Angående om fan forholdet i DK er ens med ENG, så tjek de danske tilskuer tal. De har været stør stigende de seneste 20 år, og det gælder også klubber som har haft dårlige sportslige resultater. Eks. Brøndby.
Dette skyldes hovedsageligt at man har fået bedre stadion forhold.
Lige præcis tilfældet Brøndby, er ikke helt rigtigt. Det har været faldende i denne sæson samt sidste. Der er tilsyneladende også grænser for hvor længe man må have sportslig og ledelsesmæssig krise, uden at det går ud over interessen :o)
AaB, AGF og Esbjerg, er andre udmærkede eksempler på, at sportslig succes og antallet af tilskuere, hænger meget godt sammen.
Men bortset fra det, er jeg generelt uenig i, at der skal bruges færre penge på spillerlønninger. Hvis vi skal bevare interessen for dansk fodbold, kræver det at folk gider at se dem spille. Og det kræver gode spillere, og gode spillere kræver høj løn.
Også hvis vi skal fortsætte den europæiske succes, er kravet gode spillere.
Og jeg mener heller ikke at du kan sammenligne, med forholdene i Engand. Der er bare flere penge til rådighed i engelsk fodbold, end i dansk. Også hvis du går under Premier League.
Og generelt ville jeg have det lidt stramt, hvis danske klubber begyndte at fokusere for meget på oplevelsespakken, frem for det sportslige. AG københavn Håndbold, er jo et skrækeksempel på hvor rædselsfuldt tingene kan gøres. De tjener muligvis penge, det ved jeg ikke, men det var ikke et cirkus jeg ville have lyst til at dukke op til. Og jeg tror der er mange fodboldfans, der deler den opfattelse.
Men tillykke med PR :o)
(og så lige et link )