Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er "MS Denmark" ved at synke, eller har forretningen Danmark en fremtid?

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 2. Sep 10
Indlæg ialt: 539
Fra  Minutdesign Skrevet kl. 23:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 5 person

Jeg tror i undervurderer danskerne, - måske fordi i selv har levet en i en beskyttet verden hvor akedemikere har fortalt jer teoretiske ting, som forudsætter at udviklingen kan sættes ligninger hvor man har styr på facit.

Danmarks suverænt største problem, er at vi har en syg ledelseskultur i danske virksomheder. Vi har en hel generation af erhvervsledere der som sommerfugle flagrer rundt i landskabet. De aflønnes og bedømmes efter resultater på den korte bane, og derfor skabes der simpelthen ikke rum eller plads til innovationen. Der som evolutionen tager tid, for at kunne skabe noget der kan overleve på sigt. 

Danskerne har en hurdle vi alle skal over, - nemlig frihed, lighed og broderskab skal afskaffes.  

Vi skal som samfund tage vare på dem der ikke kan klare sig selv. De skal have det bedste i verden. Alle andre skal have et spark i røven.

Kort sagt, skal vi lære at de frie valg vi foretager os har konsekvenser som det offentlige ikke nødvendigvis skal betale for.

Det samme dystre billede som nogle tegner nu, har vi haft rigtigt mange gange tidligere. Forskellen er bare, at tidligere generationer havde kæmpet sig til deres rettigheder, mens de nuværende generationer har fået alt forærende. Derfor tror du/i at den situation Danmark er i nu, - er en krise. Men det er nu mest jer  i 20´rne og 30`erne og jeres teoretikere.

I har været vant til at de beskidte sokker på forunderlig vis selv har fundet vej til vaskemaskinen, - og selv om i ved bedre, har i ikke ændret på jeres vaner. 

Nu er vi så kommet til en tid, hvor der ikke er flere rene sokker i skuffen. Når det om kort tid kommer dertil, at man heller ikke længere kan være bekendt at have sokkerne på mere, - så begynder man at vaske selv.

Det kalder jeg ikke en krise - men en sund udvikling :)

Fra København
Tilmeldt 9. Feb 10
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 23:24

Jimi Hove:

Skal jeg nævne bare èn ting inden jeg trækker mig lidt tilbage herfra, så er det at vores velfærdssamfund gør at , du kan sælge til alle danskere, da alle har en eller anden form for indkomst. Det bare en ting. Jeg kunne tale i timevis om muligheder, men ingen gider alligevel at høre om det. De vil hellere flygte fra båden, og skyde skylden på alle mulige andre.'

Ved du tager fejl. Jeg vil i hvert fald gerne lytte til dig i timevis. Du er tophammerende genial og fremsynet. Du kunne være en rigtig god læremester.

Jeg arbejder som reklameopfinder, og jeg kører med 12.000 kr/t. Skal du have et lift med?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:35

Jimi Hove:
Skal jeg nævne bare èn ting inden jeg trækker mig lidt tilbage herfra

Hej Jimi

Selvom vi har et meget forskelligt syn på tilværelsen. Så kan jeg absolut følge dig. Jeg synes personligt også at der er kommet for mange sort seer og for meget fankultur her på siden.

/Kenneth

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 00:37

Hej Michael,

Tak, og i lige måde. Jeg er glad for at se at du er begyndt at tage dine første skridt ud i at kapitalisere på dit talent.

Jeg skal som lovet , nok stadig kontakte dig. De 2 ½ år med 15 timers arbejder hver eneste dag, tog hårdere på mig end jeg havde regnet med. Så jeg sover rigtig meget for tiden , og slapper bare af.

Men det går kanon godt, og hvis jeg kan skabe vækst, så kan alle. Det lyder som en klichè, men sådan er det.

Nu vil jeg skabe endnu mere succes, og så vender jeg sikkert tilbage, måske med min egen blog, med gode tips og råd... og positive tanker.

