Jeg tror i undervurderer danskerne, - måske fordi i selv har levet en i en beskyttet verden hvor akedemikere har fortalt jer teoretiske ting, som forudsætter at udviklingen kan sættes ligninger hvor man har styr på facit. Danmarks suverænt største problem, er at vi har en syg ledelseskultur i danske virksomheder. Vi har en hel generation af erhvervsledere der som sommerfugle flagrer rundt i landskabet. De aflønnes og bedømmes efter resultater på den korte bane, og derfor skabes der simpelthen ikke rum eller plads til innovationen. Der som evolutionen tager tid, for at kunne skabe noget der kan overleve på sigt. Danskerne har en hurdle vi alle skal over, - nemlig frihed, lighed og broderskab skal afskaffes. Vi skal som samfund tage vare på dem der ikke kan klare sig selv. De skal have det bedste i verden. Alle andre skal have et spark i røven. Kort sagt, skal vi lære at de frie valg vi foretager os har konsekvenser som det offentlige ikke nødvendigvis skal betale for. Det samme dystre billede som nogle tegner nu, har vi haft rigtigt mange gange tidligere. Forskellen er bare, at tidligere generationer havde kæmpet sig til deres rettigheder, mens de nuværende generationer har fået alt forærende. Derfor tror du/i at den situation Danmark er i nu, - er en krise. Men det er nu mest jer i 20´rne og 30`erne og jeres teoretikere. I har været vant til at de beskidte sokker på forunderlig vis selv har fundet vej til vaskemaskinen, - og selv om i ved bedre, har i ikke ændret på jeres vaner. Nu er vi så kommet til en tid, hvor der ikke er flere rene sokker i skuffen. Når det om kort tid kommer dertil, at man heller ikke længere kan være bekendt at have sokkerne på mere, - så begynder man at vaske selv. Det kalder jeg ikke en krise - men en sund udvikling :) |
Jimi Hove:Skal jeg nævne bare èn ting inden jeg trækker mig lidt tilbage herfra, så er det at vores velfærdssamfund gør at , du kan sælge til alle danskere, da alle har en eller anden form for indkomst. Det bare en ting. Jeg kunne tale i timevis om muligheder, men ingen gider alligevel at høre om det. De vil hellere flygte fra båden, og skyde skylden på alle mulige andre.'
Ved du tager fejl. Jeg vil i hvert fald gerne lytte til dig i timevis. Du er tophammerende genial og fremsynet. Du kunne være en rigtig god læremester.