hvis man har et eller andet, der ikke er fastnaglet, vil der altid være nogen der vil ha' det.
Hvis nogen øjner at man kan løse IT problemer er der også altid fremmede der tror jeg glædeligt stiller mig gratis til rådighed for dem. Så sent som forleden havde jeg endda en IT-Supporter (jeg ikke kender) på LinkedIn, der ikke mente hun kunne tænke selv fantaserede sig til at jeg nok ville afsætte en halv time til at finde ud af hendes problemer.
Jeg kunne dog ikke undlade at tænke mht Aller og andre virksomheder, at det jo var en god chance for at spørge hvad I selv fik I bytte.
Mht foreninger er det jo nok fordi rygtet er gået om at de kan få i hovede og røv. For det har de nemlig tit fået.
Jeg kunne dog ikke undlade at tænke mht Aller og andre virksomheder, at det jo var en god chance for at spørge hvad I selv fik I bytte.
Jeg svarede pænt tilbage med et tilbud med pris og skrev samtidig, at hvis de kunne tilbyde mig noget relevant markedsføring i bytte, så kunne vi nok finde ud af noget (det skal selvfølgelig bogføres korrekt, så SKAT er med på den)
Når folk henvender sig vedr. velgørende formål, tager jeg som minimum deres henvendelse seriøst, og overvejer hvorvidt det er noget jeg kan og vil være med på.
Vi svarede naturligvis også pænt tilbage med besked om prisen for det der blev forespurgt på. Der kom dog aldrig noget svar retur fra Aller...
Det må vel være definitionen af "velgørende formål", som er under disskusion - jeg mener ikke at det er velgørende at sponsorere en firmafest. Velgørende formål i min forstand er, hvis der f.eks. indsamles til at hjælpe folk i nød eller personer, organisationer osv, som ikke har mange midler at gøre godt med.