Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

multimedieskat i personligt enmands ApS og hvordan bogføres i Summasumarum?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 08:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Min søn driver ApS og er eneste ansatte. Selskabet skal betale hans telefon og internet og stiller computer til rådighed – alt sammen helt nødvendigt for driften. Dermed skal han betale multimedieskat.

Ved skatterådsmøde i Gladsaxe erhvervsråd fik vi at vide, at man helt enkelt tager 250 kr. til indtægt i virksomheden per måned og derved bliver der skattet af 3000 kr. per helår.

Jeg forstår at dette vil virke i personligt ejet selskab under virksomhedsordningen, men hvad med et ApS hvor sønnen er ejer og eneste ansatte. Kan han bruge samme nemme metode og tage 250 kr./mdr. = 3000 kr./år til indtægt i selskabet, når det betaler hans telefon?

Eller skal han forskudsregistrere at han har fri telefon i den personlige indkomst – og i hvilken rubrik i forskud i så fald?

-----------------------------

Hvis vi taler summasumarum, hvorledes (på hvilke konto numre) skulle i så fald indtægten på de 250 kr tages - det er jo ikke omsætning?

Det rækker vel ikke at bare tage de 250 kr per måned = 3000 kr per år som personlig andel telefon på 7640 og resten som telefon udg på 7600 for at han derved skal betale medieskat

Er vi der, at han SKAL oplyse skat om at han har medieskat at betale i forskud, og så bare tage telefonen fuldt ud i virksomhedsregnskabet?

Håber jeg fik det forståeligt - jeg ved faktisk heller ikke hvordan han opgiver at han har medieskat i forskud - og går så også ud fra, at virksomheden faktisk skal opgive det til skat - men hvordan?

venligst John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:16

Hej John H

Hvis din søn er ansat i selskabet og modtager løn hver måned, så tillægges multimediebeskatning til beregningsgrundlaget for AM-bidrag med kr. 250 pr. måned. Efter beregning af AM-bidrag og A-skat mv. fratrækkes beløbet igen. Dermed er din søn blevet beskattet.

Hvis han anvender et lønbehandlingsbureau (Danløn, Multidata eller lignende) så har de specifikke rubrikker hvor multimediebeskatningen skal fremgå.

Der er ikke krav om, at beløbet skal forskudsregisteres, men da det jo er en indtægt kan han jo godt gøre det og dermed undgå restskat af beløbet omend skatten af kr. 3.000 er begrænset.

Når din søn beskattes af multimedier tager i naturligvis telefonen fuldt ud i selskabets regnskab.

Med venlig hilsen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:14

Tak for hurtigt svar - men jeg skal jo være besværlig, for han har ikke planer om at trække løn ud de første 4-6 måneder, og hvordan betaler han så multimediebeskatning.

Mon det rækker, at jeg til selskabets resultat til skat - tillægger de 3000 kr per år - derved kommer der jo 3000 kr til beskatning - men jo ikke til AM bidrag, hvis ikke han hæver løn. 

Jeg er lidt i vildrede med hvad jeg i et ApS gør men en ejer der skal betale multimedie, men ikke trækker løn i de første 4-6 måneder

vh John

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:37

Hej John

Jeg mener, at en pragmatisk løsning må være, at din søn lader sig beskatte af et højere beløb, når han begynder, at udbetale løn til sig selv, f.eks. 7 x 250 i juli, hvis det er første måned han udbetaler løn.

Antager vi, at han slet ikke udbetaler løn til sig selv fra selskabet i 2011, så skal han selvangive kr. 3.000 som lønindkomst og dermed kommer skatten til betaling.

Jeg vil mene, at den helt korrekte løsning er, at din søn skal have en lille løn hver måned for at dække skatten af rådigheden over multimedierne. Men det er jo administrativt krævende, og SKAT vil næppe forholde sig negativt, såfremt I følger ovenstående pragmatiske løsninger.

Med venlig hilsen 

Fra Hadsten
Tilmeldt 16. Mar 08
Indlæg ialt: 462
Fra  Vesterskov Bogføring Skrevet kl. 20:47

Alle lønsystemer har, mig bekendt, mulighed for at ændre beskatningsbeløbet for multimedieskatten.

Så Anders har fuldstændig ret. Ved første lønseddel sætter han sin multimedieskat til 250 kr. pr. måned for alle måneder til og med lønsedlen. Dermed er han med og sætter den efterfølgende til 250 kr./md.

Ved ikke at lave en lønsedler de første måneder undgår han også at skulle betale ATP, men det er jo så en helt anden historie.

mvh
Michael

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:07

Jeg er helt for den pragmatiske linie. Han har altid betalt sin skat uden problem, og jeg har også lidt svært ved at tro de ikke ville acceptere, enten de 250 kr per måned fra det øjeblik han begyndte og hæve løn, og hævede han slet ikke, så kan jeg ikke se hvordan firmaet skal opgive multimedie til skat - men derimod kan han jo selvangive 3000 kr ekstra (honorar eller hvad som helst hvis han slet ikke tog løn)

Han har netop allerede opgivet sin forventede løn som den løn han fik som lønmodtager i Januar + 3000 kr i forskud - og det kan ændres samme sekund han ser overskud og mulig løn

vh 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)