Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nordea vil ikke have udviklingshæmmede ind i Banken!

Side 4 ud af 5 (41 indlæg)
Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 20:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mark

Jeg tror det har meget, at gøre med hvor meget overskud man har i sit eget liv, hvor irriteret vs. hvor overbærende man er.

Selv er jeg for et lille 1/2 års tid siden flyttet fra ydre Nørrebro til Hellerup (Strandvejen), og en af de små sjove forskelle er at folk i køerne på Nørrebro var meget ærekærer med at ingen skulle snyde over, mens jeg i Hellerup 2 gange har oplevet at folk fik en plads foran i køen.

Jeg kan godt forstå hvis man er superpresset og har problemer med at få det hele til hænge sammen, at det kan være irriterende at vente på udviklingshæmmede eller andre for den sags skyld, måske skulle der en speciel kø for den slags mennesker.

Selv glædes jeg når jeg kan mærke at den slags bare ikke går mig på og jeg har ikke noget imod at vente lidt ekstra, jeg synes det er vigtigt at der er plads til alle, og priser mig lykkelig for at jeg kan være den overbærende, istedet for den der skal bæres over med (Medmindre jeg har drukket :-) )

Tilmeldt 5. Oct 10
Indlæg ialt: 118
Skrevet kl. 21:06
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg synes godt nok det er ulækkert, at vi lever i et samfund hvor sådan noget kan ske. Og at der så er nogen der synes det egentlig er ok - det forstår jeg slet slet ikke.

Jeg ville personligt ALDRIG blive sur/irriteret eller noget der ligner hvis jeg skulle vente på en udviklingshæmmet i banken. Var det hver dag ville jeg da bare løse det. Komme i banken på et andet tidspunkt, eller bruge netbank. Jeg har nemt ved at løse det - det har de måske ikke.

Hurra hurra, de fleste af os er sunde og raske! Det ville ikke skade, at give en lille bid overskud til dem der ikke har været så heldige.

Det burde være et fag i skolen "tænk på din næste" Stick out tongue

Charlotte

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:28

CharlotteR:

Fra Aarhus
Tilmeldt 1. Dec 09
Indlæg ialt: 481
Fra  GamerMus.dk Skrevet kl. 21:33

Det ville jeg aldrig nogensinde i min fjerneste tanker kunne finde på at gøre hvis det var min virksomhed. Men ja, det hele handler jo om penge i sidste ende... Desværre!

Find den gamer mus der passer til dine behov.

Tilmeldt 24. Aug 10
Indlæg ialt: 166
Skrevet kl. 21:41
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Poul Madsen:

CharlotteR:

Ja, så kan politikerne også få lov til at bestemme hvordan vi skal tænke. 

Det er et typisk ønske af folk, at andre skal været påtvunget samme tankegang og holdninger som dem selv. Behøver jeg at nævne eksempler på hvorfor dette generelt er en dårlig ting?

Om man synes, at udviklingshæmmede er engle eller dæmoner, skal ikke have betydning for hvordan folk driver deres virksomhed. Hvis et flertal i befolkningen synes at udviklingshæmmede skal tages vare på, så må det være staten der gør dette, ikke individet eller virksomheden.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:47
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Intetsigende:

Ja, så kan politikerne også få lov til at bestemme hvordan vi skal tænke.

Det er et typisk ønske af folk, at andre skal været påtvunget samme tankegang og holdninger som dem selv. Behøver jeg at nævne eksempler på hvorfor dette generelt er en dårlig ting?

Om man synes, at udviklingshæmmede er engle eller dæmoner, skal ikke have betydning for hvordan folk driver deres virksomhed. Hvis et flertal i befolkningen synes at udviklingshæmmede skal tages vare på, så må det være staten der gør dette, ikke individet eller virksomheden

Absolut enig! Det kan ikke siges mere klart end dette.

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 22:23

Keld:

Henrik, selvom jeg ikke var helt enig med dig i den politiske debat der var herinde for noget tid siden, så er jeg til gengæld helt enig med dig i denne sag Wink

Sådan som jeg ser det så er vi sgu et samfund i forrådnelse hvis dette bliver normen. Hvis alt skal gå op i business og kroner/øre, og vi dermed helt glemmer vores moralske ansvar som samfund og værne om de svageste. Kan vi forhelvede ikke behandle folk ordentlig og med værdighed, i stedet for udelukke dem fordi de måske koster lidt mere at have som kunder?

Hej Keld

Heldigvis er vi mennesker ikke enig om alt, sådan rent politisk, noget andet er menneskesyn, der er jeg meget glad for at vi to og mange andre deler de samme sysnpunkter Smile

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:07

hej

det er helt fint, så er der plads til en ny bank som man kunne åbne kun for udviklingshæmmede?

Jeg ved at det er folk der har stabilt med penge, de tager sjælndet nogle lån, de har altid penge på kontoen, er det så ikke penge i at åbne en bank?

Lina

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 07:54

Mark Jensen:
Tænk dig dog lige om, hvad nu hvis det var  dig som skulle vente 20 - 30 minutter i banken, supermarkedet eller hvor pokker det nu var hver eneste gang, fordi der står 3 med særlige behov foran dig i køen ville du så ikke med tiden blive irriteret, og måske finde en anden bank eller et andet sted at handle??

Nu har Lundsby skrevet det så fint, for det handler ret meget hvor man er i livet, og om man har overskud til andre mennesker. Jeg kan godt se problemmet, hvis det hele skal omhandle "Me, Myself and I, så er det jo nærliggende at mobbe en hel befolkningsgruppe, bare fordi man en dag kommer 30 sekunder senere ud af butikken.

Fra Holbæk
Tilmeldt 31. Mar 11
Indlæg ialt: 331
Skrevet kl. 08:21

Hej Lina... 

Hvis jeg var ansvarlig for Nordea ville jeg aldrig åbne en bank kun for udviklingshæmmede da der for det første ikke er nok udviklingshæmmede til at det kunne betale sig i en kreds. Og det ville også være for dyrt, jeg tror ikke at der vil være profit i det. Det er jo sjældent de udviklingshæmmede tager bank lån osv. (generalisering). For stort minus for Nordea. 

Det hér er godt nok dårlig pr for Nordea, det rammer jo så mange danskere (også mig!) og det kan godt være at de er ''vendt på en tallerken'' efter tv2's opslag. Men det forandre ingen ting for mig, de udviklingshæmmede må føle sig SÅ uønsket efter det her. 

Desuden har jeg aldrig været den største fan af Nordea.

Daniel :-)

Side 4 ud af 5 (41 indlæg)