Hej igen Aminoer. Jeg har som sagt før, en drøm i vente på at opfyldes. Jeg tænker så, hvis nu jeg går ind og tager skridtet og snupper mig et CVR nummer, er der nogle yderligere krav bag det? Jeg har læst om det på virk.dk meeen syntes ikke jeg ser nogle steder der står om, 1: SKAL der tjenes så og så meget hvis du skal ha CVR 2: HVORNÅR skal du inberette din første indkomst som FIRMA, 3: SKAL der oprettes firma konto ? 4: SKAL jeg melde skat/moms hvis jeg ikke har tjent noget i en hvis periode ? For sådan som det er nu tjener jeg penge på det jeg laver men IKKE 50.000,- om året ikke engang tæt på, FORDI jeg ikke kan reklamere for mig selv da jeg jo ikke MÅ tjene for meget uden der bliver ballade, så det er klart jeg meget gerne vil have mig et CVR nummer så jeg kan komme i sving med at overmale hele nettet med mit produkt at levere. - Queenie |
1. Ikke nødvendigvis, hvis du får et CVR i første omgang. Der er nogle regler vedr. skattefradrag hvis virksomheden ikke drives effektivt nok, men som sådan ikke noget med CVR at gøre.
2. Når selvangivelsen udfyldes. Her benyttes den udvidede selvangivelse.
3. Nej. Men fakturarer m.v. skal være udstedt til firmaet, - ikke dig personligt.
4. Ja. Har du ikke noget at indberette skriver du nul kroner på skemaet til momsindberetningen.
Du behøver ikke et CVR nummer for at være et firma eller fratrække udgifter i firmaet. Hvorfor så have et?