Men dig glemmer jeg ikke Michael. Og hvis du vil gøre mig en lille tjeneste, så lad være med at bruge ordet psykopat på din side, ikke engang for sjov. Jeg har kendt et par psykopater, og du er så langt at være psykopat som man kan komme.. og så sælger det ikke særlig godt at kalde sig det :-)

Vi snakkes ved

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra København
Tilmeldt 9. Feb 10
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 00:52

Jimi Hove:

Jeg skal som lovet , nok stadig kontakte dig. De 2 ½ år med 15 timers arbejder hver eneste dag, tog hårdere på mig end jeg havde regnet med. Så jeg sover rigtig meget for tiden , og slapper bare af.

Jeg glæder mig også meget til det.

Jimi Hove:

Nu vil jeg skabe endnu mere succes, og så vender jeg sikkert tilbage, måske med min egen blog, med gode tips og råd... og positive tanker.

Den blog, den kommer til at rykke for vildt, den bliver nok én af de bedste herinde på Amino, hvis det altså er her den skal læses.

Jimi Hove:

Men dig glemmer jeg ikke Michael. Og hvis du vil gøre mig en lille tjeneste, så lad være med at bruge ordet psykopat på din side, ikke engang for sjov. Jeg har kendt et par psykopater, og du er så langt at være psykopat som man kan komme.. og så sælger det ikke særlig godt at kalde sig det :-)

Ja, det kan godt være det psykopat skal slettes. Men, er sindsyg så ikke godt nok - sindsyg god markedsførig. Jeg kan godt lide sådanne uhyggelige ord. Nå, men måske det skal rettes til innovativ markedsføring. Nå, det må jeg lige tænke lidt over - det var nu mere bare for at give det lidt kant.

Jeg arbejder som reklameopfinder, og jeg kører med 12.000 kr/t. Skal du have et lift med?

Fra Fredericia
Tilmeldt 21. Dec 08
Indlæg ialt: 679
Fra  Asia Property Innovation Co. Ltd. Skrevet kl. 06:53

Jimi Hove:

Jeg ved èn ting, og det er at alt for meget af Amino er ved at udvikle sig til en selvmordsekt, som ligeså godt kunne isolere sig ude i junglen og spise gift, fordi alle er efter dem.

Der er SÅ mange muligheder i DK, men de bliver desværre sjældent nævnt udover lidt affiliate, så der er desværre ikke så meget iværksætterforum over det, set fra mit lille hjørne.

Skal jeg nævne bare èn ting inden jeg trækker mig lidt tilbage herfra, så er det at vores velfærdssamfund gør at , du kan sælge til alle danskere, da alle har en eller anden form for indkomst. Det bare en ting. Jeg kunne tale i timevis om muligheder, men ingen gider alligevel at høre om det. De vil hellere flygte fra båden, og skyde skylden på alle mulige andre.'

Vi ses til nogle sjældne få indlæg her fra i fremtiden.

Hyg jer i udlandet. Jeg giver den fuld skrue her i DK

Hej Jimi
Ja du har ret i at der er enorm mange muligheder her i DK, men min pointe er heller ikke at disse muligheder ikke findes, det er mere at der er så få mennesker i DK der prøver at gribe dem og prøver at bidrage til samfundet og Danmarks vækst generelt. Langt de fleste mennesker i DK har det fint med at være lønmodtagere og det er jo fint, for sådan nogle skal vi jo også have, men jeg synes bare at der i samfundet generelt mangler noget skaber- og resultat-lyst. Der skal jo være nogle der går forrest og sår nogle frø og dem har vi heldigvis også mange af, men skaber disse tilstrækkelig vækst og innovation i vores samfund, så MS Danmark fortsat kan holde sig flydende?

Som en anden i denne tråd også er inde på, så er mange vokset op med, at hvis ikke man selv fjerner sine beskidte sokker og smider dem i vaskemaskinen, ja så er der nok en anden der gør det - altså står mange også og ser til, uden at foretage sig noget konstruktivt til egen eller samfundsmæssig vinding. 

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 07:04
Michael:
Jeg tror i undervurderer danskerne, - måske fordi i selv har levet en i en beskyttet verden hvor akedemikere har fortalt jer teoretiske ting, som forudsætter at udviklingen kan sættes ligninger hvor man har styr på facit.

