Jeg vil lige høre om det er noget med at google er forskelligt på webshops, og "almindelige" websites, når det kommer til DC?
Jeg synes det er svært at finde på helt unikke tekster til f.eks 100 stk. iPhone 4 cover. Det er næsten umuligt at undgå at nogle af teksterne kommer til at ligne hinanden en del. Bortset fra farvevarianter og små omformuleringer.
Jeg vil lige høre om det er noget med at google er forskelligt på webshops, og "almindelige" websites, når det kommer til DC?
De samme spilleregler gælder for alle hjemmesider.
Fungadgets:
Jeg synes det er svært at finde på helt unikke tekster til f.eks 100 stk. iPhone 4 cover. Det er næsten umuligt at undgå at nogle af teksterne kommer til at ligne hinanden en del. Bortset fra farvevarianter og små omformuleringer.
Men hvordan ser google på det?
Små omformuleringer plejer at være tilstrækkelige - google kigger på små brudstykker af tekst, når de tjekker for DC og hvis ikke de helt identiske, er der heller ikke tale om DC; men en præcis grænse er naturligvis svær at definere (især fordi algoritmen bag DC fotsat er en forretningshemmelighed)
Jeg synes det er svært at finde på helt unikke tekster til f.eks 100 stk. iPhone 4 cover.
Det kan jeg godt forstå - det er det også! :)
Det er en udfordring som mange, der har store mænger tæt relaterede produkter og produktvarianter kæmper med.
Den strategi som i de seneste par år er blevet teknisk mere realistisk er at tilføje en tilstrækkelig mængde autogenereret tekst "below the fold". Gøres det helt rigtig er det en meget effektiv strategi. Nok den bedste der p.t. findes. Men det er ikke helt biligt at få sat rigtigt op, så det kan kun svare sig hvis du har en forholdsvis stor omsætning - en stor forretning, der kan udnytte værdien godt nok, af en sådan forbedring.
Men det er ikke helt biligt at få sat rigtigt op, så det kan kun svare sig hvis du har en forholdsvis stor omsætning - en stor forretning, der kan udnytte værdien godt nok, af en sådan forbedring.
Så må jeg nok hellere vente lidt endnu med at forhører mig mere på den løsning :)
Men findes der nogle gode værktøjer man kan bruge, til at tjekke for DC?