Det burde være et fag i skolen "tænk på din næste"
Ja, så kan politikerne også få lov til at bestemme hvordan vi skal tænke.
Det er et typisk ønske af folk, at andre skal været påtvunget samme tankegang og holdninger som dem selv. Behøver jeg at nævne eksempler på hvorfor dette generelt er en dårlig ting?
Om man synes, at udviklingshæmmede er engle eller dæmoner, skal ikke have betydning for hvordan folk driver deres virksomhed. Hvis et flertal i befolkningen synes at udviklingshæmmede skal tages vare på, så må det være staten der gør dette, ikke individet eller virksomheden.
Jeg kan godt se hvad du mener, og ja selvfølgelig er det en super dårlig idé med en påtvunget tankegang, der er vidst ingen der skal tænke længe før der dukker nogle rigtige dårlige eksempler op! Men når det så er sagt, kan du så ikke se at en virksomhed ikke kan udelukke en hel befolkningsgruppe? Som jeg også nævner i mit tidligere indlæg, så ville det fra mit synspunkt være helt fint hvis Nordea sagde "Man kan ikke hæve penge i banken mere", for så ville det ikke være på grænsen til diskrimination, men derimod en general beslutning fra bankens side, og den er der jo ikke nogen der kan ændre på så længe den er lovlig, og det vil den jo være i denne sag, hvis det var det de gjorde.