Jeg håber da jeg undervurderer danskerne. Men når jeg hører dem udtale sig om fremtiden, og læser meningsmålinger (og valgresultater :o) ), er det svært andet. Men jeg kan garantere at det ikke er fordi jeg har levet nogen beskyttet tilværelse, og der har ikke været nogen akademikere til at fortælle mig noget som helst.

Det samme gælder i øvrigt dit billede med sokkerne. Jeg har på intet tidspunkt fået forærende, men har kæmpet for de ting jeg ville opnå. Så hvis jeg skal opfatte det som om jeg er en forkælet snotunge der ingenting kan klare selv fordi jeg er bekymret for fremtiden, kan jeg ikke rigtigt tage det til mig. Beklager.

Men jeg tvivler på at vi ved at fortsætte i samme spor som nu, kan bevare det "velfærdssamfund" som vi har i dag. Og jeg bliver træt når jeg hører klukkende danskere kræve, kræve og kræve. Det de så er villige til at give som modydelse, er for de flestes vedkommende: ingenting.

Nu gætter jeg bare, men jeg tror ikke at det er sådan klaveret spiller.

Men jeg er helt enig i at vi skal tage hånd om dem der ikke kan selv, og losse de andre hårdt bagi. Se det ville være et kærkomment tiltag, og et signal om at der sker noget. Men jeg kan bare ikke rigtigt få øje på at det er det der sker.

Men fuck it. Jeg skal nok klare mig, så hvad der sker omkring mig, er i virkeligheden ikke min hovedpine. Så det kan være at jeg skal lade være med at tænke så meget på det :o)

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 08:39

Kun sølle danskere lægger skylden for nedgangen i dansk økonomi over på bistandsklienter og førtidspensionister. Det hele drejer sig om at få en økonomipolitik der henviser folk til et bedre erhvervsmønster.

Man kan godt diskutere om det er rimeligt at en som Fiz Fiz får 600000 om året, men hvorfor ikke lave en politik der gør det attraktivt for bistandsklienter og førtidspensionister at yde det de kan? Først giver man dem så de har til en tålelig tilværelse og så siger man til dem at at hvis de tjener penge bliver de modregnet oveni skatten så de kan tjene 20 kr i timen og bistandsklienten skal betale ydelsen tilbage. Mange i denne gruppe har god tid, men få penge. Hvis man investerede i denne gruppe ville der komme meget mere fremdrift i samfundet. Lad dem betale skat af det de øger deres indtægt med men fjen al ekstra beskatning. Samfundet må se i øjnene at det er bedre at en førtidspensionist driver en webshop i udlandet og tjener 2000 hjem til Danmark end at han ikke foretager sig noget.

80% af vores uddannelsespladser går ud på at servicere vores egen befolkning, folk betaler skat i forhold til deres indtjening og ikke hvor pengene hidrører fra. Ville fremtidsudsigter for Danmark ikke se bedre ud hvis 80% af uddannelsespengene blev brugt på uddannelser der tjener penge hjem til Danmark. Hvorfor ikke sige at alle der tjener deres penge i udlandet og betaler skat i Danmark kan nøjes med 10% i skat og så lade alle andre der nyder godt af det høje danske løn og pris niveau betale mere i skat end i dag.

Vi betaler verdens højeste lønninger til offentligt ansatte. Mens et stort antal offentligt atsatte hiver lønninger hjem på 30-50000 per måned, forsøger i at gøre det til et problem at en bistandsklient får 16000. Det offentlige betaler store summer for at disse bistandsklienter kan presses i arbejde med løntilskud osv. men man vil ikke hjælpe dem til helt eller delvis at klare sig som selvstændig.

Det samfundet har brug for er nytænkning og reformer, det er ledelsen der ikke fungerer når økonomien ikke hænger sammen!!! 

Tilmeldt 5. Apr 11
Indlæg ialt: 167
Skrevet kl. 15:32

En interessant debat, tak for den.

Jeg brugte en del energi på at kigge efter hvad "MS" er en forkortelse for, men fik ikke øje på den - nogen der kan hjælpe?

Fra Fredericia
Tilmeldt 21. Dec 08
Indlæg ialt: 679
Fra  Asia Property Innovation Co. Ltd. Skrevet kl. 16:20

MS er en betegnelse som ofte ses på store skibes navne. Jeg mener at det står for Motor Ship...

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)